N O L L A . N E T
Tapahtumat skate
VII Meripäiväskate
26.07.2008
Iisalmen skeittikisat
26.07.2008
HILLOJAMIT 2008
02.08.2008
Aukusti skate 2008
16.08.2008
SkateSM 2008
24.08.2008
näytä kaikki
Tapahtumat snow
näytä kaikki
Ketä paikalla?
Paikalla 47 kävijää,
joista 3 loganneena
Nolla.net help
Tunnushakemus
Salasana hukassa?
Tue meitä

Yhteystiedot:
Sisällölliset asiat

Hallinnolliset asiat / mainostaminen:

Muut:
myspace.com/nollanet youtube.com/n0llanet

Keskustelu Välinefoorumi
Miksi dekit eivät ole täysin symmetrisiä?
22-03-2008 23:02

En keksi selitystä, miksi noussin ja tailin pitää olla erilaiset?

Todella harvoin olen nähnyt dekkejä, jotka ovat lähes symmetrisiä molemmista päistä. Täysin symmetrisiä dekkejä en varmaan ole nähnyt koskaan.

Mikä on pointti, että noussin pitää olla isompi ku tailin, tai yleensä erimuotoinen?

Ainakaan valmistuskysymys se tuskin on. Saahan siitä muotista sellasen, että symmetrinen lauta tulee.

Siinäpä perjantaipähkinää purtavaksi.

RE: Miksi dekit eivät ole täysin symmetrisiä?
2007-05-11 14:20:12

En kyl haluis ees et ne olis symmetriset, mut miksi ei ooo... jaa a kai se testattu et niin on parempi

2007-05-11 14:53:50

Tavallaan hämää, et miksi ne ei ole symmetrisiä. Jos aloitetaan skeittauksen alkuhistoriasta, niin kokoajanhan dekit ovat menneet siihen suuntaan, että molemmat päät ovat liki samanlaisia. Mutta eivät kuitenkaan samanlaisia, esim. noussin ja tailin taivutukset ovat eriasteisia ja pituisia jopa erimuotoisia.

Kestävyyskysy
mys se tuskin on vai?

2007-05-11 20:49:20

elementin siamese -sarjan dekit on täysin symmetrisiä nosesta ja tailista. Tästä en ole varma mutta tikaritkin ovat aika samanlaiset molemmista päistä.

Mulle periaatteessa se ja sama et onko symmetriset vai ei ku pystyn skedeemään lähes yhtä hyvin nosella ja taililla, mut olis mukavaa jos olis symmetriset.

2007-05-13 23:08:59

sillon 90-luvun alkupuolella oli sellasia doubletaileja mitkä oli mun mielestä sit niinku symmetrisiä. muistaakseni mun viimenen dekki sillon oli joku acmen slicki joka oli just tollanen doubletail

2007-05-14 09:41:40

Visionilla ja Powelilla oli ainakin symmetrisiä joskus vuonna 91-92. Taisi olla muillakin. Kysymyshän tässä on kysynnästä ja tarjonnasta. Jos kaikki haluaisivat symmetrisiä lautoja, niin niitä olisi myynnissäkin sitten.

vipa :
2007-05-18 09:01:12

Sit jossain vaiheessa ainakin Decalla oli semmosia dekkejä, jotka oli symmetrisiä. Yks sellanen tais itelläkin olla. Mut jotenki aina tuntu et ei se ihan symmetrinen ois ollu. Vai liekkö jonkin sortin aistiharha. Mie kyl ite tykkään et dekki on vähän erimuotonen nosesta ja teilistä tai sekin johtuu varmaan siitä et siihen on tottunu.

2007-05-18 22:49:47

Juu no aika sama tuo mulle on, mielummin vois olla symmetriset. Lähinnä vähän naurattaa kun joidenkin pitää kattoa aina onko lauta "oikein päin"

2007-05-18 23:51:27

Naurattaa? Sillähän on ihan helvetisti väliä. Siis ei sillä, ettei pystyisi skeittaamaan sillä nosepuolella, mutta ehdottomasti vaikeata.

2007-05-19 11:27:03

On mulla ainakin ollu dekki jossa oli täysin symmetriset noussi ja teili... Topsportista ostin kympillä, oli muuten pirun hyvä dekki. Ei siinä ollu ees mitään merkkiä.

2007-06-02 15:48:54

muistan sillon back in 90's ku kaverin isoveli oli sahaillu semmosesta kalalaudasta missä kumpiki pää nousi semmosen "modernin" dekin. Oliha sillä leuhka viilettää..

2007-06-06 22:15:38

symmetriset on paljo parempia vaikka niitä ei hirveeemin missää myydä, ite skeittaan dekillä ku dekkillä nosella ja teilillä kuluu päät hitaammin ja ei tarvii jatkuvasti käännellä lautaa ja trukkien kumit pysyy tasaisina

2007-06-07 11:52:56

kaverikin veti joskus aikoinaan olliet nosella ku teili oli liian matala ja nose sopiva

2007-06-14 15:55:13

mistä vois ostaa (suomesta) noita element siamese lautoi? tai ylipäätäänsä symmetrisiä lautoja?

2007-06-14 16:08:47

oon itte miettiny ihan samaa?! Miks hitossa ne on erilaiset? Eihän siinä ole mitään järkeä..
Mutta nyt kun ne on erilaiset, sillä on todellakin väliä että kumminpäin se lauta on.
Normit ja feikit aina teililtä, svitsit ja nolliet noselta. Aina.

2007-06-14 18:08:05

se on oikeesti nii typerää ku pitää vaihtaa laudan puolta koko aika jne. esim. vedät popparin, pitää vetää taas uus poppari!

2007-06-14 18:38:56

tai sit vetää 180 ja kääntyy laudan päällä :D

2007-06-14 21:00:35

no, se on toinen vaihtoehto. tai sit ku oot vetämäs helvetin isoi portaita, nii sit loppupeleis huomaat et lauta on väärte päin! mitä tekisit? jos et olis yhtään tottunu noseen jne.

2007-06-15 19:38:59

hyppäät rägdollina sinne rappujen pohjalle ja potkaset laudan helvettiin, tietty.

2007-07-05 19:16:20

no ei oo mua oikein vaivannu toi dekkien erimuotoisuus koska sitä ei ole tajunnu...nyt kun mainitsitte niin sit honasin itekki et se on sittenki epäsymmetrinen mutta samalla lailla mä vieläkin skeittaan eipä siinä mitää....

2007-07-06 10:48:35

Olisi ihan mukavaa, jos suomilaudoissakin olisi jokin symmetrinen dekkimalli.

Pystyyhän sitä skeittaamaan molemmilla päillä, mutta mun mielestä on vaan hyvä, jos ne päät on mahdollisimman samanlaiset. Tai siis, erimuotoisista päistä en löydä mitään etua.

Sanokaapa joku, joka haluaa että noussin ja tailin pitää olla erilaiset, niin miksi? Onko vain ulkonäköasia, vai kuinka?
muokattu 6.7.2007 10:49

2007-07-06 14:03:56

Mun mielestä tota asiaa on selitetty sillä että taili on lyhyempi ja matalampi jotta poppais paremmin (lyhyt taili, poppaa äkäsemmin) loogista. Ja nose taas sen takia isompi että on enempi tilaa töötätä jalkaa eteen ylös olliessa. Tätä mä oon pitäny selitykseä asiaan.

Luultaavsti sen takia ne ei oo ihan hirveesti isompia ja pienempiä suuntaan tai toiseen, että ne on jotain sitä optimaalista luokkaa.

Ja ite jo kivasti tottunu siihen että ne on eri kokoset. Ja tykkään että nose on isompi. Enempi tilaa vehdata noseslaideissa ja nollie jutuissa.

muokattu 6.7.2007 14:05

muokattu 6.7.2007 14:07
muokattu 6.7.2007 14:19 helvetisti kirjotusvirheitä ja paljon asiaa

Pepe :
2007-07-06 14:34:20

Tämä nyt ei ole kovin valistunut kommentti, mutta kun päät ovat erilaiset, niin saahan siinä tavallaan kaksi "erilaista" dekkiä samaan pakettiin.:D

Toisaalta symmetrinen dekki ei auta mitään, kun trukkien kumit kuitenkin mukautuvat skeittaajan alle tietynmuotoisiksi. Se, että nose on teilinä ei ole mikään ongelma suhteessa siihen miten trukit venkuloivat jos ovat väärinpäin. Tietty en itse osaa vetää juurikaan väärinpäin, mutta kyllä kruisatessa tulee varmasti kaikilla skeitattua lähinnä oman stanssin mukaan.

Ja onhan se nyt helvetti kivaa, että se pötkylä ei ole ihan yhtä ja samaa muotoa. Täydellinen symmetria tuntuu lähinnä tylsältä.

Mutta jos joku tykkää, niin siitä vaan.

2007-07-27 17:08:04

Olishan se parempi jos teili olis nosen mittanen niin ei ainakaan ihan niin nopeesti tulis lyhyeks. Mutta tuskinpa se itse skeittaukseeen mitenkään vaikuttais jos nose ja tail olis symmetriset.
muokattu 27.7.2007 17:13

2007-08-02 19:13:34

Symmetrisyys on perseestä. Niinku jotku Laminan dekit, semmosia paskoja laattoja joilla ei tee mitään, ei nekä tietenkään ihan symmetriset päät oo, mutta ei niistä huomaa ku kumpika pää ei käänny paljon yhtään. Itellä on ollu 3 Black Labelia ja nyt on menossa Antihero Trujillo, ja kaikissa on hemmetisti eroa nosen ja tailin välillä, ja niin se pitääki olla. Laattapiste Collectionit vittuun.

2007-09-03 10:47:07

joo o on kait siinä tosiaan pieni ero et jos ois symmetrisiä just ton ollien vetomatkan ja popin takia. ihan hyvin on nyt asiat. haluuks joku ny oikeesti et ois symmetrisiä? 2 nosee sen takii et kestäis kauemmin? nojoo mikäs siin jos tykkää skedee löysäl kuralla. kyl se alkaa menee jo aika löllöks kun sentti tai pari kulunu teilii veke.

2007-09-09 17:47:25

jothuisko siitä että jokku ei pysty "väärällä" jalalla poppaan yhtä hyvin?

2007-09-11 09:15:31

jaa a

2008-01-14 08:32:36

Mistä huomaa kumpipää on kumpi? oikeesti en tiä. =)

2008-01-14 09:12:35

teili on lyhyempi

2008-01-15 08:38:32

takapää siis?

2008-03-22 23:02:43

nii

Lamina.fi
Lamina.fi: Cube  25 euroa

Nolla.net TV
Katso Nolla.net TV
Copyright nolla.net 2007
Google