N O L L A . N E T
Tapahtumat skate
Grendel & Fill Yourself @ Semifinal - Rauha Trio club
18.10.2008
näytä kaikki
Tapahtumat snow
näytä kaikki
Ketä paikalla?
Paikalla 34 kävijää,
joista 0 loganneena
Nolla.net help
Tunnushakemus
Salasana hukassa?
Tue meitä

Yhteystiedot:
Sisällölliset asiat

Hallinnolliset asiat / mainostaminen:

Muut:
myspace.com/nollanet youtube.com/n0llanet

Keskustelu Tyttöfoorumi
tunnetko itsesi erikoiseksi?
22-03-2006 09:56

jotenkin tuntuu välillä että on niin hienoa olla tyttö ja skeitata. heti kun edes tekee jonkun ollien tapaisen niin ollaan kehumassa, jo siinä että edes nousee ensimmäisen kerran laudan päälle on jotain hienoa.

toisaalta tuntuu jotenkin ärsyttävältä ettei tarvitse edes oikeastaan osata mitään. tai se älyttön hehkustus kun itsestä tuntuu ettei vielä osaa niin hirveästi(tai ainakaan niin paljoa että kannattais hehkuttaa).

jostenkin tuntuu että pitää aloittaa "pohjalta" ja kunnioitus ansaita.

RE: tunnetko itsesi erikoiseksi?
2005-01-10 17:11:42

Pöh.
Ei tunnu erikoiselta,sitä paitsi mä oon ihan paska, mulle vaan naurettaisi jos joku näkis.
Minusta sellainen ihminen olisi(HUOM FIKTIONAALISTA PÖLINÄÄ) erikoinen joka oppisi 1 tempun per päivä hän olisi sukupuoleen katsomatta erikoinen ja lahjakas.skeittauksessa pitää olla lahjakas, että oppii, nim.kokemusta omaava.
Tietenkin jos 50 vuotta yrittää niinkuin mä niin joskus voi oppia kickflipin, kun en ole skeittaukseen saanut minkään laisia lahjoja.
Tytöillä on eri lähtökohdat skeittaukseen koska meidän rakenteemme ei ole niin voimakas kuin poikien.
Joten tytö joutuvat tekemään tavallaan enemmän työtä että homma onnistuu,
mutta ovathan jotku naispuoliset henkilöt vahvoja mut, en tiedä tajuaako kukaan mun pointtia.
En tee romaania....
Peace

2005-01-10 17:15:48

Sori vastaus kysymykseesi Flinder nl on, En tunne itseäni erikoiseksi muutakuin siinä määrin että meitä tyttöjä on vähemmän jotka harrastavat skeittausta, ja siihen se sitten jääkin.

2005-01-10 21:45:52

No hei, eikö jokainen ole hieman erilainen kaikiin puoliin....
...mutta jos rupee ajattelemaan kun kävele tai skeittaa katulla tyylillä "mäpäs olenkin niin erikoinen"..voi vitsi..en usko, että siinä on mitään järkeä..

tytöillä ovat aivan hyvät mahdollisuudet skeitata..mutta mielestäni ajatus, että jes kaikki katso mua vaikka en tee oikein tempuja ja olenko sen arvoinen ei oo aivan normaalia...sit on vistsi toi identiteetti hieman hukassatai yms.

Puhutaan tässä foorumissa nyt vähään skeittauksesta ja jätetään puheet muotiskeittareistä tai peileistä...niitä naiste foorumeita..missä on sen aiheesta juttua on aivan tarpeeksi!!

-O-O-(simmulasit)
2005-01-12 16:38:49

Mä oon samaa mieltä Chicasin kaa noista peili, meikki peikoista ei tänne niitä juttuja, niitä löytyy kyllä joka puolelta muualtakin.
Vaikka ei flinder peileistä puhunutkaan:)

2005-01-16 20:11:27

Rasittavaa on minun mielestä että jotkut tytöt on taas sellasia että tällanen "olen niin erikoinen kun osaan ollien ja olen tyttö ja skeittaan tai no käyn hengaileen hoodeil skedepoikien kaa"-scheisse on noussut päähän. No mitäpä minä tiedän. Tunnen itseni erilaiseksi aivan toisista syistä. Kyllä ne pojat tulee aina paremmin skeittaamaan kuin tytöt, and that's a fact.
Rauhaa ja rakkautta vaan, en kaiva verta nenästäni.

Woo-hoo
2005-01-17 18:35:53

Pojat skeittaa minusta paremmin siitä syystä että heillä on paremmat lihakset, ja sille FAKTALLE ei voi mitään.
Meille ei annettu NIINhyviä lihaksia.
Meidän on pärjättävä vähemmällä, mikä on tavallaan väärin ottaen huomioon sen että naiset synnyttää ja on "semmosia päiviä"jne.ja ne olisivat tarpeelliset meilläkin!

TYHMÄ SANONTA TÄHÄN LOPPUUN:
LORD WORKS IN MYSTERIOUS WAYS.

2005-01-18 13:32:37

mun mielestä tää kuuluu kyllä kans tavallaan skeittaukseen ja sen kehittymiseen. jo pelkästään se että täällä nollassa on tytöille oma osasto kertoo jo jotain.

eihän sillä että pojat pystyy skeittaamaan paremmin ole oikestaan niin merkitystä. niinhän se on varmasti joka lajissa.

oikeastaan tällä topikilla lähdin hakemaan että onko se hyväksi vai pahaksi että tyttöjen skeittaamisesta on ollut viimeaikoina paljon juttua vähän joka puolella. tai onhan se selvää että sillä on paljon hyviä puolia, mut sitten myös se että siinä on niitä huonoja puolia. esimerkiksi se ettei puhuta skeittareista vaan on skeittarit ja sitten tyttöskeittarit. onko tämä erottelu tosiaan niin tarpeellista.

2005-01-18 13:34:28

vehkei tää suoranaisesti liity skeittaukseen, mutta enemmänkin ajatuksia sen skiettauksen takaa.

2005-01-18 14:37:39

..voi vitsi..en ole ainakaan vielä nimittelyt itseäni..että olen skeittari tai tyttö skeittari ( sitä on nimittelyt joku muu)...mielestäni olen henkilö kuka skeitta..ei se ole mun ammatti..

..mut kyl kaikennähkösiä topikeita on..
..ja näköjaan on aivan erilaisia tyttöjä ketkä skeitta..erialisia ongelmia, juttuja kysymyksiä kokemuksia yms.

mut mikäs siinä jos aihee liitty skeittausken..sit tänne vaan kommentoimaan tai lisämään aiheita etc.

2005-01-18 16:03:17

Aluksi tunsin oloni "erilaiseksi", koska olin tyttö, minulla oli lauta; apuaapua, eihän tytöt skeittaa.

Onhan se vähän outoa kun joku tuntematon mies kävelee ohi, kääntyy yhtäkkiä ja ottaa valokuvan, ja jatkaa tyynenrauhallisesti matkaa.

Siitä päästy vissiin jo yli, enkä pidä itseäni mitenkään kummallisena ilmestyksenä, vaikka jotkut tuntuvatkin pitävän (tuijotukseen tottuu). Loppujen lopuksi tyttöjä on kuitenkin jo aika paljon (siltä tuntuu!) ja arvostusta saavat eniten ne, jotka oikeasti osaavat.

En oo törmänny yhteenkään tyttöön joka skeittais vaan "koska haluaa hengailla rampilla jätkien kanssa".

Periaatteessa hieno juttu, että tyttöjen skedeyksestä ollaan kiinnostuneita, ja halutaan viedä asiaa eteenpäin, mutta liioitellaanko asian "erikoisuutta" kuitenkin liikaa?

(minusta hyvä topic, olen miettinyt näitä asioita usein itsekin)

2005-01-18 22:38:17

I was wrong you were right let's spank the hell out of me. Ogi?
Joo no ehkä kärjistin taas hieman.

Mutta minun mielestä (tätä ei vaan saisi taas sanoa ääneen kun taas käsitetäään väärin ja saan vaan suuren suuren vihakkijoukon mutta sanonpa kuitenkin) kaikkea osaamista ei voi laittaa miespuolisten hyvien lihasten piikkiin. Ehkä jonkun sellaisen, että kuinka korkea ollie on mutta hyvänen aika, kyllähän se on ihan selkeätä, että se, jolla on eniten uskallusta ja sellasta oikeata asennetta, (ei mitään toivottavasti housut ei likaannu-attitudea) mikä taas on ihan selviö. Menkää vaikka salille jos lihakset on huonot.. Olenpa kettumainen akka.

Joo hyvä topic on. Minä tulla ja kaikki pilata!

2005-04-14 11:05:51

mä en tunne itteeni yhtään erikoiseksi...miks tuntisin?? mä skeittaan koska tykkään siitä, ei mun tarttee sitä hävetä ja ajatella et oon ihan erilainen ku muut tytöt ku ne ei skedee...ihan sama mitä harrastaa, ei se muuta ihmistä millään tavalla...

2005-04-22 10:25:33

ollies:Pojat skeittaa minusta paremmin siitä syystä että heillä on paremmat lihakset, ja sille FAKTALLE ei voi mitään.
Meille ei
annettu NIINhyviä lihaksia.

yllä olevaan ongelmaan on keksitty ratkaisu! ruetaan napsimaan kiltaa steroideja niin kyllä lihakset kasvaa!

en itse tunne itseäni erikoiseksi kun skeittaan... onhan se tietty tuskallista välistä kun kaikki töllää meitä että mitä noi tekee ja jotain vastaavaa... varsinkin täällä varkaudessa kun eipä täällä taida olla muita muija jotka skeittaa... (ainakaan aktiivisesti)

Mutta olen jo muutenkin erikoinen näiden älynväläyksieni kanssa :D:D:D

2005-04-22 15:52:10

Noista lihaksista puheen ollen. Toi ei ole nyt aivan oikein sanottu, että "pojat ovat skeittauksessa paremat, koska heillä on paremmat lihakset!" sanoinsin, että on fysioloogiset ja psykoloogiset erot.

Skeittauksessa vaikutavat tekiät ovat tavallaan tai toisella, tasapaino, notkeisuus, lihakset, kordinaatiokyky, motoorika yms. mutta ne kaikki muodustaa semmosen kokonaisuuden. Eikä siinä välttämätä ole kyse sukupuolesta. Se on vähään niinkun yksillölistä mitä kukin halua tehä tai mihin pystyy. En yleistäis sitä nyt tyylillä, että pojat teke sitä, tytöt tätä..voin olla myös väärässä, mutta se on mun mielipiteeni.

2005-04-23 11:08:52

Olet osittain väärässä ja osittain oikeassa Chicas minun mielestäni:

Oikeassa:Skeitt
auksessa vaikutavat tekiät ovat tavallaan tai toisella, tasapaino, notkeisuus, lihakset, kordinaatiokyky, motoorika yms. mutta ne kaikki muodustaa semmosen kokonaisuuden.

Kyllähän jotku tytöt voivat omata nuo tärkeät muut ominaisuudet kuin lihakset, mutta ainakin jos sanotaa näin, yleensä miespuolisilla on paremman mahdollisuudet esim pomppia laudalla korkeammalle.

Tosin yleensä likat on kyllä ripeämpiä juuri sen takia kun heillä ei ole lihaksia, ja eivät ole niin kookkaita yleensäkään kuin pojat, niin ovat ns ripeempiä SORI KUN EN OSAA SELITTÄÄ MUT TÄÄ ON SEMMONEN TIETELLINEN JUTTU!...miksi aina unohdan positiiviset jutut?...

siis mun mielestä kumpikin meistä on osittain oikeessa:)
Vai mitä?

2005-04-23 15:29:42

ollan :)
eiköhän joku fysioterapeutti osaisi sitä parhoiden selittää :P

2005-04-27 13:18:57

en tunne itteäni mitenkää erikoiseksi. on vaan kiva kokeilla jtn uusia juttuja näin vanhoilla päivillä ;) tai siis oon 20 ja tää on ensimmäinen kesä, kun kokeilen koko skeittausta. hyvin on kyl tullu opittua parissa viikossa, vaikka mulla ei mitn ihmeempiä lahjoja skeittaamiseen ole. mut jos haluu ja uskaltaa oppia ja jaksaa harjoitella, niin oppii :) mut kyl on ollu iso kynnys mennä minnekkää rampeille missä on muitakin, kun pelottaa itteää, että ollie lähtee alta ku salama ja osuu jonkuu sääriluuhun... ni pysympä piilossa harjottelemassa ja olen erikoinen siellä nurkan takana. onhan kaverit vähän ihmetelly, et miks käyn 20 harjottelemaa skeittaamista, mut tää on ihan kivaa =) en tosiaa tunne itteäni mitenkää erikoiseksi. on vaa kiva kokeilla kaikkee. rikastuttaa ainakin elämää =)))

2005-04-27 14:33:55

No...oon tän kylän ainoo tyttö skeittaaja.
Mut en tunne olevani erillainen! :D
Mun mielestä se on vaan hienoo...

Joskus vuosia sitten, kun alotin skeittaamisen, niin tuntu se vähän oudolta..täällä päin vaan pojat skeittaa.
Mut nykyään sit skeittaan niiden kaa tai yksin.

2005-06-16 20:46:36

jos joku sanoo et tytöt ei vois skeitata
antasin sille turpaan ettei se ikinä
unohda sitä! tottakai tytöt voi skeitata
mä ja mun kaverit (kaikki tyttöjä)
ollaan parempia kuin meidän luokan
"pro" jätkät

2005-06-17 11:28:13

Näin pojan näkökulmasta sanoisin että tytöt voi skeitata ja voi osata temppuja siinä missä pojatkin. Se ero on mun mielestä lähinnä psykologinen, ajatellaan että mitkä on tyttöjen juttuja ja mitkä poikien. Ja sitte ne kaikki tyttöjen "apua tulee mustelma tai kynsi katkee"-jutut. ;) Siis toi ihan esimerkkinä..
Just katsoin pari videota missä oli noita tyttö-proskeittareita, niin joutu olemaan ihan äimän käkenä siitä miten ne skeittas. Ei tosiaan paljon eroa ollu miesten skeittaukseen sinäänsä. Ja varmasti skeittas paremmin kuin tosi moni tavallinen "poikaskeittari".

2005-06-17 17:38:15

En mää...

2005-06-18 19:44:08

no joo... julba moon kyllä aikalailla samaa mieltä juu. ja musta kyllä nuo tommoset ajattelutavat on aika tosi persiist, just että "toi on tyttöjen juttu ja toi poikien". Mikä niitäkin määräis.

2005-07-26 01:43:25

miust se o iha sama onko se tyttö vaiko poika joka skeittaa..

2005-07-26 14:02:40

mä oon niin erikoinen...

2005-08-03 00:19:15

'Pojat skeittaa minusta paremmin siitä syystä että heillä on paremmat lihakset, ja sille FAKTALLE ei voi mitään.'

Mielestäni toi on kyllä ihan täyttä soopaa. Jos kattelet tota jenkkilän menoakin miten lapsiprot esim. Ryan Sheckler, Greg Myers.. ketä näitä nyt onkaan. Pienet pojatkin pistelee samaan tyyliin temppuja menemään kun isot raavaat uroksetkin, eikä taatusti niillä mitään poikkeavia lihaksia muihin ikäisiinsä verrattuna ole. Miksipä naisetkaan ei siis voisi samanlaisia temppuja vetää?

Ennemmin skedeyksessä on kyse siitä, että osaa muuttaa ne ajatukset teoiksi. Että jos näät jonkun ison gapin, sä todella uskot että sä pystyt tosta bs flipin heittää. Ja jos se ei tunnu heti menevän, sä silti uskot ittees että kun sitä vähän aikaa jauhaa niin se menee.

Useinhan pojat/miehet on tunnettuja just rämäpäisyydestään ja siitä, että ne ei halua hävitä. Ja mikäpä miehen mielestä olisi turhauttavampaa kun hävitä omalle itselleen? Kun sä jauhat sitä bs flippiä ja samalla taot itseäsi mustelmille, mikään ei ole turhauttavampaa kun niellä pettymys ja lähteä kotiin ländäämättä temppua. Onhan niitä naisiakin jotka ei suostu antamaan periksi.

Eli yhtä hyvin naaraspuolinenkin voi omistaa tarpeeksi sisua ja ns. 'munaa', jotta voi tykittää erittäin kovia juttuja rullalaudallaan.

2005-08-07 23:23:57

en tunne itseäni erikoiseksi.. mut se on totta että vaikka vetäisit ollien nii ollaan on useesti heti kehumassa.. ja tietenki se kannustaa.. :P eli siinä mielessä "erikoiseksi" että se vähäki minkä osaa nii kelpaa :D

2005-08-11 01:48:13

kuulin kerran tarinan että parsakaalia syömällä opit skeittaamaan. niinpä söin parsakaalia. joka parsakaalin jälkeen opin jonkun tempun. sitten eräs poika tuli ja sanoi minulle "ei parsakaali tee hyvää skeittaria, vaan sinä itse" silloin tunsin itseni erikoiseksi.

2005-08-22 17:40:06

"Minusta sellainen ihminen olisi(HUOM FIKTIONAALISTA PÖLINÄÄ) erikoinen joka oppisi 1 tempun per päivä hän olisi sukupuoleen katsomatta erikoinen ja lahjakas."

Joo seuraappa vaan viikon ajan jotai 12-vuotiaiden finalisteja... huhhuh?

esk0 :
2005-09-12 15:19:48

Enemmänkin muut ajattelee niin. Itselläni ei tunnu yhtään erikoiselta. mitä sitten?

gmos :
2005-09-21 22:15:23

Mitä vanhemmaksi tulee, sen kummallisemmalta se tuntuu. Ehkä aiemmin ajatteli jossain määrin mitä muut meinaa siitä kun on tyttö, nyt lähinnä mietityttää se kun alkaa olla jo aika ikäloppu. Kynnys lähteä rullaamaan kasvaa koko ajan..

2005-10-08 21:23:17

tänää ostin ekan skeden ja olin kotimatkalla ku pienemmät pojat osoitteli mua ja yks niist huus että 'kattokaa mikä tolla on!'ja sitte kaikki pojat katto mua silmät levällään. ja tietysti ne tarkotti mun dekkiä joka muovikassista pilkotti. morjestin vaan niitä iloisesti vaikken kyseisiä poikia edes tuntenu. mukavalta se tuntuu olla vähän "erikoisempi" ku useimmat muut tytöt. ja en mä nyt niin erikoiseks itteeni tunne, musta tää on ihan normaalia. me tytöt ollaan vaan aika pieni vähemmistö skeittaajina tällä hetkellä. mielummin skeittari ku pissis. :)

2005-10-13 11:43:35

minua ainakin vaan vituttaa se, että jengi olettaa ettei minun tarvitse osata/olla samalla tasolla suhteessa niihin, koska olen tyttö. eli pystyy vetämään hitosti vähemmän ja sitli olla hiton hyvä tyyppi. ja sit kuumottavissa tilanteissa sitä alkaa joskus heikkoina hetkinä itekki kelailee "meikä on mimmi, ei tätä tarvii vetää periaattees" ja se vituttaa et pääse helpommalla.

2005-10-13 12:21:10

Niinpä. Oon samaa mieltä tuikun kaa. Se on niiin ärsyttävää. Meiltä ei vaadita paljo mitää.

2005-10-14 09:50:13

Mutta onko sillä muka vittuakaan väliä mitä muut sinulta odottaa.. Eikö kaikkien pitäisi kuitenkin itse laittaa ne tavoitteet itselleen ja koittaa saavuttaa ne eikä vetää pohjia vain sen takia koska muut ei oota sulta sen enempää.
AAAAAAAAA!!!!! KÄLÄKLÄKLÄKÄLÄKÄÄLÄKÄL!!
Kuittaan.

2005-10-14 09:59:33

"eli pystyy vetämään hitosti vähemmän ja sitli olla hiton hyvä tyyppi."
Ja nyt valitetaan sitten poikien kannustusta tyttöskeittareita kohtaan.. Ja sit jos ne ei kannusta niin sit sanotaan, että ne on täysääliöitä.
Mitä ihmettä te loppujen lopuks haluatte? Hirviää ininää ja valitusta.
Pojat skeittaa, tytöt skeittaa, skeitatkaamme elkää spekuloiko jokaista pilkkua. Ne pojat jotka kannustaa kaikesta pienestä meitä tyttöjä, niin niiden mielestä se on vaan niin perkeleen siistiä kun tyttö on laudan päällä, varsinkin silloin kun tyttö jaksaa puskea ja yrittää.
Filosofiaa->

2005-10-14 14:08:22

heiheihei..jokainen kuningas omalla maallaan..miks pitää olla hirvee kohu josta muijaskdeejistä.kaikki ollaaan erityisii yksilöitä. :D grrrrr

2005-10-14 22:51:37

tapelkaamme. jokaisella oikeus omaan mielipiteeseen. kunnioittakaa siis toistemme suista tulleita viisaita lausahduksia.

2005-10-15 09:38:43

nO ookei, onhan se turhaa valittaa tästä poikien kannustuksesta. Itseasiassa päinvastoin. Sehän on tosi mukavaa kun ne yrittää neuvoo ja sanoo "kyl sä sen opit" ja muutenki kannustaa ja sit kehuu ku oppii. Eikä siinä mitää. Niin monet skedeejät on niin mahtavia tyyppejä. Ihan sama mitä ne osaa. Mut siltikin tuntuu et osa pitää yleensäkin tyttöjä "huononpina" (en keksi ny parempaakaa). Ja jos osaa vaikka ollien ni se on jo niin hienoo et hu.! Tää nyt on aika vaikeeta selittää, enkä tiiä tajuutteko mitä yritän selittää. Ja siiis yleensäkin (hm ehkä eksyn aiheesta) asioita ei pitäis erotella mikä tyttöjen ja mikä poikien juttu (juu tästäki on puhuttu..). Kaikille tytöille skedeys vaan ei sovi ja osa ei oo vielä keksiny koko hommaa. Kyl kai meitä tulevaisuudessa on enemmän ja sillon SE oSA niistä pojista tajuaaa et ei tytöt oo yhtää "huononpia"... Jaa mitäköhän nyt olin sanomassa. En tiiä ja tästä tuli muutenki aikas sekava. höhÖö. o.O Mut sanonpa vielä et te ootte mahtavii tyypei ku ootte tyttöjä ja rullaatte =ž Ja every on oikeessa, kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen,,, C= että semmosta .

2005-10-15 12:06:59

Tämä juttu on lähtenyt ihan käsistä..kannataisiko mennä skeittamaan ilman ajattelematta, että mitä noi jätkät siinä hallissa/spotilla musta ajattele kun ne sanovat jotain tai jättävät sanomatta. Menkää tosiaankin rullamaan kavereiten kanssa tai yksin, mutta lopettakaa ne turhat spekuloinit tyylillä olenko erikoinen tai olenko tavallinen, olet kuka olet et varmaan mikskään muuttu tähän aiheesen lisämällä että olen erikoinen tai että olen tavallinen.

Rullaakaa ja pitäkää hauskaa ja puhutkaan vaikka aiheesta, onko kuka menossa milloin minne skeittamaan ..niin on yhessä ehkä kivempi rullaa

2005-10-16 12:45:06

juu tietenkii

2005-10-18 23:23:28

kattelinki et huhu mitä setitystä aiheesta =D
skeittari on skeittari, sillä ei oo mitään merkitystä mitä haarojen välistä löytyy, vaikka ei löytyis mitään!

2005-12-10 13:38:12

Otan tässä esimerkin aggressiivisesta lajista nimeltä Jääkiekko. ALunperinhän Laji on ollut "Poikien laji". Tytöt lähtivät katsomaan kun äijät pelaa lätkää.. Mikä vallitsee tänäpäivänä? Tytöt pelaavat myös jääkiekkoa. Miksi alkaa erottelemaan että onko skedeys niinku poikien laji pelkästään. Jos jotkut muijat vääntää raksallakin pitkää päivää karskien äijien kanssa. Niin miksei he sitten skedeykseen kykeneisivät? Laudat kainaloon ja skeittaamaan!

2005-12-10 23:42:24

Korostan heti alkuun, että kaikki ihmiset ovat mielestäni tasa-arvoisia katsomatta sukupuoleen tai mihinkään muuhunkaan asiaan.

Tosiasia on se, että miehillä on luonnostaan enemmän lihasmassaa (paitsi mulla), kun naisilla. Siis miehillä on yleisesti ottaen, ei sata prosenttisesti. Nyt, kun feminismistä on tullut jonkin sortin "muoti-aate", on tytöt alkanut todistella että hehän ovat myös fyysisesti yhtä hyviä. Yleistin taas, mutta JOTKUT ovat alkaneet. Toisaalta uskon, että jokaisella on kompensoivia taitoja, jotka paikkaavat huonompia puolia. Äly lihaksia, tai musikaalisuus visuaalisuutta.
Enivei, rajojen rikkominen on silti mielestäni hyvä juttu, sillä meille on muodostunut asioita, joita tekevät stereotyyppisesti vain miehet tai naiset. Eihän naisten lätkää tai fudista tule edes telkkarista. Toisaalta miehiä ei niin hirveästi ole näkynyt esim. baletissa. Tai on näkynyt, mutta silti jotkut katsovat heitä aina pahalla silmällä.
Miehet ovat aina olleet ne, jotka metsästävät ja viljelevät (lukuun ottamatta niitä nais-soturi amazoneita, jotka on todistettu nyt eläneiksi). Naiset olivat kotirouvia ja pyöräyttivät lapsia. Mies on ollut arvokkaampi yksilö yhteisölle elinkeinon kannalta. Toisaalta, naisille ei koskaan annettu tätä mahdollisuutta todistaa hyödyllisyyttään. Sinänsä ymmärrän niitä, joiden mielestä miehet ovat sikoja. Mutta me emme enää elä kyläyhteisöissä. Kaupungistumisen sun muun seurauksena naiset pääsivät töihin todistelemaan kyvykkyyttään.
Miehiä on aina jostain syystä pidetty parempana puoliskona.
Ehkä juuri sen lihasmassan takia on kaikkea fyysistä ja agressiivista alettu pitämään miehisenä. Kyllä minäkin pystyn myöntämään, että väkivalta kiihottaa jollain salakavalalla tavalla. Osaan kyllä silti sanoa, että se on väärin.

Feminismi pyrkii vain tasa-arvoon miesten ja naisten välillä, mutta se on silti sanana mielestäni epätasa-arvoinen juuri sen naisten korostuvuuden takia.
Tänne muuten tarvitaan "Poikafoorumi". Joo, huono vitsi...

...taidanpa mennä nukkumaan. öitä. Tasa-arvo on hyvä juttu. Harmi, ettei se aina vaan toteudu.

2005-12-11 18:08:49

"Miehiä on aina jostain syystä pidetty parempana puoliskona."
huom, miehet on pitäny itteensä parempana puoliskona. Kuinka moni naikkonen on historiassa menny laulaa miesten paremmuudesta?`
Eikä tarvi olla historoitsija todetakseen että naiset voi tehä samoja asioita ku miehet. Ei välttämättä oo aina yhtä hyviä, mutta kukaan ei estä tekemästä.
Ja lisäks kun skeittaus sattuu oleen laji, jota harrastetaan sen takia että se on mukavaa.

2005-12-12 10:01:51

eiköhän kaikille oo jo tullu selväks ettei me tytöt olla skeittauksen suhteen tietyissä mittakaavoissa yhtään sen erikoisempia kun pojatkaan. :>

2005-12-16 20:25:02

Tyttö joka skeittaa on erikoinen
Tyttö joka osaa Flipin on eri erikoinen
Tyttö joka vetää kaaressa asteita on erikoisin.

ps. Sori vaan.

2005-12-20 10:16:12

Näin aluksi minun täytyy sanoa, että minut on nimitetty yhdeksi suurimmaksi anti-feministiksi joten ottakaa tämä miten itse lystäätte.
Nainen on todettu olevan se joka näyttää missä kaappi seisoo. Hänhän se päättää mitä siellä keittiössä annetaan suuhun sekä sen mitä annetaan tai ei anneta makuuhuoneen puolella.

Käläkälä. En tiedä miksi piti tämäkin kirjoittaa tänne, mutta sen se teettää kun on tylsää ja lukee ihmisten kirjotuksia feminismistä ja tasa-arvosta.
Tasa-arvo on mahtava juttu, sen pitäisi toteutua eikä vain sukupuolten kesken vaan kaikkien ihmisten välillä.
Tästtä sukupuoli tasa-arvosta vaan tullut kova sana nykyään ja tulee varmasti olemaan ikuisesti aiheena, koska se ei toteudu koskaan täydellisesti.

Hyvää jouluu ja uutta vuotta! Show some love. Selvitkää hengissä.
Adios mates!!

2005-12-23 19:15:13

Kyllä muijatkin antoi propsit mulle kun tein piruetin vierailevana tähtenä hakiessani tyttöystävääni tämän balettitunneilta. :)

2005-12-23 21:28:06

haha ^_^

2005-12-24 11:21:43

joo nimittäin olen michael jackson

2006-01-07 21:02:55

IdaVee:
Aivan! Mutta sitä juuri meiaankin, että naisille ei ole annettu sitä mahdollisuutta edes ottaa osaa asioihin. Ennen muinoin naisia on pidetty älyllisesti huonompina. Toista se on nykyään ONNEKSI.

torvi:
Muakin on pidetty suht anti-feministinä, vaikka periaatteessa olen sellanen, vaikken haluaisikaan.

Vaikka feminismi ajaakin tasa-arvoa, se silti korostaa naisia. Onhan se herranjumala naisasiainliike. Tasa-arvo ei mielestäni saisi korostaa ketään ihmisryhmää erikseen.
Tämä taas edellyttää sitä, että muutkin tajuavat sen, että olemme samanlaisia sukupuoleen katsomatta. Ihmisiä kaikki.

2006-01-08 11:36:38

jep. ois niin hyvä jos ois täydelllinen tasa-arvo. just sillee et kaikkki ois samanarvosia tai "samanlaisia" niinku rouscu sano.

2006-01-09 12:09:47

no ei skeittauksessa ylipäänsä TARVI osata mitään. sama se minusta kruisiiko vaan ympäriinsä ollaillen kaivonkansia vai vetääkö 2 tunnin runeja niin ettei tee yhtään temppua kahesti.

kuhan osaa pitää hauskaa sen vekottimen kans.

ja tyttöskeittaajia on niin vähän että tietty ollaan innoissaan ku niitä on ykski lisää. tois ehkä jotain uutta skeittaukseen jos yleistys laudan potkiminen tytöillä.

2006-01-17 14:28:50

ettikö motley hoitoja täältä... meikä ainaki :)

no ei vaiskaan. haluan sen yhden!

<3

mutta en täältä.

en kai kyllä edes saisi tänne kirjoittaakkaan.

peace out!

meikästä erillaisuus on vaan hyvä asia. koska toisen toistaminen on tylsää... ainutlaatuisuus on se sana!

2006-02-14 08:33:57

skedetyttö89: pyörrän sanani ollaan samanarvoisia, mutta erilaisia kaikki.

vitun ylppärit. koulu alkaa vasta kymmeneltä ja oon täällä jo nty kitumasas

2006-02-23 19:26:14

EI mitään erikoista olla hikinen ja paskainen.

2006-03-22 09:56:53

Monet tahtovat olla erikoisia...se että pidät palestiinahuivia, ruudullisia "rokki"kangastossuja ja rikkinäisiä farkkuja ja auot päätäsi kännissä kuunnellen kavereittesi kanssa Hanoi Rocksia...ei tee sinusta erikoista...erikoisuus tulee persoonasta ei siitä miten pukeutuu tai mitä tekee...toki se että rullaa ja on tyttö niin varmasti muokkaa myös osittain persoonaakin...hmm...ja kannustuksesta sen verran että yrittäminen ja oppiminen pitää palkita ei niinkään osaaminen...kivempaa katsoa vaikka kun joku tyttö saa ekaa kertaa fiftarin kun se että sama jätkä tekee tempun jota on jauhanut viimeset kymmenen vuotta (allekirjoittanut...)...ja osalle tytöistä sen verran, että sellanen turha kainostelu pois...käsilaukku on tarkoitettu kannettavaksi ja tuoli istumiseen...ait...lopetan tän lässytyksen ja siirryn takavasemmalle...

Nolla.net TV
Katso Nolla.net TV
Copyright nolla.net 2007
Google