N O L L A . N E T
Tapahtumat skate
LIL XMAS SK8BOARDING COMPETITION
29.11.2008
Unelma 7 kilparullalautailutapahtuma
29.11.2008
Simpel Session 2009
18.01.2009
näytä kaikki
Tapahtumat snow
näytä kaikki
Ketä paikalla?
Paikalla 5 kävijää,
joista 0 loganneena
Nolla.net help
Tunnushakemus
Salasana hukassa?
Tue meitä

Yhteystiedot:
Sisällölliset asiat

Hallinnolliset asiat / mainostaminen:

Muut:
myspace.com/nollanet youtube.com/n0llanet

Keskustelu Tyttöfoorumi
Skeittaus
21-06-2007 22:32

Kuinka hyvii te ootte skeittaan ja mitä te osaatte?Mä en osaa paljon mitään.

RE: Skeittaus
2005-04-09 00:41:09

no tossa pari viikkoo sitte alotin. :D:D haha.. eli emmä vielä oikee vielä mitää osaa.. ollien ja kickflipin.

2005-04-09 10:21:23

Ollie onnistuu tulee joskus päälle.. kohta alan harjottelee jotai popparia tai flippiä...:)

2005-04-10 13:23:11

ollien! wuuhuu. xDD pitäis varmaan opetella lisää..

2005-04-12 12:32:28

paskan ollien osaan ja osaisin popparin jos osaisin lentää.

2005-04-27 14:35:57

Ollien tietysti.
Manuaalii.
Mitä niitä perustemppuja?
:D
Onhan sitä skeittaamista tullu jo Aika kauan harrastettuu.

2005-04-27 16:44:16

alotin pari viikkoo sit ja oon iha paska enkä osaa ku pienen ollien :D

2005-04-27 17:30:10

Et oo paska, sähän alotit vasta 2 viikkoo sit. :)

2005-04-27 18:07:15

NAASKULLE: on eri juttu olla paska monen vuoden skeittaamisen jälkeen EI KUKAAN OPI MITÄÄN 4DEKIN OLLIETA VIIKOSSA, EI KUKAAN.

SKEITTAUS VAATII AIKAA, joka ikinen pitkäaikainen skeittaajs on kyllä tässä asiassa samaa mieltä mun kaa.

EI skeittaus oo helppoo.
(Paitsi niille joilla on siihen luontaiset kyvyt + niille joilla on hiukan kykyjä plus harjoittelee paljon)

Harjoitus on kaiken A ja Ö(vaikka kaikilla se ei auta esim mulla)

Tsemii nyt vaan JA PATIENCE IS A VIRTUE!

2005-04-28 16:00:51

ollies:kyl tiiän ettei heti opi mut vaa tuntuu vähä tyhmält ku kaverit vetää kaikkii grindei flippei ja tämmösii =)

2005-04-28 19:16:14

Sun kaverit on harjotellu sit aika kauan.
Jos mä katon jotain skede videoo, niin
aattelen et osaisimpa mäkin... :D

2005-04-28 19:22:05

Naasku: muista ei kaikki ole samoissa asioissa lahjakkaita, esimerkki: toinen osaa piirtää toinen ei.
Toinen osaa laulaa toinen ei.
kyl se lahjojakin vaatii, toi skeittaus TAI MUUTEN EN OIS MINÄKÄÄN ENÄÄN NÄIN PASKA.
Onhan skeittauksessa kyse kaikesta erilaisista jutuista mitä pitää olla niinku hyvä tasapaino, ja jotai koordinaatio kykyä ja hyvä kunto on plussaa, tai siis ettei oo tämönen läsä hahah.
Siis temppujen harjoittelu ei ole helppoa, etennpäin meno on se ainoa helpompi osa, siinä en minäkään osaa epäonnistua:)
Kuitenkin, ei niitä temppuja opi monikaan kuukausissa.

Tsemppiä vaan niin hitosti sul!

2005-04-28 20:07:05

Kyllä mä varmaan joskus opin, harmi vaa ko ainut skeittaava kaveri muuttaa kuukauden päästä muualle =S mut kyl mä silti harjottelen :)

2005-04-28 20:24:34

Hei nytte loppu semmoset itsesäälitävät ja masentunut puheet tässä foorumissa! Ota skeitti mukaan ja mene ulos rullamaan..sää sitä ainakin on viikoja sallinut! Tai jos et halua rulla niin tee pikku lenkki..ei semmonen masentunut tekstien kirjoittelu ja 5 min välinen foorumin vilikaisu sun fiilistä paranta..se syventä sitä nn masennusta! Ulos, heti!! ..ilta rullaus/lenkki on vielä tekemätä :D

2005-04-28 21:32:38

minen osaa viel oikein mitn... turneilla alottelen ja laudan päällä pysyn. ollietakii on tullu harjoteltua =)

Mut niinhän son, että mitää ei osaa ellei ole kärsivällisyyttä harjotella... tottakai välillä tuntuu siltä, että tekis miel heittää lauta mäkee, kun mikää ei onnistu. Se kuuluu urheiluu/harjotteluu, et kaikki ei onnistu. harjottelu tekee mestarin ja jos ei mestarii, ni ainakin paremman tekijän ;)
ei kukaa oo syntyny skeittariks, tai edes välttämättä ihmiseks joka tulis pärjäämää elämässä... kaikkeen on opittava =)

onneva vaan kaikille alottelijoille, myös paremmille taitureille =)

2005-04-29 09:37:38

huhuh =DD skedeyksestä on tullu oikeen tsemppi urheiluharrastus ;))
ei me olla missää urheilujoukkueissa, missä pitää treenaa olliee samanlaiset verkkapuvut päällä =D
sitä tehään sen takia että se on kivaa, ei sen takia että oltais hyvii. jos oon nii iso kynnys ottaa skede kätee ja lähtee pihatielle rullaan, ni pitää miettii joku harrastus, johon on luonnollisempi lähtee mukaa. =DD
eikä tää ollu mitenkää pahalla, vaa marjutin ohella nyt valitus loppuu ;))

2005-04-29 11:35:36

Siis mitä ite tot urheiluu käytin esimerkkinä tässä mun kirjotuksessa... en mitenkää meinannu, et pitää pistää samanmoiset verkka-puvut päälle ja lähtee harjotelemaa... ;) mun pointti oli se, että ellei harjottele, ni ei mistää tuukkaa mitn... =) joittenkin mielestä mikää ei oo kivaa ellei jtn opikkaa ja sillon mielenkiinto ns "lajiin" vähenee. ite treenailen huvikseni ja poidän kivaa, mut silti menee välillä hermot... son ihan normaalii =) anteeks, jos ilmasin asian väärin. jos tuo idan kirjotus ees oli mulle suunnattu? =) mut pidemmittä puheitta, taidampa mennä töihin...

2005-04-29 11:39:56

Tähän melko suureen urheilujoukkueeseen joutuu heti siinä vaiheessa kun päätätte aloittaa skeittauksen. Jos haluaa pysyä laudan päällä sitä on harjoteltava. Jostain syystä sanasta "urheilu" skeittaajat vaan näkee mustaa vaikka ovat ite pahimpia urheilijoita, esitteleevät urheuttaan videoissa niin maan perkuleesti ja usein ei edes esittele jos ei kameroita ole paikalla.

Ja hirvee tsemppi tuntuu olevan näköjään tyttöjenkin puolella nykyään siitä että kuka on aito "ei urheileva" skeittari. Tuo on tuota "urheilu on paskaa", siks skeittaus ei ole urheilua meininkiä. Urheilu voi olla kivaa vaikka ei olisi hyväkään, paitsi ala-asteen liikuntatunnilla, sieltä nuo urheilutraumat varmaan on peräisin...

Skeittaus on urheilua siinä missä sauvakävelykin.

;)

2005-04-29 14:53:33

Niin, lauta käteen ja menoks!
Ei sitä tarvi mitenkään "hävetä"!
Näytät vaan että oot kiinnostunu skeittaamisesta...! :)

2005-04-29 22:10:24

ai vitsi meikä sai naururin kun lukest tot a monkyn kommentia..ihan hyvä juttu..aivan kymppin sanottu..

2005-05-03 17:10:07

mä en osaa oikee mitää... tosin oon vast skedenny pari kertaa..

2005-05-05 07:42:20

ei parissa kerrassa voi osatakaan mitään skede-tyttö, pitää jaksaa hioo, no jotku pro't väittää että "meni vain 100 harjoitus kertaa ku opin kickflipin" miltä kuulostais ajattele 1000 kokeilua?
eikä sekään aina riitä..........
Tää on tämmöinen laji, sun pitää vaan...haluta tehdä sitä jostain kumman syystä, muuten ei jaksa yrittää......
tsemii nyt, tulipahan tämäkin skede tosiasia paljastettua:)

2005-05-06 19:00:35

ollies, totta, itellä on nyt 19 kesä skeittausta lähteny käyntiin ja opittavaa löytyy rutosti :D Flippiä joutu treenaamaan sen ensimmäiset 10 vuotta ennenku alko menemään sillon tällön päälle :) Mut ei se haittaa. En o koskaan jaksanu jotain tiettyä temppua treenailla paljo putkeen, jos ei 10 yritystä riitä jonkun tempun tekoon, ni sit siirrytään takas perusteisiin, eli lähetään kruisimaan pitkin katuja tai tehdään jotain mitä osataan. Seuraavana päivänä se saattaa mennäkki jo ykkösellä ;)

skede_tyttö, ihan rauhassa vaan, kukaan ei ole seppä syntyessään, paitsi jos sukunimi sattuu oleen Seppä ;)

2005-05-06 19:14:06

Monky sun puheessa on hyvä pointti!!

2005-05-09 00:13:20

khyl khyl... niinhän se on, että jotkuu onnistuu ja jotkut ei onnistu koskaan. on ihan kiva kokeilla temppuja (niitä harvoja mitä uskallan kokeilla) ja jos ei onnistu, pitää tauon ja kokeilee uudestaa =)

2005-06-13 10:03:31

älä huoli en mäkään osaa paljon mitään korkeintaan ollien ja kickflipin
melkein shoveit:in
ei aina voi olla mestari heti kun aloittaa
treenaa vaan lisää kyllä se siitä!

2005-07-05 22:32:15

Mä alotin joskus muutama viikko sitte ja nyt mä osaan jonkulaisen ollien. Ehkä puol dekkii...

2005-07-06 17:28:46

Jotenkin yleisesti skeittauksen aloittaville taitaa seuraava ajatus olla jotenkin vaikea:

Tempuilla ei skeittauksessa ole mitään "itseisarvoja" samalla tavalla kuin vaikkapa uimahypyissä tai jojoilussa, vaan kaikki perustemput on kehittynyt aikojen myötä ikäänkuin luonnostaan. Esim. Ollie on vain yksi tapa päästä autotieltä jalkakäytävälle kadulla, shove-it kääntää laudan toisipäin jaloissa, potkimalla vauhtia pääsee etiäpäin jne jne...Kuka keksii lisää? Ja kaikki se on juttu nimeltä skeittaus jonka moni omalla yksilöllisellä tavallaan kokee hauskaksi tai kehittäväksi ajankuluksi.

Tempuissa ei siis niinkään ole hauskaa se tieto niiden pääsemisestä ja tai kuinka monta cm ne vaikkapa nousee vaan niiden tekeminen kun huvittaa.syystä tai toisesta.

2005-07-22 16:10:25

no ku kerran tänne tyttöjen puolelle eksyin ni: poppari, fakie shove it, fakie fs shove it, nollie shove it, nollie fs shove it, fs shove it, flippi, heeli, varialflippi,bs flippi, half cab flippi, half cab heeli, fakie varialflippi, fakie bigspinflip, fakie bigspin, ollie, switch fs ollie ja switch poppari, pressure varialflippi, takajalan bs flippi, sit pari muut flippii takajall ym.

mesi :
2005-07-23 19:06:16

Eka trikki oli fs bigspin flippi 7 dekin yöi alamäkeen.

Ps. En oo muija

2005-07-24 17:14:37

ollie,manual,nose manual,kickflip...

2005-08-01 10:38:38

katotte eka videoita ja yritätte tehä jotain tempuu mitä siin videos tehää sit katotte ne videot vaan useemmpaa kertaa ni opitte niin mä tein vaikka poika oonki

2005-08-01 13:20:37

niin skede leffoja kannattaa kattoo ja kelata niit temppui

2005-12-16 20:44:32

enpä juuri mitään..

STES :
2006-03-22 20:50:15

Alottelin tuossa alkuvuodesta. Se sitten jäi vähän, kun täällä ei ole halleja ja kun luntakin oli mukavasti ulkona. Lopulta aloin harjoittelmaan meidän puisella terassilla. Nyt pääsee jo koulun katokseen skeittaamaan ja alkaa kova opettelu vielä. Kohta se kesäkin tulee oijj.

2006-03-23 11:05:48

Määkä en osaa nyt varmaan mitään ku tääl ei oo mitään halleja ni ei oo tullu koskettuu kesän jälkeen lautaan...mut kesäl meni ollie,kickflip,manuu ja sit jossai minirampis meni jottai nosestallia rock n rolli kickturnii ja sit se rock to fakie

MuR. :
2006-04-21 19:35:54

mä alotin skeittauksen viime kesänä, ja olen aikas huono kait. mut en jaksa välittää siittä.
osaan:

ollien
manualin
popparin
ollie feikkiin
jne.

just tota perus kamaa. ja paljon on viel opittavaa
muokattu 22.6.2007 09:40

2006-04-22 21:01:48

Enpä mä kauheena mitään osaa.
Perus rullailut ja veivit männöö, jumpeis ei lauta aina nouse : mut muuten olliet ja flipit kyllä teen.

onneksi kesä tulee nii on aikaa harjotella

2006-05-02 14:25:55

Balancee voi esim. harjottaa kun vetää lauta jonkun pyöreen päällä ja siin tasapainottelee,niin sit se alkaa kehittyy.
Ollien saa nousee korkeelle kun teili nappaa rajusti lattiaa niin sillo vaan nostaa nii nousee kunnolla.

2006-05-09 20:23:42

muistakaa vain et skedeys on ihan fiilis pohjalta lähtevä laji. En mäkään sitä harrastais jos siinä täytyis jotain osata :D

MuR. :
2006-05-10 12:09:44

skeittaushan ei ole sinäänsä urheilua. mutta se on ajanvietettä ! kiva fiilis antaa myös hyvän alun opetella uusia temppuja ! :) on aina mukavampaa jos on hyvä fiilis niin skeitata. ja jos olisi huono fiilis, niin ei siittä tule niin sanotusti mitään.

2006-05-20 19:03:28

Onhan se urheilua, jos autoilukin on!

Oon skedennyt monta vuotta, mutta en oo kauheesti kehittynyt, kun pääsen vaa kesäsin skeittaan.

Osaan ollien, wheelieitä joten kuten, Kick flipin opin vihdoin, shove it.. Onkohan se nyt flippi se yksi..?

Mikä temppu se on, jossa lauta pyörii vaakasuunnassa 360 astetta..? Vähän kun shove itti, mutta koko ympyrä.

2006-05-29 14:58:47

Mä huomasin ettei muu auta ku harjottelu. En vaan oikeen tiedä mikä auttaa. ku en oo niin nopee oppimaa ku esim. mun kaveri. Se on ihan huippuskedeejä, ja se ei tajuu et mä alotin vasta viime kesänä. Se vaatii aina et mun pitäs oppii päivässä kaikki. Ei mulla oo vielä varmuutta että ihan kaikkee uskaltaisin. Mun mielest tällä hetkel on helpointa yksin harjotella. :) En muuta osaa ku rullailla eteenpäin, kääntyy ja jotai pikku kikkailuu ja ollie nousee vähän. mut so?!

2006-05-30 16:51:03

vitsi mä oon nero. " mä huomasin ettei muu auta ku harjottelu, en vaan oikee tiiä mikä auttaa" 8D hyvin mä kirjotan, xD

2006-06-12 14:04:44

Rullaillu oon pari kertaa, jos nyt ensiks pystyisin menee vauhdilla eteenpäin ja pysähtyä. ;D Jtn olliee oon kokeillu, mut joo, perä ei nouse, mutta harjoitus tekee mestarin. (toivottavasti) ;D

2006-06-26 20:07:06

Skedesin pari vuotta joskus muksuna.. Sitte turhauduin ja myin laudat..
Nyt ostin uuden ja ajattelin aloittaa uudelleen koko homman :D

2006-06-30 11:47:43

Mä en osaa edes kunnon ollieta, mut maailmakuulut sanat : "Harjoitus tekee mestarin"
Oon skeitannu 8 päivää ja rypässy 6 kertaa! Oon aikas pro!
No harjotellaan harjotellaan!

2006-08-24 13:49:17

Khyl se siit!

2006-08-31 17:42:49

no osaan jonku normin ollien, bäkki shove iti ja frontside ollie 180 flippikin menis jos mun jalka ei ois vammanenpaska ku se ei vaa mee laudan päälle pyörähdyksen jälkeen

2006-08-31 19:28:12

heei fjkskg, kyllä se flippi vielä menee! älä luovuta! pittää hypätä ylöspäin! ja pittää yrittää joku miljoona kertaa ennenku se menee (mulla ainaki meni sen verran) ja sit se tunne ku jonku uuen tenpun oppii..! aah<3

2006-09-01 21:53:01

joo-o. ollie menee just ja just paikoiltaa mut vauhis ku yritän ni rypäsen aina. :( en oikee keksi mitä temppuu uskaltais lähtee treenaa, en oo mikää rohkea tost vaa kokeilemaan.

2006-09-02 16:25:07

"Oon skeitannu 8 päivää ja rypässy 6 kertaa! Oon aikas pro!
No harjotellaan harjotellaan!"

ku yrittää puol tuntii yhtä temppua, ni saattaa useinkin pannuttaa 6 kertaa siinä ajassa. Totuttele vaan siihen kaatumiseen :D

2006-09-10 19:46:07

Niinpäniin. Onko muut huomanneet, että tää paikka on aika kuollut..?Tyttöjen kohdalla.
Oisi mukava tietää, kuinka moni täälä ihan 'oikeasti' on kiinnostunut skeittaamisesta.
No ei vaan! Eihän se tarkoita, että ei hengaa tietsikalla, etteikö skeittaisi! Päinvastoin varmaan.. Mutta olisi kiva, jos me likat voisimme ihan oikeasti keskustella täälä skeittaamisesta jne, mutta kovin on vaikeaa, kun ei porukkaa piisaa.

Olisiko muut sellaisen topikin kannalla, että olisi vähän kuin 'päiväkirja', jonne kaikki voisivat tulla kertomaan skeittaus kokemuksiaan. Että miten meni temput, ja kaatuilitteko, kun treenasitte. Kenen kanssa, millaisella laudalla jne, jne. Siis sellainen hengaustopikki vaan. Ellei tämä jo ole vähän niinkuin sellainen..?
Joo, moi vaan kaikille. Jos täälä nyt ylipäätään on ketään.

No, skeittailemisiin.

2006-09-10 23:18:31

Itsekin olen huomannut tämän hiljaisuuden. Herätys tytöt ! :D
Eikait kukaan jaksa tänne kirjotella jos joku ei aloitetta tee, olkoon tämä sellainen.. Esimerkiks SM:eistä oon tosi vähän nähnyt tekstiä, miten siellä meni ja oliko hauskaa ja kaikkea? :)

2006-09-11 00:34:28

Nolla.net/girlsin on tulossa muutama juttu nyt parin viikon sisällä ja myös kuvia. Tänne gallerian voi jokainen lähettää kuvia ;)

2006-09-11 11:22:45

Mun olisi kirjoitettava ainakin pari juttua tänne, mutta nyt on "ylimääräinen aika" ollut tosi tiukoilla...nimim. viime viikolla 53h töissä ja koulussakin pitää käydä.. ;)

Tulossa olis ainakin siis juttua tyttöjen skeittileiristä Sveitsissä..

2006-09-11 16:02:30

Jee, sainpas jotain jutustelua aikaan höpinöilläni!

Niin, mites ne SM:it?

Katselin telkasta vain jtn koosteita yksi lauantai. Liian vähän näyttivät likkojen vetämistä, heh! Ei vaan...

2006-09-11 18:12:10

Sm eistä on myös jotain kuvia tulossa

2006-09-12 14:32:27

Oujee.
Kuvailtiin eilen serkun kanssa kun oltiin skeittaamassa. Haah, jotain luuseri kuvia! Voin joskus laittaa tänne jtn linkkiä tms.

Jee!! Osaan melkein varial flipin!
Öö, varmistan: Onko varial flippi se jossa vedetään kick flippi samaan aikaan kun lauta pyörii 180 astetta?
Njoo...

2006-10-18 19:07:59

no enkai oo mitenkää hyvä :D skeittaan vaa koska must skeittaus on niin kivaa ja siin saa uusii kaverei ja siin voi aina oppii jos pinna kestää jha on haluu :)
skeittaan omal tavallani jaomal tyylil :D

asku :
2007-04-04 19:40:51

Miten muute jarrutetaan skeittilaudalla?
Hypitää pois laudalt?

2007-04-08 19:04:47

Eh, en kehtaa myöntää ;D... Noh aloitin vajaa viikko sitten ja rakastuin lajiin, nyt vaan enää sen ollien oppis, niin olis vielä kivempi :)

2007-06-20 08:51:51

Ihan vain yleisesti skeittauksesta..ehkä tää sopii parhaiten sitten tän topicin alle.

Huomenna 21.6. on jokavuotinen & maailmanlaajuinen "Go Skateboarding Day".
Eli huomenna on hyvä syy lähteä rullailemaan!

Itse en kyllä pysty järjestämään yhteistä kokoontumista tms., kun kyseisellä päivämäärällä on aina vähän huono ajoitus...mutta se ei tietenkään estä muita skeittaamasta. :)

http://www.goskateboardingday.org/

2007-06-21 22:32:45

Tämä tyttö aloitti siinä 3 päivää sitten, osaan jo kääntyillä ja ottaa kunnon vauhdit ihan sujuvasti.
Ollieta tänään yritin, mutta lähti lauta alta ennen kuin ehdin edes kunnolla loikata. :D

Mahtava fiilis, kun vihdoin tuli lauta ostettua.

Niin ja minusta tämä tyttöjen-yleinen-pälätys-töpö on vallan mainio idea. :D
Olisi todella mukavaa kuulla esim. päivittäin miten ollaa edistytty tms. ja tutustua muihinkin naispuolisiin "alan harrastajiin".

Siis jos nyt tällaista olette suunnitelleet.

Nolla.net TV
Katso Nolla.net TV
Copyright nolla.net 2007
Google