|
|
|
Keskustelu Yleisfoorumi
|
|
Union five...
25-05-2008 14:56
|
|
Meitsi on ainaki aika täynnä...
Menin käymää tos Kampin uudes U5 ja vähä aikaa mietin et oonks mä nyt Carlingsissa, H&M:ssä vai Union fivessä.
Dekkei siel ainaki myytiin sellasel pikku seinällä sit muut seinät oli täynnä kuteita ym LEE, Tiger merkkisiä farkkuja löytyy et nähtävästi taisin olla U5... Ku skedekaupoissahan myydään esim LEE farkkuja ja Tiger farkkurotseja mis on kultasia maaliläikkiä ja vähän revitty hihoja. Normaalia! Eikö?
Kassalta kävin kysymässä että "MOI! missä teil on se kenkä alekori? Mul olis 50e saldona" Kaunis rakennekynsi blondi vastasi "Ei oo... on meil noit Vanssin Slip on kenkiä"
Jotenki tuli sellanen ihmeellinen olo ton jälkeen... Sama ku menisit ostamaan vanhaa kunnon Joulukinkkua nam nam ja sitten sulle tarjotaankin jotain Soijasta valmistettua Tofu kinkkua tai aamulla kun lähet töihin ja menet bussipysäkille niin bussin sijasta tuliskin hevonen jonka kyljessä olis HKL logo ja hevonen vetäis perässään kärryä jonne sit jopa sais mennä istumaan.
Nyt on sellanen olo et jotain on viety.
Missä on Union five? Ei ainakaan Helsingin Kampinkeskuksen 5. kerroksessa. Voi olla etten oo viel tottunu näkemään sitä kauppaa siinä mut ainaki Laminan muutettua Kamppiin se näytti siltä samalta ku ennenki... Skede kaupalta, siltä miltä sen pitääkin näyttää.
Jos joku on samaa mieltä nii täällä saa purkautuu. Nykyinen U5 boikottiin!
|
|
|
RE: Union five...
2007-12-28 20:48:56
|
|
oon kyllä samaa mieltä, muistan elävästi kun 4 vuotta sitten kävin ekan kerran unskassa. siellä alakerrassa oli mahtava dekkivalikoima, löyty kyllä mitä dekkejä vaan.
nyt unskasta on tullu enemmän joku muotipellejen taivas... viimeks kun kävin nykysessä unskassa niin taisin nähdä muutaman hassun laudan siinä takaseinällä... eikä kyllä alekorista tietoakaan. vitun läppä muuten toi:"Ei oo... on meil noit Vanssin Slip on kenkiä" =D
sitä se teettää kun kamppissa pitää kauppaa, sehän tunnetusti on fruittareiden menomesta.. pakostihan siellä meininki muuttuu sellaseksi.
|
|
|
2007-12-28 20:59:12
|
|
Money talks, bullsh....?
|
|
|
2007-12-28 20:59:33
|
|
No onhan lamina ihan kuosissa vielä. Tosin ei sinne ylös jaksa kiivetä, ku sillon jos haluaa kilpailuttaa ponkesin tuotteita/hintoja.
|
|
|
2007-12-28 21:01:11
|
|
joo mä oon iha samaa mieltä, se on iha fruitcake mesta kohta. ei siinä mitää jos käyttää slip on kenkii mutta jos homma muuttu tollaseks nii kohtahan skeittauksen valtakausi on ohi.
laminakin varmaan muuttuu semmoseksi fruitkakku keitaaksi josta voi vaa ostaa jotai lacoste kamaa
|
|
|
2007-12-28 21:15:17
|
|
sama juttu ku menin sinne, siel oli pelkkii fruittareita uusii slip onei kattelemassa ja myyjänä juuri noita "rakennekynsi blondeja" hyvin nopee huppari ja hangup kainaloon ja kassan kautta himaan pötköttään. Ja miks hitossa sen piti muuttaa sinne kamppiin, olis vaa pysyny erottajalla ja kaisaniemessä.
Ja tosta Laminasta, sehä on iha paras kauppa ja must kyl vahvasti tuntuu et se ei oo muuttumassa miksikään fruittari/pissaliisa liikkeeksi.
|
|
|
2007-12-28 21:35:04
|
|
joo ihan samaa mieltä, tuntuu ihan kun jengillä olis noussu kusi pääähän ja varsinkin sillä elton rottanaamalla. ja hassuin juttu on että tollasia samanlaisia tilanteita voi nykyään tapahtuu myös ponkesissa niitten uusien myyjien kautta, jengi ei moikkaa ees kun tulee inee ja kaikkee tollasta kieroilua luulis nyt et ollaan kaikki samassa veneessä.
|
|
|
2007-12-28 21:39:33
|
|
no ponkes ja micmac on hyvä esimerkki toimivasta palvelusta.
aina kun ostan jotakin micmacista niin saan jonkilaisen karkin kaupan päälle :D
ja ponkesissa moikataa heti ellei oo ryysistä ja saa saletisti melekee aina kaikista tavaroista alennusta. se on hyvä etu se.
|
|
|
2007-12-28 22:06:14
|
|
haha joo pistin kans merkille samaa tos pari päivää sitten. lähteny vähän raiteilta seki meininki. :E
|
|
|
2007-12-28 22:36:40
|
|
Kyllä! ai vittu voi vaan lämpimästi muistella viimevuosituhannen union fivee... se oli ku taivas.
mut tälle meiningille stoppii.
U5 Boikottiin!
|
|
|
2007-12-28 22:39:42
|
|
Sitä myydään mitä ostetaan.
|
|
|
2007-12-29 00:56:06
|
|
Niinhän se menee...
Mun mielestä ei jotenki ole hyvä sekottaa skeittausta muotiin tai toisinpäin. Fudis ja sähly olkoon sitä varten ja salilla käynti.
Mut se on mun mielipide.
|
|
|
2007-12-29 14:04:14
|
|
Pikkasen kyllä itteänikin ihmetytti tuo nykyinen unska, kun siellä hetki sitten käväsin. Nettikaupasta kuitenkin löytyy vielä hyvää kamaa.
Ponkesista on itelläni ihan hyvät kokemukset. Tyttöystävä kuitenkin tilitti tuossa yksi päivä, kun oli kysynyt myyjältä kokoa jostakin kengästä. Myyjä jutteli jonkun kaverinsa kanssa ja vastasi, että ei löydy siitä kengästä sitä kokoa. Hetken kuluttua tyttöystäväni kysyy toisesta kengästä samaa kokoa, myyjä vastaa: "ei meillä oo semmosia kokoja" ja jatkaa seurusteluaan kaverinsa kanssa.
Toimivaa palvelua jepjep
|
|
|
2007-12-29 16:29:09
|
|
Joo huomasin jo kesällä Erottajan Unskassa käydessäni, että vastaanotto oli aina jotenkin jäätävä ja muutenkin sellanen munapäämeininki oli koko ajan.
Laminassa on ollu aina kaupungista riippumatta mukava käydä, samoin Jyväskylän Beyondissa tosi hyvä palvelu. Ponkes on vähän vaihdellu.
|
|
|
2007-12-29 19:22:06
|
|
Helsingissähän on käsittääkseni ihan tarpeeksi noita skeittiliikkeitä, niin kilpailun ollessa kova voi olla hyvä laajentaa bisnestä myös nuorten vaatemuotiin. Vaatteillehan on ostajia moninkertainen määrä niihin dekkeihin verrattuina. Skeittareiden kannalta valikoimien suppeutuminen ei välttämättä ole hyvä asia, mutta pitää huomioida, että näistä uusista asiakkaista ei enää niin suuri osa olekaan skeittaajia. Firman pitää kehittyä tehdäkseen tulosta.
|
|
|
2007-12-29 19:56:05
|
|
samaa mieltä ChinChinin kans mut onhan se perseestä ko valikoimat hupenee kamojen suhtee. Onhan siin lähistöllä kuitenki ponkes, micmac ja laminakin vastapäätä.
|
|
|
2007-12-29 19:59:01
|
|
Nyt vähän offtopic juttu mut muistaaks joku jotain 2000-2002 aikaa et paljon sillon makso CTRL tpaidat? Olisko ollu joku 50markkaa tai jotain, nykyään 29e!
Tietysti rahan arvo laskee kokoajan niinku on jo nähty kaikessa mut tota CTRL voi vertaa esim Mililogon dekkeihin. Minilogon dekit oli vuonna 2001 350mk. Nykyään 39e.
Jotkut nousee ja jotku laskee mut CTRL vetää kyl aika varmalla linjalla ku uskaltaa nostaa tpaidan hinnan 29e kumminki suomalainen merkki... Ei siinä mitään, ite en kyl tykkää siitä merkistä enään, ennen se oli siistein back in the days ekasta pvästä vuoteen 2005.
|
|
|
2007-12-29 20:01:08
|
|
Nii onhan siinä siis Laminakin vastapäätä mut kumminki... Vanha kunnon Union Five, ei oo fiiliksiä yhtään.
|
|
|
2007-12-29 20:10:37
|
|
Reippedi, ootko ajatellut, että myös vaatteiden tuotantokulut ovat nousseet? Esimerkiksi 2005 vuoden Controlin huppareista tahtoi ainakin itsellä värit haalistua nopeesti ja hihat rispaantua auki, kun taas näissä uusissa tuotteissa laatu on ollut hintaan verrattuna ihan kohdillaan.
Unskan menosta en oo kyllä koskaan tykännyt, myyjien puolelta on saanut kuulla aika usein "en mä tiedä kato ite sieltä hyllystä" tyylistä vastausta jne. Just tuo otnemem mainitsema munapäämeininki on välittynyt entisestä Erottajan liikkeestä kuin myös tästä uudemmasta kampin liikkeestäkin.
Onneks sentään on vielä oikeitakin liikkeitä olemassa, joissa palvelu pelaa. Itse olen ainakin aina tykännyt Beyondin meiningistä ja palvelusta, jos on kysyttävää niin siihen saa kyllä ihan kunnollisen vastauksen ja nopeasti vaikka olis minkälainen ruuhka liikkeessä. Jos et ole vielä tutustunut kyseiseen liikeeseen niin suosittelen käyntiä www.beyondstore.fi sivuilla. Voin taata, että palvelu toimii varmasti yhtä hyvin myös tavaraa tilattaessa.
|
|
|
2007-12-30 12:25:20
|
|
Jos nyt vielä hyviä kokemuksia listaisin, niin Real Dealille iso plussa. Liikkeessä en kylläkään ole käynyt, mutta meilillä tilasin kengät tuossa torstaina. Laitoin meilillä tilauksen vasta joskus kahden aikoihin päivällä. Vastaus tuli melkeenpä samantien ja vieläpä laittoivat paketin tulemaan saman päivän aikana. Seuraavana päivänä olikin sitten jo uudet tossut jalassa. Jos joku on hyvää palvelua, niin mun mielestä tuo.
|
|
|
2007-12-30 13:56:11
|
|
Oli toi U5 viel kunnos ennen ku se laajens. Sillo oli viel Hartikainenki töis, onkoha enää? En oo ite nähny nyt ku oon käyny.. Mut jos hakee kunnon fiilis skedekauppaa on suuntana Olohuone, Kerava.
|
|
|
2007-12-30 16:14:06
|
|
p0nke, ihan totta kyl en ottanu tota yhtään huomioon nois CTRL vaatteis!
Tuol Olohuonees vois kyl joskus käydä en oo kuullu ku pelkkää hyvää koko kaupasta :)
|
|
|
2007-12-30 17:05:54
|
|
hartikainen on mielestäni vielä union fivessä töissä
|
|
|
2007-12-30 17:18:35
|
|
jea, ei voi kehua, erottajan unionni oli parempi... kesällä ku kävin kampin unskassa, oli siellä kunnon skategledjuu ja silleen... aagh!
|
|
|
2007-12-30 17:24:52
|
|
hämeenlinnan lamina on mainio putiikki... ihme et siellä edes on sellanen
|
|
|
2007-12-30 19:35:06
|
|
Jotenki erottajan unskan lopettamisen jälkeen laajennettu kampin union five on aivan pyllystä. Erottajan kauppa oli hyvä, ku siel oli nii iso poistopiste ja vanhassa kampin liikkeessä oli ihan ok läjä poistokenkiä yms aletuotteita. Mutta nyt on karannu ihan täysin käsistä. Nykyinen unskan läävä on ihan eri planeetalta. Lamina ja ponkes on hyvii, ku on sen verran laaja valikoima dekkejä.
Vois rupee boikotoimaan Union fivee.
Nettikauppa toimii kyl edelleen
|
|
|
2007-12-31 01:20:09
|
|
p0nke: Tuskinpa on Controlin tuotantokulut mainittavasti nousseet näin parissa vuodessa kuitenkaan. Jos jotain, niin ovat luultavasti laskeneet kun volyymit on kasvaneet ja tuotanto siirretty halpatyövoiman maihin, joiden valuuttoihin nähden eurokin on nyt käsittääkseni aika vahva.
Suunnitteluun käytetään varmasti enemmän vaivaa, mutta kyllä niitä kleduja sitten ostetaankin paljon enemmän ja muutkin kuin skeittarit (jos vertaa johonkin vuoteen 2002). Katteet on varmasti hyvät tällä hetkellä. En siis tiedä mistään mitään, kunhan arvelen.
Laatu on välillä ihan hyvää, mutta kyllä on sitten näitäkin control-huppareita ja yksi kallis takkikin ollut jotka on nukkaantuneet sikanopeeta ja kylläpä yksi huppari menetti muotonsakin ihan täysin vaikka ei ehtinyt kertaakaan edes pesukoneessa käydä.
Mutta tämä ei siis liity millään tavalla Unskaan, sori.
|
|
|
2007-12-31 02:15:39
|
|
Hieman offtopic taas, mutta korjatakseni tuota näkökantaani niin en siis tarkoittanut tuota 2005-2007 aikaväliä tuossa Controlin tapauksessa vaan noita reippedin mainitsemia 2000-2002 vuosia, jolloin tosiaan Controlin t-paidan sai huomattavasti halvemmalla kuin tänä päivänä.
Uskon myös, että tuolla aikavälillä tuotantokustannukset noiden vaatteiden valmistamisessa on kasvanut niin muuttuvien kuin kiinteidenkin kulujen osilta, joten t-paidan myynti nyt tuohon 50 markan (n. 8,4e) hintaan tuskin kattaisi kaikkia kuluja, jotka sen valmistamiseen menee. Eli se ei olisi kannattavaa kyseiselle yritykselle.
Kaikki tämä on siis mun omaa spekulaatiota, mutta näin uskoisin.
Support your local independent mofo!
muokattu 31.12.2007 11:31 tekstiä korjattu
|
|
|
2007-12-31 02:48:07
|
|
No tavallaan liittyy, miettikää vaikka.
Voidaan käyttää Hel-looks sivustoa "todisteena" mun seuraavaan väitökseen haha :D;
Kun Hel-looks tuli joskus 2005 mun muistaakseni(korjatkaa jos oon väärässä) sillon suurinosa katto silleen "vittu noi näyttää naurettavilta". Sitten näitä skeittipunkkari poikia/tyttöjä alko näkyy vähän enemmän(en tarkota mitään pahaa) ja niitä tietysti Hel-looks halus kuvata tyylikkyyden ja erillaisuuden takia. Se oikeesti oli siistin näköstä!
Lupaan, et vähintään 40% Hel-looksiin kuvatuista ihmisistä sanoo pukevansa CTRL vaateita.
2006 kesällä jengi alko kuulla enemmän puhetta täst Hel-looksista ja sillon CTRL teki jo tosi tyylikkäitä ja siistei tyttöjen vaatteita ja tytöt tietysti löys nää vaatteet mut minkä kautta...? ;)
2006 syksy... Hel-looksin ties jo kaikki ja kaikki ties myös sen et Union five myy CTRL vaatteita. Kiinnostava sana kiertää parhaiten.
2007... Entiset lacoste tytöt/pojat vaihtaa merkkinsä CTRL:ään ja Union five on kampissa, siellä missä hajuvesi haisee ja on tungosta.
Joku mainitsi et kiva kattoo kenkiä union fivestä ku joku fruittari ettii sopivia slipareita vieressä. Totta. Ketä ei vituttais?
Joten, Union five muuttu ctrl:än takia?
Miks ponkes tai lamina ei oo muuttunu?
Voihan se olla et myyjät on kelannu et tää SVEA merkki näyttää vaan siistiltä et otetaan tää myyntiin... eihän tuol kampin alakerrassa ole ku ehkä 100 pissistä joilla sattuu olee sama SVEA pipo päässä! Höpöhöpö, sattumaa se on.
Nämä 100 pientä prinsessaa tuleekin poikiensa kanssa ostamaan vaatteita Kampin Union fivestä. Ei ollukkaan ihme että sieltä löytyy sitä Tigeriä ja LEE:tä...
KAS KUMMAA! Hyllyllä paistaa CTRL legginssit, onpa hienot, nämä otan!
CTRL maailmanlaajuiset nettimyyntisivut... YKS (1) vitun dekki myynnissä joka tällähetkellä myyty loppuun. On kyse entisestä skedemerkistä, CTRL:stä.
Mihin CTRL pitäis keskittyy? Muotiin vai skeittaukseen? Mulle ainakin se ja sama, mut toivon ettei CTRL oo silti syynä siihen et Union five muistuttaa nykyään Hennesiä.
Sekava kirjotus mut minkäs teet ku rahaa se tasan 40e ja kengät pitäis saada? ainii, onhan tarjoustalo olemassa.
muokattu 31.12.2007 02:53 "keskittyy"
|
|
|
2007-12-31 02:51:14
|
|
Enkä dissaa yhtäkään punkkariskeittaajaa tai CTRL skedetiimiä.
|
|
|
2008-01-03 13:39:04
|
|
kyllä se hartikainen siellä viel duunissa on niinku on tessakin. ei siin palvelus oo valittamista mut kyl se vituttaa ku lasset ja lissut tulee sinne samaa aikaa ku ite kattoo kenkii tai housui, ja kikattaa siin vieres.
|
|
|
2008-01-03 14:16:41
|
|
mulla on ollu kyl ainakin viimeset 5v unskasta sellai käsitys ettei se oo täysin "skedekauppa". enkä nyt tiedä mitä mieltä tosta nykysestä skedeys&muoti suhteesta. ainahan se ne on ollu tavalla tai toisella yhteyksissä toisiinsa. syyttäkää vaik boulalaa siitä, tai älkää. ei mua oo vituttanu ennen ku tuli lenkkarifirmat mukaan pisnekseen. tekopyhää vinee mut mua vaan oksettaa vielkin nii vitusti. tais mennä pahasti off topiciks?
ja nii senkin viel vois ottaa esille et parempi homma se on et skedekaupat myy dekkien lisäks kaupaks menevää roinaa ja voidaan tulevaisuudessakin ostaa dekit skeittareilta.
muokattu 3.1.2008 14:31 kaikkee vitun fiksuu
|
|
|
2008-01-05 22:58:00
|
|
Huh, pelästyin jo et parhaat myyjät on menny.
|
|
|
2008-03-02 23:18:32
|
|
Joo toi kaupallisuus kyllä oksettaa.
|
|
|
2008-03-05 19:31:31
|
|
ihan sama kunhan alekorit säilyy.
|
|
|
2008-03-14 10:29:37
|
|
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee ja silleen..
Tää polemiiki on ollu käynnissä ainakin koko sen ajan kun itse oon rullalautailua harrastanut (98->) ja siten näihin skedekauppoihin huomiota kiinnittänyt..
muokattu 14.3.2008 10:30
|
|
|
2008-03-14 16:25:42
|
|
Ei tuolla ole enää kiva käydä kun myyjätkin kattoo että "hyi vittu skeittari..."
|
|
|
2008-03-14 18:46:30
|
|
Menkää siis sinne SKEDEkauppaan, niin teitä kohdellaan arvoisellanne tavalla!
|
|
|
2008-05-06 15:21:27
|
|
Olen huomannut ettei unskassa oikeen palvella mielellään ja se vituttaa. Tuntuu et se on joku rikos kun kysyy myyjältä jotain ja sit katotaan ku vierasta sikaa, et voi vittu onks mun pakko jeesaa sua. Onneks ei oo pakko käydä siellä, oon boikotoinu nyt joku 7kk ja aion jatkaa, muutkin mukaan!!!
|
|
|
2008-05-22 14:41:25
|
|
Kampin unskassa pariin kertaan käyny ja kyl vähän orpo olo tullu, kun tosiaan alekorit meikän ykköskavereita. No mut nyt kävi näin. Mutta jos haluu hyvää palvelua ni Tampereen Cartellista kannattaa käydä kattomassa. kertaakaan ei oo tullu idioottimaista oloo jos on kysyny jostain jotain ja aina myyjät heittää läpät ja jeesaa ihan pienissäkin asioissa. Sinne menee uusiks ihan mielellään.
|
|
|
2008-05-22 16:04:44
|
|
joo jopa ite huomannu unskan meiningin.
vanhasta menosta en tiiä ku ei tule lapista käytyä ihan päivittäin, mutta vuoden sisällä jokusen kerran käyny ja jotenki se on sen olosta touhua ettei sinne ole ees tervetullu.
"osta jotaki ja mee pois"-tunne joka kerta ku siellä on. kyllä minusta oikiasa skedekaupassa pitää olla semmonen skedekaupan fiilis. unska on tuntunu enemmän rovaniemen citysportilta.
ponkesissa kuitenki tuntee olevansa tervetullu vaikka jo ovella huutas tulevansa vaan katteleen.
mutta tehkööt bisnestä. toivottavasti kuitenki laittavat fruittareilta saadutmaholliset voitot ees osittain skeittauksen eduksi.
ja eikai kenenkään ole pakko siellä union fivessa käydä?
|
|
|
2008-05-23 11:11:09
|
|
huono
|
|
|
2008-05-25 14:56:37
|
|
Onneks on Suomen paras skedekauppa Boardstock, suht lähellä :)
|
|
|
 Katso Nolla.net TV
|