|
|
|
Keskustelu Tyttöfoorumi
|
|
Kesäsessarit/hengailut @ Helsinki
03-08-2008 10:56
|
|
Tässä tulee nyt avaus sitten jo näille Tyttöjen päivänä puhutuille kesäsessareille.
Laitoin tän nyt Helsinki-aiheeksi, niin mahdolliset muut kaupungit / paikat voi saada sitten omansa, niin kukin pystyy helpommin löytämään niiden kaupunkien tiedot, jotka itseään kiinnostaa.
Sovittiin nyt tänään Kontulassa jo ensimmäisestä tapaamisesta (vaikkei kesä vielä ole alkanut).
Ensi lauantaina, 5.toukokuuta, aamulla klo 9.00 tavataan Kiasmalla (siinä kurbeilla / Mannerheimin patsaan juurella), josta lähdetään sitten mitä todennäköisimmin Eltsun parkkiin = Micropolikseen.
Herätys on aikainen, mutta kannattaa uhrautua, koska tohon aikaan on vielä paremmin tilaa parkeissa. :)
Fiiliksen mukaan skeitataan & hengaillaan ja voidaan käydä eri spoteilla. Jos esim. Lintsin lähellä olevia Ankkalampia ei olla vielä täytetty, voidaan käydä sitä kurkkaamassa ja Kaivarin parkki vois olla myös kiva paikka.
Sääennusteet tuonne lauantaihin asti ei ole vielä niin pitäviä - eli jos lauantaina sataa, niin silloin tuo tapaaminen pitää valitettavasti siirtää. Sääjutuista ilmotellaan vielä täällä lähempänä lauantaita, jos säätiedotus näyttää pahalta.
|
|
|
RE: Kesäsessarit/hengailut @ Helsinki
2007-05-01 21:58:37
|
|
oho jee homma skulaa! menee aika uhrautumiseksi kun noin aikasia kellonaikoja annetaan, mutta mikäs sen mainiompi tapa alottaa päivää! Siel nähään :)
|
|
|
2007-05-01 22:04:16
|
|
mitäpä sitä ei tekisi skeittauksen eteen..;)
mukaan vaan - ja voihan päivän aikana liittyä seuraan myöhemminkin.
mahdollista "oheistoimintaa" tolle päivälle on myös:
- puolen päivän aikaan voi tehdä retken leppävaaraan she rocks -kauppaan (josta siis tyttörullalautailijoiden jäsenet saa -10%)
- valokuvaukseen liittyvää lopputyötä tekevä poika on luultavasti tulossa hengailemaan meidän kanssa / seuraamaan skedesessioita. silloin saatte varmaan myös kuvista kopiot itellenne muistoksi.
|
|
|
2007-05-03 18:04:42
|
|
Tilanteen päivitys:
Aiemmin mainittu "kuvaajapoika" ei pääsekään nyt lauantaina paikalle.
Mutta sehän ei estä sessareiden pitämistä millään tapaa, eli kaikki edelleen tervetuloa :)
Jos olen pysynyt laskuissa perässä, niin nyt olisi sellaiset 7-8 tyttöä jo tulossa mukaan.
Tosta kuvausjutusta vielä sen verran, että ens viikolla tosiaan olisi tuota kuvausjuttua tiedossa.
Voidaan jutella tosta tarkemmin sitten lauantaina (tai voitte kysellä) ja voidaan miettiä jotain aikatauluja, jos ihmiset haluaa lähteä yhdessä skeittaamaan tai muuten vain johonkin.
Kuvailu ei velvoita tosiaan mihinkään - tarkoitus on vain saada niin skedekuvia kuin "ihan perushengailukuvia" skeittihenkisten ihmisten elämästä.
Ja kuten aiemmin epäilin, niin ne, jotka tuohon kuvausjuttuun osallistuu, saavat itse sitten kuvia kans muistoksi.;)
|
|
|
2007-05-04 16:29:07
|
|
minä-täällä-taas-hei-vaan.
H
uomenna EI sada. (ei ainakaan Ilmatieteenlaitoksen, eikä Forecan mukaan). Pilvistä voi olla, mutta sehän ei haittaa. Kaikki siis skeittaamaan! :)
|
|
|
2007-05-07 10:20:13
|
|
Kiitti kaikille lauantaina mukanaolleille - meitähän oli 13 parhaimmillaan siellä Micropoliksessa. :)
Seuraavana vuorossa olisi sitten hengailusessio tuohon aiemmin mainittuun kuvausprojektiin liittyen.
Sopisiko, jos nähtäisiin tänä torstaina (10.5.) klo 16.30 taas Kiasmalla Mannerheimin patsaan nurkilla. Voitaisiin siitä mennä sitten minne tahansa huvittaa.
Jos joku haluaa tulla vain hengaamaan, ettei viitti skeitata, niin sekin on tietysti täysin ok. :)
Osallistujat tosiaan saavat sitten myös itse kopiot noista otetuista kuvista.
Toivottavasti moni pääsisi paikalle! Jos 16.30 tuntuu liian aikaiselta, niin voihan tuon ajan sopia vielä vähän myöhemmäksikin? Ja mukaan voi tietty liittyä myös "lennossa".
Olisi kiva vähän tietää etukäteen, että kuinka moni olisi tulossa, niin jos voisitte vaikka tässä ilmotella. Tänks & kivaa alkuviikkoa!
|
|
|
2007-05-09 18:57:05
|
|
mä oon tulossa hengaamaan kerran nyt hgissä olen :)
|
|
|
2007-05-09 19:48:00
|
|
Nii eli 16:30 kiasmalla huomenna? Onko sinne tulossa paljon porukkaa?
|
|
|
2007-05-09 23:09:50
|
|
joo klo 16.30 kiasmalla.
Nyt ei ehkä taida tulla niin paljoa porukkaa kuin lauantaina..tai en tiedä kuin varmasti 4 tyyppiä.
Jos joku haluu tulla, muttei pääse tuolloin puol viideltä, niin voi vaikka soittaa sitten myöhemmin ja kysellä että missä mennään. nollaneljäsataa-kuusviiskuus seittemänseittemänviis. (jos sattuisin kuulemaan kerrankin että mun känny soi..ehkä mun korvat ei olis enää lukossa). ;)
|
|
|
2007-05-11 10:05:09
|
|
Eilen oli taas ihan sika hauskaa... Mitä nyt polvi on ihan sika kipee :P mut koska uudestaa? ja mistä niitä kuvii sais?
|
|
|
2007-05-14 12:14:59
|
|
mä pistän videoita tässä joskus kunhan ehdin :P todennäkösesti sillee, et niitä voi sit ladata koneelleen kuka haluaa..
|
|
|
2007-05-18 09:51:54
|
|
hey.
suunnittelin ite meneväni nyt sunnuntaina 20.5. kaivarin ponkes/puple-parkkiin kun on kerran luvattu nättiä ilmaa (pelkkää aurinkoa & +17*C). Eli tää nyt ei ole "virallinen kesäsessari".
Kaikki mukaan vaan jotka pääsee. Ei ehkä yliaikasta herätystä tällä kertaa..mutta vaikka jostain puolesta päivästä eteenpäin?
Jos jollain on ideoita / toiveita tai on porukalla menossa jonnekin muualle, niin saa kertoa! :)
edit: huomenna siis puolesta päivästä eteenpäin meitä on sitten ainakin kolme tuolla puplessa...
muokattu 19.5.2007 21:52 tarkennus..:)
|
|
|
2007-05-30 19:35:21
|
|
.. videot on vielä vaiheessa, kun on ollut hiukka kiire työllistyä kesäksi :P
anyways, jossain vaiheessa niitä tässä koitan puskea ihmisten ilmoille!
|
|
|
2007-05-31 12:19:21
|
|
mites se proskate viikonlopun aikataulu sessareiden osalta?
|
|
|
2007-05-31 14:09:51
|
|
Joo niin tuolloin Proskaten/HEFEn aikoihin voisi olla kiva järkätä yhteistä sessaria kun ihmiset on muutenkin liikkeellä. Voitaisiin kierrellä sitten katsomassa noita tapahtumia ja skeitata siinä samalla? Kisoja voisi katsella sen mukaan mikä ihmisiä kiinnostaa.
Lauantaina ohjelmaa on koko päivä jos haluaa mennä tuonne Kontulan halliin. Muuten voisi lauantaina päivällä skeitata ja mennä sitten kolmesta eteenpäin tutkailemaan tapahtumia.
(ulkoilmatapahtum
at ovat maksuttomia)
Aikataulun mukaan sunnuntaina kisailut alkaa klo 14, niin sitä ennen voisi käydä jossain myös skeittaamassa, esim. klo 11-12 alkaen tms.
Hefen ohjelma:
Lauantai:
klo 10-15 Kontulan halli, liput 15e
klo 15-18 keskustassa Best Trick -juttua
klo 18-21 Ponkes/Kaivari/Puple-parkissa streettikisaa
Sunnuntai:
k
lo 14-15 myöhemmin ilmoitettava spotti
klo 15-16 downhill-longboard-skaba Uimastadionin lähellä
klo 16-18 Micropoliksessa streettikisaa
Ideoita, toiveita, kommentteja tms. otetaan tietysti vielä vastaan.
|
|
|
2007-06-01 00:45:04
|
|
Pystyiskö pitämään myös grillaukset esim jossain keskustassa puistossa, rannassa mikäli sää suosi?
|
|
|
2007-06-01 16:27:30
|
|
mä olisin varmaankin tulossa, ainakin lauantaiks :)
|
|
|
2007-06-04 18:39:27
|
|
mulla rupeaa kallistumaan oma osallistuminen mahdollisesti vasta sunnuntain puolelle.. tai sit lauantai-illaksi.
|
|
|
2007-06-07 23:26:50
|
|
noniin. tapaaminen on sitten lauantaina 9.6. klo 12.00. törmäämispaikkana toimii vanha tuttu kiasma / mannerheimin patsaan "kurbiaukio". ;)
lauantaille on luvassa loistavaa skeittikeliä!
|
|
|
2007-06-08 18:21:33
|
|
Ola! Ollan messissä huomenna!!
|
|
|
2007-06-08 18:52:50
|
|
jep mäki tuun :)
|
|
|
2007-06-15 14:28:08
|
|
jee jee, siitä muinoisesta torstaista:
http://www.youtube.com/watch?v=w3H499ltQtA
|
|
|
2007-06-25 23:29:23
|
|
Nyt on grillisessareiden aika!
Tässä on nyt tietysti tällainen sääriski..jonka takia meinasin jo perua koko ajatuksen..mutta kokeillaan nyt silti. :)
Aika: Ensi lauantaina, 30.6.07, klo 16->
Paikka: Ponkes/puple-parkki Helsingissä Kaivopuistossa/Eirassa (Ravintola Caruselin takana, http://kartta.hel.fi -sivuilla "Ursinin kallio" -haulla löytyy tuollainen kenttä, jossa parkki sijaitsee). Yksinkertaisimmin paikalle löytää kun tulee 3:n ratikalla ja jää Eiran Sairaalan kohdalla pois, siitä sitten pitää kulkea alas rantaan ja hieman oikealle = länteen.
Paikalle voi saapua suoraan silloin kun huvittaa. Jos joku ei tiedä missä parkki on tai miten sinne pääsee, niin voidaan sopia joku tapaaminen esim. keskustaan sitä ennen.
Huomioitavia juttuja:
Omat ruuat mukaan! Mitään viileässä säilytettäviä ruokia ei kantsi tuoda montaa tuntia etukäteen ettei ruuat pilaannu. Tuolta parkilta voi sitten vielä lähteä vaikka kauppaan ostamaan jotain ennen kuin aletaan grillailemaan. Parkin lähellä ei ole kovin hyviä kauppoja, niin helpointa on ehkä käydä keskustassa (silloin ainakin valikoima on parempi kuin noissa pikkukaupoissa)..
Yritetään kuitenkin alotella grillausta samalla kun skeitataan, ettei tartte hirveesti mennä edestakaisin parkin ja kaupan välillä.
Toinen huomioitava seikka on se, että kun ollaan julkisella alueella, tuon grillauksen kanssa pitää olla _tosi_ tarkkana. Kaupunki on lisäksi kieltänyt etenkin kertakäyttögrillit keskustan puistoissa etc., niin tuo nyt on vähän niin ja näin että saako tällaisia grillisessareita edes pitää...(luultavasti ei..voin selvitellä asiaa ja kutsua vaikka vapaapalokunnan vahtimaan ;)) Jos sovitaan heti alkuun, että grillaaminen on sallittua pelkästään siinä parkin asfaltilla tai yleensäkin niin, ettei ole mitään vaaraa aiheuttaa tulipaloa..
Jos riski tuntuu liian isolta, niin voidaanhan mennä grillaamaan sitten johonkin kaupungin osoittamalle paikalle esim. Seurasaareen (lähempänä ei taida olla grillipaikkoja). Silloin vain skeittaaminen ei oikein onnistu.
Monet taitavat olla nyt kesälomilla jossain, mutta varmaan järkätään vastaavat sessarit vielä myöhemminkin tänä kesänä (jolloin voidaan olla myös viisaampia järjestelyjen kanssa).
Huom: Säävaraus! Säätilannetta päivitetään kun noita ennusteita saadaan viikon lopulle asti. Tällä hetkellä lauantai näyttää sateiselta, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Viimeinen varmistus tehdään tänne foorumiin lauantaina puoleen päivään mennessä.
Jos lauantaina näyttää liian sateiselta, niin siirretään sitten sessareita esim. ensi viikolle.
Kommentteja / toiveita / kysymyksiä saa esittää, kuten aina muutenkin. :)
|
|
|
2007-06-26 19:51:07
|
|
heihoi helsingin tyypit! oon tulosa sinne tossa 7.-9.7. ja jos vaan ei sada ni joka päivä rullaamaan. elikkäs oisko ketään sieltäpäin joka innostus lähtee kiertelee skeden kera ja opastamaan spoteille ku en vielä ossaa kovin mainiosti siellä liikkua? (:
|
|
|
2007-06-27 13:28:59
|
|
mä en pääse grilliä polttamaan.. täytynee osallistua joskus toiste sitten! lomaviikko osu just pahasti tähän :P
|
|
|
2007-06-28 17:07:24
|
|
offtopic: näin me grillataan! :D
http://www.youtube.com/watch?v=TBLr_XrooLs
|
|
|
2007-06-30 10:21:40
|
|
tässä tilannepäivitys sitten vielä varmuuden vuoksi, jos joku tekee osallistumispäätöksen sen mukaan:
mitään ei peruta! :D tällä hetkellä sininen taivas näkyy ikkunasta.
iltapäivällä voi Forecan ennusteen mukaan vähän tihutella, mutta se on niin pientä, ettei sellaista edes huomaa. ;)
mukaan vaan!
|
|
|
2007-07-02 09:19:13
|
|
kiitti kaikille lauantaina mukanaolleille. :)
tuosta 7.-9.7. (eli ensi lauantai-maanantai) -> tottakai voidaan yrittää järkätä jotain (ainakin sitten viikonloppuna). :)
jos on jotain toiveita niin voi mennä sen mukaan pyörimään jonnekin. (saa ilmotella, ketkä olisi sitten tulossa)..osa tyypeistä on lomilla, mutta varmasti skeittikavereita aina löytyy..
|
|
|
2007-07-05 15:11:16
|
|
Mä olisin ainaki tulossa pyörimään stadiin skeden kaa 7.-8.7. !! Kaivarissa vois ainaki käydä... Se oli hyvä paikka.
|
|
|
2007-07-05 18:46:01
|
|
Jees myös micropoliksessa ois nastaa käydä! oisko mahollista et nähtäis vaik kiasman eessä jos nyt ois joku pääsemässä esim lauantaina? ja jos ni mihin aikaan?
|
|
|
2007-07-05 20:18:24
|
|
Joo Kiasma kuullostaa hyvältä ! oisko klo 12.00 hyvä aika ??
|
|
|
2007-07-05 22:07:23
|
|
mjoo 12.00 on ihan hyvä
|
|
|
2007-07-06 16:18:09
|
|
Yritetään tuota klo 12:ta Kiasmalla. Saa nähdä sataako miten..ennusteet on vähän mitä on..mutta päivällä/iltapäivällä vois just olla ehkä vähän parempi keli.
Eltsussa vois tosiaan olla kiva skeitata.
Mukaan vaan kaikki, jotka pääsee.
|
|
|
2007-07-09 10:40:46
|
|
jos illalla paistaa, voisin olla menossa eltsuun :P
|
|
|
2007-07-13 08:03:29
|
|
miten olis ens viikolla (siis keskellä viikkoa mieluiten, sopisi mulle parhaiten :P) sään mukaan sessarit joku päivä?
|
|
|
2007-07-13 08:33:10
|
|
En ite pääse ens viikolla ollenkaan, mutta sehän ei tietenkään estä ketään muuta menemästä. :) Sääennusteet näyttää ainakin vielä varsin hyvältä - tai ainakin siis tuo alkuviikko..voihan noi vielä muuttua.
Varmaan just noi arki-illat on hyviä jostain klo 18 ->. kaikki vaan skeitskeitskeit.
|
|
|
2007-07-15 22:03:29
|
|
Tulevana keskiviikkona eli 18.7 kello 18:00 alkaen Micropoliksessa sessarit!
Tervetuloa mukaan! Sään pitäisi suosia paremmin kuin loistavasti, joten ei muuta kuin dekki alle ja messiin!
Jos kysyttävää tai muuta niin voit kysyä myös irc-galleriassa nikiltä milessi = Maili aka. gmos.
muokattu 15.7.2007 22:04
|
|
|
2007-07-18 21:04:18
|
|
jes jes, tällä kertaa maisemissa oli neljä tyttöä :)
sessareiden päivämääriä ja paikkoja voi myös ehdotella tänne jos haluaa! eiköhän aina löydy muutamia tyyppejä mukaan..
ainakin parit vois vielä järkätä jossain välissä ennen SM-skaboja.
|
|
|
2007-07-25 13:48:39
|
|
Tänään 25.7. lyhyen varoitusajan iltasessarit Eltsussa/ Micropoliksessa alkaen n. klo 18.30.
Aiemminkin saa tietty aloitella (mutta ite en pääse tota aikasemmin). Sadekuuroja voi vielä esiintyä..mutta meillä on sopimus, että illalla ei enää sada ja parkki pysyy kuivana. ;)
muokattu 25.7.2007 13:49 oli väärä päivämäärä..
|
|
|
2007-07-30 21:56:48
|
|
Sadettaa tule ihan kaatamalla :(
|
|
|
2007-08-01 10:53:57
|
|
tänään suunnitelmissa mennä rullaamaan kaivariin tai eltsuun - todennäköisesti tuossa 18:00 maissa. tarkempi aika ja paikka myöhemmin kunhan saadaan päätettyä kumpi olis kivempi ;)
mukaan siis kaikki ketä kiinnostaa!
|
|
|
2007-08-01 14:42:18
|
|
mä olisin kyllä tulossa tänään
|
|
|
2007-08-01 15:31:27
|
|
mä oon nyt sitten ainakin n. klo. 18:00 eltsussa/micropoliksessa. jos ei muita ilmaannu pauttearallaa 19:00 mennessä, niin saatan lähteä vielä kaivarissa käymään.
|
|
|
2007-08-01 15:51:52
|
|
mä tuun jos ehdin bussiin..
muokattu 1.8.2007 15:54
|
|
|
2007-08-07 22:39:12
|
|
ajateltiin Kristan kanssa, että jos vaikka ens lauantaina, eli 11.8, mentäis eltsuun joskus tossa klo 12 maissa.Olis kiva jos muitakin tulis sinne! sieltä vois sitten jatkaa jonnekkin muualle kans.
|
|
|
2007-08-08 11:11:59
|
|
saatan tulla piipahtamaan :) pitäisi olla yhdeltä keskustassa niin ennen sitä ehtis ihan kivasti poikkeamaan..
|
|
|
2007-08-08 13:38:16
|
|
mä voisin piipahtaa myös eltsussa tuolloin..vois melkein tulla aiemminkin kuin klo 12 jos jaksaa herätä :)
vaikka 11:ltä.
muokattu 9.8.2007 14:32 selittelin.
|
|
|
2007-08-09 11:03:22
|
|
zigg: vahvista tänne vaikka vielä huomen illalla tai la-aamuna ootteko menossa. meinaan et jos sinne nyt sitten on muitakin tätä ketjua lukevia tulossa niin tietävät vähän ;)
|
|
|
2007-08-10 19:02:51
|
|
ollaan menossa, siellä nähdään :)
|
|
|
2007-08-10 21:45:38
|
|
kiva juttu. :) mä yritän olla paikalla klo 11.30 ja reilun tunnin ehdin sitten skeittaamaan.
muokattu 10.8.2007 21:59 yritän opetella kirjottamaan..
|
|
|
2007-08-18 21:39:13
|
|
mä olen huomenna menossa eltsuun suunnilleen klo 12, olis kiva jos muitaki tulis :))
|
|
|
2007-08-20 10:19:05
|
|
... olin tampereella, taas vaihteeksi :)
|
|
|
2007-08-20 11:24:03
|
|
Kiinnostaisko ketään lähtee sinne kontulan ulkoparkkii joku viikoloppu? Haluisin meinaa käydä kattoo minkälainen se on mut en yksin :P
|
|
|
2007-08-20 13:08:42
|
|
nyt ens viikonloppu taitaa kyllä mennä tuolla sm-systeemeissä..mutta esim. sitten sitä seuraavana..(? ehdinköhän ite..)
missä välissä kesäsessarit "loppuvat"...kesää on enää viikko jäljellä..varmaan jatketaan niin pitkään kuin jengiä riittää & ulkona on skeitattavat kelit?
Kontulan halli muuten aukeaa ilmeisesti 3.9., jolloin ensimmäinen tyttöjen hallivuoro olis 9.9.. Lisäinfoa tuosta tulee sitten, kunhan saa varmistuksia.
|
|
|
2007-08-20 15:51:36
|
|
harmi et en itte pääse sinne sm jutskaa, ku just sillo venäjällä :D mut hyvä et se sisähalli aukee..
|
|
|
2007-08-21 12:27:21
|
|
jos sade ei ehdi helsinkiin asti, niin tänään tiistaina viiden jälkeen (21.8. n. klo 17->) eltsussa jälleen suositut lyhyen varoitusajan sessarit! :D
|
|
|
2007-08-22 09:06:07
|
|
niinnuli: mahdollsesti ollaan menossa huomenna kontulaan, pääsetkö? varmistan vielä miten käy..
|
|
|
2007-08-22 19:28:46
|
|
jeps... :D ílmotelkaa vaa et mihin aikaan..
|
|
|
2007-08-23 09:47:51
|
|
oolrait, näyttäisi siltä että nähdään ainakin yhden (korjaan kahden) ihmisen kanssa n.18:00 kontulan metroaseman laiturilla. jos joku ei tiedä missä ulkoparkki sijaitsee, niin on tervetullut suunnistamaan meidän kanssa :P oon siellä ite käyny joskus pari-kolme kertaa, että sen puoleen mun pitäisi muistaa missä se on :) toki voi mennä suoraan parkkiinkin ne ketkä sinne osaa ja jalkaa syyhyttää päästä rullimaan aiemmin, niin tähyillään siellä sitten toisiamme!
Ja toivokaamme, että sää säilyy suosiollisena!
muokattu 23.8.2007 10:35
|
|
|
2008-05-28 20:41:07
|
|
Herätellään tätäkin, jos joku sattuu huomaamaan. :) Erittäin lyhyen varoitusajan kesäsessarit ovat taas täällä.
Huomenna torstaina (29.5.) ollaan menossa Eltsuun n. klo 17->, ehkä jo aiemminkin. Mukaan vaan nauttimaan aurinkoisesta rullailuillasta!
|
|
|
2008-08-03 10:56:49
|
|
hiukka vähään on jäänyt kesäsessarit nyt 2008 kesällä, kaikilla on omat menot ja kelitkin vähän mitä sattuu. toivottavasti jengi on kuitenkin päässyt tahoillaan rullaamaan :)
muistakaahan tulla skede SM:iin parin viikon päästä!
|
|
|
 Katso Nolla.net TV
|