|
|
|
Keskustelu Tyttöfoorumi
|
|
Aloittaminen?
25-08-2008 20:50
|
|
En viel skeittaa, mut haluisin aineskin yrittää.
Mitä varusteita tarvisin laudan lisäks? Entä mikä temppu kannatais opetella ensin?
Suuri kiitos jos vastaatte!!
|
|
|
RE: Aloittaminen?
2006-06-21 18:33:14
|
|
En ole tyttö mutta saan kai kirjoittaa tänne..
Sitten asiaan.Jos ei halua rikkoa itseänsä heti alkuun, ni laudan lisäksi kannattaa hankkia suojia(esim. polvisuojat ja kypärä).Ne ei kuitenkaan oo pakollisia.. ;D
Ennen temppujen opettelua kannattaa opetella hallitsemaan lautaa kuten kääntämään ja pysäyttämään.Sitten kun se sujuu niin siirtyy manuaaleihin ja ollieen sekä shove ittiin.
Ja sanompa vielä että kannattaa alkaa skeittaamaan!
|
|
|
2006-06-24 14:42:06
|
|
Nyt mulla on lauta.
En jaksa mitään suojia pitää, mutta pitkä paita ja pitkät housut sekä sormikkaat on ollu.
Ekana päivänä eli perjantaina rypäsin kaks kertaa samalle kyljelle. Ruhjeita tuli, mutta v**** niistä!
En osaa vielä kunnolla lautaa hallita, mutta kovasti olen opetellut, niin eiköhän se siitä!
|
|
|
2006-07-31 22:23:29
|
|
mäkin oon vasta alottanu tai oikeestaa viime kesänä. mut en oikee osaa mitää ku en pääse usein skeittaamaa. Mä en opi millään olliee vauhis. rypäsen aina. :D mut jos rullaa usein ni siin tulee just sitä varmuutta. mitenköhän toi shove it tehää?? ^^ ku kaikki sanoo et se kannattas seuraavaks tehä mut en tiiä miten se menee? :D
|
|
|
2006-08-02 14:35:33
|
|
Shove-itissä lauta pyörähtää sun allas 180 astetta. Jos oot regu, niin bäkki shove-it pyöräytetään myötäpäivään ja frontti shove-it toiseen suuntaan, ja goofyilla taasen toisin päin. Shove-it pyörii lähes kiinni maassa ja pop shove-it vedetään popilla, eli samaan tapaan ku ollie saadaan nousemaan. Yleensä on helpompaa opetella ensin frontti shove-it ja siitä sitten etenee muihin.
|
|
|
2006-08-07 23:18:10
|
|
no nii nyt vaan koittaan sitten
|
|
|
2006-08-08 11:43:29
|
|
Tekemällä oppii, jos ei onnistu niin kysy lisä vinkkejä parkissa skeittavilta, kyl varmaan joku osaa opasta. Myös jos kirjoitat esim googlen "trick tips 180 shove it" niin jotain videoita tai info varmaan löydät.
|
|
|
2006-08-08 18:26:00
|
|
"Yleensä on helpompaa opetella ensin frontti shove-it ja siitä sitten etenee muihin."
Hups, pikku virhe tuli tuossa aiemmin, sori. Monille on helpompaa siis opetella ensin BÄKKI SHOVE-IT, mut joillekin se frontti shove-it voi myös olla alkuks helpompi.
|
|
|
2006-08-13 15:49:44
|
|
jeees bäkki eka
|
|
|
2006-08-19 14:13:40
|
|
moi mulla ei oo lumilautaa enkä myöskään saa
sitä nimittäin mulla ei oo rahaa ja jos äiskä ostais mulle niin sitten sen pitäs ostaa mun siskollekin
|
|
|
2006-08-24 13:44:43
|
|
Juuri, ja mites lumilaudat tähän liittyy..?
no, Miksi siskollesi pitäisi ostaa myös lauta, jos hän ei halua lautailla. Ostaa sitten vaikka jotain muuta..öö..phiissiä!
|
|
|
2007-06-06 20:14:58
|
|
Mut hei onko aloittelevan tyttöskeittaajan mitään järkeä mennä parin päivän skedekurssille? tai onko siitä mitään apua skeittauksen alottamiseen ?! riittääkö pokka mennä paikan päälle jos vaan rullaus ja ollie sujuu ?! :D
|
|
|
2007-06-06 22:53:58
|
|
Miksi ei. :) Kannattaa osallistua jos vain on mahdollisuus. Siellä varmaan voi kysellä sitten neuvoa kaikesta. Kaikki kurssit, leirit etc. on kuitenkin sellasia "tehojuttuja", niin silloin tulee skeitattua enemmän ja oppii varmasti paljon lisää..ainakin pitäisi varmaan saada vinkkejä, että mitä kaikkea voi tehdä jatkossa..
Ja jos osaat jo ollienkin, niin eihän sulla sitten ole mitään hätää ainakaan. :)
Missäs tollanen kurssi pidetään?
|
|
|
2007-06-10 22:33:28
|
|
Stadis on kesällä pari, kesäpassin kautta löytyypi..
Mut ei kai tollaset kurssit oo pelkästään pitempään skeitanneille, vaan et aloittelijat(tytötkin) voi tulla sinne pistää skeittauksen käyntiin ?
|
|
|
2007-06-11 08:29:46
|
|
Ainakin parin kurssin kohdalla noissa luki että "skeittauksen perusopetusta"..niin kyllä se mielestäni tarkoittaa että sinne voi hyvin mennä myös sellainen henkilö, joka ei ole koskaan skeitannut ja haluaa opetella.
Ruoholahden kurssilla oletetaan, että osallistujalla on omat kamat (skeden lisäksi kypärä ym. suojat).
Voihan sinne Nuorisoasiainkeskukseen sitten vaikka soittaa ja kysyä lisää. Ja varmasti ne on järjestäjätkin mielissään että myös tytöt on kiinnostuneita lajista.
Jos joku haluaa etsiä lisätietoa, niin menkää http://nk.hel.fi/kesapassi ja hakusanalla skeittikurssi pitäis löytyä.
Ilmoittautumisajat on kyllä menneet jo umpeen, mutta tuo huomenna alkava Ruoholahden kurssi ei ole vielä täynnä.
http://nk.hel.fi/kesapassi/index.php?KP_ID=170
Micropoliksen kurssi on täynnä ja toi yksi kurssi on pidetty jo. Eli toi "Skeittikurssi Gräsärillä" on sitten varmaan ainoa minne voi enää ehkä päästä (ja se siis on 10-17 -vuotiaille, kurssiajankohta ti 12.6. ja to 14.6).
|
|
|
2007-12-25 22:06:20
|
|
oikee asenne teillä!
|
|
|
2008-04-01 12:43:25
|
|
Kurssille kannattaa ehdottomasti mennä.
Alussa kehittyy parhaiten kun ei mieti temppuja vaan ajelee vaan eri mestoja esim. Kontulan hallissa
|
|
|
2008-05-01 13:33:46
|
|
Mä en ite mitää kurssei oo käyny mut Olliest vasrmaa kannattaa alottaa. Siin kestää ehk 1-2 viikkoo oppii (mul ainaki kesti) mut se on skeittauksen perushyppy niin siit kaikki lähtee ja ilman sitä ei sit osaa moniakaa temppui.
|
|
|
2008-05-08 09:36:42
|
|
Mä oon poika ja skeitannut puolivuotta. Lautailevat tytöt ovat hieno asia. siinä ei ole mitään häpeämistä.valinnanvapaus on lajin paras ominaisuus ja tytöt jotka lautailevat tuovat oman vivahteensa lajiin. on myös tyttöjä prona esim. Elissa Steamer
|
|
|
2008-08-20 17:30:50
|
|
1 tyttö prona "esim" elissa steamer
|
|
|
2008-08-25 14:59:52
|
|
Meikä oli kattelemassa sm-skaboja nyt viikonloppuna ja saakeli että nappas skedetiskeittihommat! Aikasemmin, joskus vuosi sitten, jotain yrittäny rullailla ja saaha olliee ilmaan.
Se sitten jäi, kun epätoivo iski miesrullajien täyttäessä parkit, eikä sinne vaan jostain syystä kehdannu mennä vetelemään pannuja.
Sm-skabat sai taas vaihteen päälle, nyt tekee jatkuvasti mieli mennä asfaltille.
Syksyn ja talven koittaessa Kontula ja Porvoon Terminaali kutsuu, enkä anna miespuolisten skeittaajien häiritä, ne on oikeesti lepposia ja avuliaita!
Tytötki halleihin! :)
|
|
|
2008-08-25 20:07:46
|
|
:) Siitä se lähtee! Tule ihmeessä hallille rullailemaan kun kausi siellä alkaa.
Ilmoitellaan täällä (ja www.rullalauta.fi/trl -sivulla) heti kun hallien ovet alkavat taas aukeamaan.
Kontulassa ja Porvoossa kannattaa tietty tulla tyttöjen vuoroille, mutta hyvä siellä hallilla on käydä muutenkin, niin oppii skeittaamaan myös poikien kanssa.
|
|
|
2008-08-25 20:50:51
|
|
Joo olis kyllä tarkoitus lähtee talven koittaessa, niin paljon kuin vain snoukalta ehtii!
Ja eihän tuo poikien läsnäolo viime vuoteen verrattuna haittaa enää juuri ollenkaan, niin paljon tullut noiden rullaajapoikien kanssa hengailtua, että varmasti parkeilla hyvä meininki! :) Ja poikia kiittäminen, että ylipäätään innostuin taas nousemaan laudan päälle, jes hyvä meno.
|
|
|
 Katso Nolla.net TV
|