N O L L A . N E T
Tapahtumat skate
VII Meripäiväskate
26.07.2008
Iisalmen skeittikisat
26.07.2008
HILLOJAMIT 2008
02.08.2008
Aukusti skate 2008
16.08.2008
SkateSM 2008
24.08.2008
näytä kaikki
Tapahtumat snow
näytä kaikki
Ketä paikalla?
Paikalla 25 kävijää,
joista 1 loganneena
Nolla.net help
Tunnushakemus
Salasana hukassa?
Tue meitä

Yhteystiedot:
Sisällölliset asiat

Hallinnolliset asiat / mainostaminen:

Muut:
myspace.com/nollanet youtube.com/n0llanet

Keskustelu Tyttöfoorumi
pahimmat slämit??
27-08-2007 09:42

nyt tytöt lesotkaa!!! pahat slämit tänne. missä tempussa ja mitä kävi =)
mä ite tein kruukkii ledgeen ja nivelsiteet pamahti. oli aikamoinen toipuminen viimevuoden kevääl, ku oli just aurinko säät alkanu!

gmos :
RE: pahimmat slämit??
2005-04-11 17:45:49

eipä noita.. kun en mitää uskalla yrittää :P jotain ruhjeita lähinnä. vieläki syksyltä kauhee arpi vasemmassa kyynärpäässä. keljuttaa.

2005-04-11 18:38:02

en leso, ei ole kiva slämitä.

Vuonna 2000 SM-eissä oli Jäähallin vieressä ulkona aika korkea ramppi. Oli juuri kesällä aloittanut skeittauksen, sitten oli todella kiva tossa kaaressa yhestä suunasta toiseen rullaa, mutta toi vauhti meni aika isoksi ja rukit eivät ollet hyvin kiinni, eli ne olivat semmoset vanhaat, mitkä heilui ihan joka suuntaan. Yks kaks meni tasapaino tossa kääntyessän ja tosta ylhätä tippuin suoraan rampin pohjan polvilleni ja mulla ie ollut silloin mitään suojuksia mukana. Polvet olivat niin pahasti turvonneet ja vammautuneet, että jalat eivät oikein kantaneet. Mulla oli onneksi pari kaveria Eestistä mukana, sitten kahteen henkilön nojamana päästin ensiavun jäkeen satamaan ja seuravana päivänä meni lääkärille, kenen mielessä polvessa oli verta, mutta kumminkin sitten siinä polvihuuhtelussa ei tullut mitaan, joteen ne olivat niiiin huikean turvonnet, että ei pystynyt kävelemään moneen päivään ilman apuvälineitä. Siksi suosittelen ainakin rampuissa suojuksia.

2005-04-11 18:39:55

..taas tässä noita kirjoittuisvirheitä :D..rampista on teksti ja polvivammasta

2005-04-12 08:41:48

Auts.. varmaan kivassa kunnossa ollu ne polvet.. :S mulle ei oo kyl sattunu mitää, toissapäivänä vasta kaaduin kunnolla ekakertaa.. vedin (yritin vetää) manuaalia ja sitte jotenki tökkäs ja lensin eteenpäi kyljelleen.. mut skedeen kuitenki aika varovasti (mikä ärsyttää toisaalta) ni ei oo mitää sattunu.

2005-04-12 11:53:09

Oon aika hyvä näissä slämeissä, mitä millonki, johtunee varmaan siitä ettei yksinkertasesti vaan osaa :D
Tänä talvena sattui vaikka mitä Kontulassa, minissä selkä aika pahasti paskaks (2viikkoon en pystyny kunnolla istumaan, nauramaan saatika mitään, mutta tuo selkä nyt muutenki paskana niin tais vaikuttaa asiaan aika paljon), sitten highjumpissa nilkka väänty pikkasen, takaraivolla suoraan kaaren kulmaan ja onhan noita.
Suurin syy kyllä näihin slämeihin on se, että uskallusta löytyy mutta taitoa ei. o/

2005-04-12 12:32:48

nilkkapaskaks.

2005-04-12 22:44:18

Niin, mutta vammojen ehkäisyn, jos ei ole sitä itsevarmuuta vielä lautalla, kannataisi käyttää jotain suojuksi tai kypärä, kun parempi se on pitää kypärä pässä kun myöhemmin katua, että miksi ei ollut.

http://lamina.fi/shop/?kategoria=25
http://lamina.fi/shop/?kategoria2=34&kategoria=25
se
n lisäksi kannataisi katso sitä turvallisuustestin tarra, ainakin nämä ovat siitä suoriutunut ja käytössä hyviä

2005-04-13 10:19:54

no onhan tässä sitten lesottava kun kerran pyydetään :D no ei tosi...

no tänä talvena joskus tammikuussa kun varkauden vattuvuori(älkää menkö laskemaan sinne, menetätte vain rahaa, parempi vaikka asfaltilla laskea) niin me sitten rakennettiin sinne tämän keskuksen alle isohko hyndä ja sitten minä koehenkilönä otin vaudit mäen päältä(en ole yllytyshullu, en toki) ja siitä sitten tulin jotenkin vammaisesti suoraan lonkalleni alas.. no en pystynyt itte edes kavelemään sieltä pois ja kaverit autto siihen parkkipaikalle josta mutsi tuli hakemaan ja kyytsäs varkauden aluesairaalaan... siellä otettiin kuvat ja sanottiin että ei ne sille mitään siellä osaa tehdä, että on kyssiin lähettävä.. no sinne sitten paaritaksilla alkoi matka ja siellä muutama tunti kului.. lopputuloksena löydettiin että lonkkaluu oli vääntynyt ihan oudosti ja lihakset tärähtäneet erittäin kovasti... sanoivat että parissa viikossa lihakset menee kohilleen ja luu oikenee ajan kuluessa... mitenkä musta tuntuu että kävelin sauvoilla 3 viikkoa :D aamen :D

:):(
2005-04-13 15:47:11

jenna_mato: onko sun lonkkas parantunut?

mulla meni nilkka ku hyppäsion 30 senttiä ja yritin pyörittää lautaa sillain sivuttain meni alas thanks to , oi ihanaa EN VIELÄ VARMA MENIKÖ NIVELSITEET MUTTA LÄÄKÄRIN MUKAAN EI MUT OON OLLUT NYT 6 päivää kipee eikä 2 päivään oo tuntunut jalka paranevan, no kuitenkin eiköhän se tästä ois voinut mennä huonomminkin, mut inhottavaa kun ei parane vaikka lepuutan, ugh!
olkaa varovaisia lautailussa!

2005-04-13 19:57:21

Nilkan nyrjähdys on aika yleistä, kuteen ranteenkin. Sit en ihan heti suosittele kyllä skeittausta kun sitä voi seurata pahempi vamma. Kumminkin jos jalka on turvonnut kannataisi mennä välittömästi tereyskeskuksen päivystykseen kuvamaan nyrjähtänyyttä jännettä. koska nilkassa onvat pieneet luut, mitkä voivt olla pahasti asettunut ja jossain tapauksessa ne saatta olla vahinkoitta verenkiertoa siinä jänteessä.

2005-04-15 11:47:39

Heh. Saisin kunnon romaanin aikaseks jos rupeisin kaikkia _pahoja_ slämejä kirjottelemaan :D Mut noh viimekesän saldo oli kaksi aivotärähdystä, eka tuli löin pääni flättireiliin fakie boardia koittaessani, toinen tuli kun lensin hänkästä boardia vetäessäni.
Sitten sitten selkä meni aika huonoon kuntoon ekan kerran kun lentelin kulmasta ja löin selän siihen temppu tais olla fakie bigspin, tokan kerran se meni sm:meissä rappusia hyppiessäni. Ainiin joo ja viime keväänä ekoja ulko-parkki rullauksia kun oltiin vetämässä ni jäi etu trukki aika korkeen kaaren koupparille ja poksmäts tipun ylhäältä alas ja jäi käsi väännöksiin, mut ei se ees murtunu sillä kertaa. Nii ja fiftari kurbiin, oli liikaa ollieta ja vauhtia, trukit liukkaan vanerin päälle ja alta polvitaipeet kulmarautaan, takaraivo asfalttiin, kävely ja hengittäminen oli vaikeeta pari päivää, mut kyl sekii sit suttaantu siitä, kauniit mustelmat polvitaipeissa oli kyllä. Jooh.

Rullailun tuottamia pitempi aikasia vammoja on sitten:

Kulumaa polvissa.
Nilkat _löystyneet_
Lonkat on aika kipeet välillä.
Selkä (pitäis mennä lääkäriin) vissiin likumaa jossain nikamassa.

Mut hyvin jaksaa vielä.
Eniten harmittaa pikkurillit ku ne on ollu molemmat poikki ja kitaran soittaminen on välillä vähän tuskallista.

Meen nyt moi.

2005-04-15 14:35:00

öööööööö..pahoja slämejä on...mut...........pahin on ehkä...ku sillo joskus opetteli rokkariii vähä isommalla minillä,nii naamaeellä alas..ja hampaat läpi (melkee) alahuulesta...ja naaama turpos________________________

2005-04-15 14:36:48

tai sitte.................oulun hallilla yritin fsrokkii siihen hänkkään...ja "kassitin" siihe oikeee kunnol......... kävely tyyli paripäivää viel sen jälkeenki oli aika................ ;)

2005-04-16 14:19:52

eliza-- onneksi sulla ei oo oikeesti niitä kasseja kun olisit jäänyt makaan maahan siinä tapauksessa:D
Jotai hyötyä siitäkin ku o naspuolinen:D

saakeli, mä haluaisin mennä skeittaan...pakko mennä josaain vaiheessa vaik jalka on vielä ihan sininen ja ihan huonossa kunnossa,

menee vaikka vaan eteenpäin jossain vaiheessa testaan ku oikeesti o kamalat vieroitus oireet, onko kellään muulla ollut jonkun vamman takia lepäämisen takia, parantamisen takia niinku ollut ajatuksia että voi hitsi ku ei voi mennä skeittaan?

2005-04-17 12:32:41

h0h00 =D vaikka kuinka monet kerrat! älä sinä pelkää; kaikki skedeejät yleensä alottaa rullaamisen taas heti ku kykenee =) vaikka oikeestihan olis järkevintä venailla se aika ku kuuluuki.
sit käy pian nii etttei ollenkaa pysty rullaa =((

2005-04-17 17:21:59

IDA VEEEEE:Oletan että vastasit mulle:D
Olet siis monet kerrat nilkkasi pahoin telunut?
no, yritän kovasti olla menemättä rullaan, katotaan miten käy thanks for responding.

2005-04-17 22:26:18

ollies, kysymys eri aiheesta, oletko tulossa mimmi sessioille ens viikon loppuna?

2005-04-17 23:11:41

jaa mun nilkka =D kerran TOSI pahastyi, 3 kertaa pahasti ja miljoona kertaa nyrjähtäny niin etten pysty ollenkaa käveleen pariin tuntii mut sit menee ohi =))

2005-04-18 16:10:38

d:)-|<|8

En oo pahasti onnistunu itteäni telomaan kertaakaan. Viime viikolla tulin inhottavasti vasemmalla jalalla "varpaat edellä" alas kun koitin boardia semmoseen lankkuun. Jalkaterä vääntyi tosi inhottavasti ja tuntui jomotuksena kävellessä pari päivää jälkeen päin, mutta kyllä sillä skeitata pystyi! :D
Ei sen vakavempaa. ONNEKSI. Vielä ainakaan. jallajalla

2005-04-22 10:20:56

no on se nyt jotenkin... vielä koskee varsinkin aamuisin ja sellainen nätti vihlova kipu pysyy mukana... mutta kyllä mä laskemassa kävin tässä vielä... nyt vaan meni tuo vatuski kiinni.... mutta voi sinne silti huomenna mennä kasaamaan hyppyrin ja kuvailla kevään viimeiset sessiot ... :)

2005-04-23 11:10:12

Sori chicas en ole tulossa.
Mä ainakin käsitin että tässä topicissa on kysymys slämeistä?
sori jos oon ymmärtänyt väärin, meen pois:(

2005-04-24 10:30:46

hmhm. kamalasti ei ole mitään käynyt, tuo itsesuojeluvaisto pitää siitä huolen.. mutta jos tekee jotakin ja miettii vasta sitten, sillon aina käy jotakin..

viime keväänä Levillä hyppäsin hieman epähuomiossa snow parkin kornerista liikaa vasemmalle ja laskeutumienn tapahtukin aikalailla tasaselle maalle. Tuntu vaan, että nyt tuli ainaki toiseen jalkaan jotakin.. Tajuton fiilis huomata, että kaikki on ok. Tosin selkä oli aika kipeenä sen jälkeen eikä päätä voinu kääntää ku ihan vähän vaan kummallekin puolelle. Siinä sitten kyllä tajuaa, mitenkä kiva on pystyä päätä pyörittelemään :/

2005-04-27 14:28:13

Kun manuaalilla menin keskellä tietä,
niin tökkäs kiveen (ei se ollu mikään hiekkatie)
Ja sit lensin selälleni.
Mun valkonen huppari ei ollu enää valkonen. :D

2005-04-27 22:16:27

mulle riitti tält kuukauden harjottelulta se, että lensin tossa äsken rampilla turnissa laudan päältä suoraan vasemman kyynärpään päälle... ei tuntunu nannalta ja nyt on kyynerpää turvoksissa :D mut huomenna sit taas...

2005-04-27 22:22:24

rampissa kannatais aloitelijna pitä kyynar-polvi suojuksia ja kypärä, nii opit paremmin kaatumaan ilman itseänsä kauheasti satuttamatta ja rikkomatta..ihan totta puhuun, koska aloittelijalla on vielä jonkun verran epävarmuutta..kaaressa varmaan turnia tehessä.

tsemppia rullauksessa!

2005-04-28 21:21:53

puhuit vähän, mutta asiaa =) ja noi suojat on kyllä aina ollu mielessä, kun töistä lähtiessa nappaan laudan kainaloo ja lähen kavereittenkaa millon minnekkin skeittaamaa.
näin vanhana on vaan vähemmän uskallusta tehä yhtikäs mitään, oli suojat tai ei... :S jos menis sen seittemisen vuotta taaksepäin, ni vois oppia vanhakin jo jtn temppuja =)
ja just suojien puuttumisen takia oon valinnu ton rampin leikkikentäks, koska pudottautuminen ja kaatuminen ei tee niin kipeää mitä asfaltilla... toki vanhana (ja joissain tapauksissa fiksumpana,,, ei siis tässä) ois syytä suojia käyttää ihan mallinkin takia ja sen takia, että mun kipukynnys on niin suuri, että tajuaan jotaa käyneen vasta kun on pää kainalossa :S

mutta ihan totta puhut chicas013 :)

2005-06-16 20:36:09

yritin 5-0ta ekan kerran jumalattoman
isossa rampissa. kaaduin ja polvessa
kuului "kiva" naksaus. en kävellyt
viikkoon kunnolla ilman että kaveri auttoi portaat ylös ja alas.
ihme kun dekki ei mennyt paskaks...

2005-09-23 23:34:09

aijjai jenna_madon juttua..yhyhyy alko pelottammaan

2005-09-25 13:46:15

Kassitin handrailiin

2005-09-27 12:30:59

ei kannata mennä yrittää mitää temppuu ellei oo harjotellu kunnolla eka kaikki temput kannattaa harjotella kunnol ennekun yrittää mihinkää
hänkkää mitää emmäkää osannu
50-50 ja menin yrittää sitä pyöreeseen reiliin no se pyörähti ja siinnä sitte meni käsi poikki ja löin pään maahan
sitte nuosin siitä ylös ensin päässä
vähän pyöri ensin en tajunnut mitä tapahtu sitten alko sattumaan käteen
aikas paljon sitten otin takin pois
siinä käsivaa roikku ja kädessä oli reikä vielä no sairaalaahan sitten
ja käsileikattiin raudat molempiin luihin
ja kolme päivää sairaalas ja kolme
kuukautta skeittaamatta.

2005-11-20 12:23:20

Mulla oli kerava aika samantyyppinen tapaus, ainoastaan että lekuri nro. 1 sano et ei pidä leikkaa ja kipsiin vaa. Seuraavalla kerralla lekuri nro. 2 sano et ois pitäny leikkaa ja laittaa tollaset raudat molempiin luihin. No onneks parantu ilman leikkausta, kipsi oli pari kuukautta ja siihen lisäks vähän liikuntakieltoa.

2005-11-22 13:34:25

onko kukaan kassittanu... ai niin... ette te voi ;)

2005-11-22 13:49:27

abedisi for real, todennäkösesti tyttöjen "kassitus" sattuu enemmän ku äijien, että en menis vitsailemaan tollasilla.

pijetään tyttöfoorumi kaatiskamavapaana jooko.

2005-11-23 12:21:30

peace out

2005-12-16 20:35:32

Ranne öö kolmeen osaan mä oon kassittanu hänkäs.

2005-12-24 11:20:19

munat tankoo 12:toist setis

2006-01-11 09:46:13

varmaan oli kesällä jossain 5sissa kun trukit katkes pivotista ja naamalleen siihen flätille ja ihan päin vittuu mun naama... siis verta tuli ja sillee....

2006-05-07 00:23:25

"eliza-- onneksi sulla ei oo oikeesti niitä kasseja kun olisit jäänyt makaan maahan siinä tapauksessa:D
Jotai hyötyä siitäkin ku o naspuolinen:D"

Joo voin kertoo miespuolisena henkilönä et kassittaminen sattuu ihan vitusti, siten ootte joo onnekkaita. Kassitus on vielä ikävämpää ko vaikka primoländäys flipeissä, mikä on myös aivan helvetin ärsyttävää.

2006-05-08 20:22:07

kyllä naisetkin voi kassittaa ja itseasiassa mun paikkakunnalla pojat alko kutsumaan sitä "letuttamiseksi". ja se sattuu kyllä paljon, mutta meistä naisista ei sentään tuu lapsettomia siinä yhteydessä. feministinen puhe - onpa hienoa olla nainen ^^

2006-07-03 14:10:32

Mul on ollu lauta 11 päivää ja oon rypässy vaik kuinka monta kertaa. pahin oli ehkä se kun rypäsin kyljeltee ranteen päälle. On vieläkii kipee! Mut kattoo nyt mitä etee vielä tulee!

2006-07-18 18:47:05

switch tre kutosist hänkän yli ja primollehan siin tuli jalkapohjii sattu aik keljusti ;(

2006-07-26 16:01:36

...Ja näitähän riittää. Pahin ehkä tänä kesänä oli, kun lensin minin yli hyvissä vauhdeissa parin metrin ilmalennon ja tipahdin maahan kyljelleen, ja käsi jäi alle. Olis voinut napsahtaa aika äkkiä poikki jos olis ollut kova alusta mutta onneksi oli pehmeää nurmikkoa :)

2007-01-13 20:30:38

Ihmeen ehjänä olen tähän mennessä säilynyt, vaikka melko kauan olen skedennyt. Paha oli viime kesänä, kun kaaduin sellaisen rautahökön päälle, ja housut repes ja polvi aukes, mutta aika pikku juttu sekin. Mitähän temppua mä yritin.. varmaan jonkun ollien hypätä tasanteelle, mutta jotenkin oudosti lipes ja hieno lento tuli.. Puhunko ees suomee. En jaksa miettiä miten toi lause oikeesti menee! xDD <--kamala hymiö..:o

gmos :
2007-01-16 20:51:46

"kassituksesta" -- kyllä se sattuu ihan riittävästi tytöilläkin! hänkkään tms. sentään oo onneks koskaan, mutta pyörän poikkitangolle on tullut rähmästyä muutaman kerran..

gmos :
2007-08-27 09:42:20

no keväällä sattu niin et menetin tasapainon jossain ihan kämäsessä jutussa ~ droppaus ditsin reunalta ja sen seurauksena meni olkapää sijoiltaan.
sattu ihan vitusti ja luulin jo että meni taas vaihteeksi hermot paskaksi (niinkin on käynyt). meni ainakin 45 min ennen kuin pääsin ensiapuun saamaan olkapään takas paikoilleen. 2 kuukautta kipeä ja vihlova aina kun siihen kohdistuu tarpeeksi riuhtaseva liike. vieläkin jännittää vetää mitään kun se on nyt jo niin löysä että saattaa mennä milloin tahansa uudestaan.

eniten rassaa kun kestää parantua ja noi hermot on vähän sellanen juttu ettei niiden toivoisi menevän enää ikinä paskaksi.

Nolla.net TV
Katso Nolla.net TV
Copyright nolla.net 2007
Google