|
|
|
Keskustelu Välinefoorumi
|
|
Uusi complete hinta/laatu suhteeltaan paras?
04-04-2008 14:08
|
|
Terve nollalaiset, oon skeittaillu vähemmän ja enemmän aktiivisesti jo aika pitkään ja nyt päätin ostaa kunnon laudan alle! Vanhani on rakas Kryptonicsin valmiscomplete Citymarketista jonka sain 20e:lla, mutta hintaisekseen sangen hyvin palvellut :D En haluaisi kuluttaa mahdottomia summia lautaan, mutta eiväthän ne ole maailman kalleimpia urheiluvälineitä! Olen tässä itsekseni katsellut joitain mahdollisia osia ja otan mielellään vastaan mielipiteitä!
Trukit: Independentin tai Grindkingin (matalat?) trukit
Dekki: Joku budjettimalli, tai minilogo perhaps? mielipiteitä kiitos! :D
Pyörät: jotkut halvat? onko kalliimmat hintansa arvoiset? ajelen vähän missä sattuu että pehmeät ? koko siihe 52-54mm pintaa varmaankin :)
Grippi: Jessupin varmaankin :)
Laakerit: speed demonsin seiskat? vanhassa laudassa jotkut random abec vitoset kannattaako ostaa uudet, siinä menisi kyllä complete rikki mutta?
Muut kilkkeet, onko jotai tärkeää mitä olen mahdollisesti missannut?
Kiitos ja kumarrus
<3
|
|
|
RE: Uusi complete hinta/laatu suhteeltaan paras?
2007-07-22 21:50:53
|
|
no trukeiks suosittelen jos haluut halvenmalla, niin micmacista thunderit tai venturet 19€ kpl. Ja öö osta vaikka bullet :D se on ponkesissa 35 ainankin oli. Ja laakerit kuulostaa ihan hyvältä. Pehmeitä renkaita tota kokoo en osaa nyt kyllä sanoo :D
|
|
|
2007-07-22 23:46:16
|
|
Jea kyllähän tuo ok setiltä vaikuttas.
Trukit: Grindkingeistä ei mulla ole kokemusta, mutta indepentendeistä oon kuullu pelkkää hyvää sanottavan. Itse suosittelen furyja, tensoreita sekä destructoja, kun eivät nuo kummemmin hinnaltaan eroa. Suosittelen joko matalia tai keskikorkeita trukkeja, sillä se nyt on pelkkä tottumuskysymys. Matalat toimii ehkä hiukkasen paremmin, jos tykkää paljon vetää esim kurbeja, manuaaleja, flippejä yms neppailua.
Dekki: Minilogot ovat kyllä todella toimivia dekkejä, suosittelen. Toinen hyvä ja edullinen vaihtoehto on eri suomilafkojen dekit esim aste, melodica tai lamina.
Pyörät: Laminan renkaat on edullinen ja hyvä vaihtoehto. Myös controllilta ja muilta suomimerkeiltä löytyy hyviä ja edullisia renkaita. Kovuudeltaan ne ovat yleensä keskikovia, joka ainakin itselläni toimii hyvin. Itse olen kovilla tai keskikovilla tottunut rullaamaan.
Grippi: Joo jessuppi. Mob on myös erityisen hyvä.
Laakerit: Kunhan pyörivät hyvin. Itse en ole kalliiden ja halpojen laakereiden välillä kummempia kestävyyseroja huomannut, joten en suosittele mitään kovin hintavia ostamaan. Jotkut basicit vaan.
ja muista kilkkeistä kannattaa varmaan trukkiruuvit muistaa ostaa. ;)
|
|
|
2007-07-23 01:46:41
|
|
noista laakereista vois sen verta sanoa, että controllia on ainakin ihan turha ostaa. Itse suosittelen Bones Redsejä.
|
|
|
2007-07-23 11:18:56
|
|
Itselläni kestävimmät ja myös halvimmat laakerit ovat tähän mennessä olleet minilogon laakerit, jotka maksoivat 10€ :D
Myös noita Bones Redsejä olen kokeillu. Kyllähän ne varmaa hitusen smoothimmin rullas aluks, mutta ei ne kauaa kylläkään kestäneet.
|
|
|
2007-07-23 20:24:40
|
|
osta merkkii renkaaat ne vaikuttaa enemmän kuin laakerit
|
|
|
2007-07-24 21:04:25
|
|
Jaahas no näillä näkymin tulee tällänen kompliitti:
Independentin matalat trukit 56e
Blänkit renkaat 20e
Minilogo laakerit 10e
Jessupin grippi 5e
Ruuvit 4e
Saisin uuden flipin dekin 50e hinnalla joka on aika halpa? Kannattaako investoida siihen vai ostaa tällänen kaupan oma "myboards" dekki hintaan 20e?
Hintaa tulisi sitten 115/145e laudasta riippuen. Joudunko nimestä maksamaan 30e extraa vai flippaako flipillä paremmin? :D
Kiitos vastauksista
|
|
|
2007-07-24 21:18:38
|
|
ite noista ostaisin ehkä tuon flipin ku ei tiiä tosta "myboardsin" laadusta. toki minilogo olis myös hyvä vaihtoehto:D
|
|
|
2007-08-05 14:13:35
|
|
siis osta nyt saakeli se laminan comppi satasel ja opettele skedee.
|
|
|
2007-08-05 17:58:19
|
|
ei mtää laminan comppei vaan
micmac lauta 39e
thunder ta venture trukit 2kpl 38e micmacist
blänkit renkaat 20e
mini-logo laakerit 10e
ja eikös siinä flipin laudassa tuu grippii mukaa?
|
|
|
2007-09-23 15:32:15
|
|
osta ainaki destructon trukit, itellä on ollu kenny reedit jo yli vuoden ja grindaus varaa löytyy ja nyt vasta ois jo ehkä aika uusia trukki kumit :S
|
|
|
2007-10-14 16:55:50
|
|
Nytten ei tartte enää tätä miettiä, yksi jo skeittauksen lopettanut suostuo myymään aika hyvän completen @ 30 euroa: Antiheron dekki, Furyn trukit, laminan pyörät ja asteen laakerit (ok noi laakerit on paskat, puolet kuulistakin pudonnu pois -.-)
muokattu 14.10.2007 19:18 Lisäsin vain muuta tietoa alkuperäiseen viestiini, koska olisi ollut mielestäni tyhmää lähettää uus.
muokattu 15.10.2007 17:06
|
|
|
2008-04-01 19:38:50
|
|
trukkiruuvit on independentin, dekki powell minilogo ja loput killer looop(oli kompliitti)
|
|
|
2008-04-04 14:08:52
|
|
logo/nimi maksaa!!!
ainakin omasta mielestä. samanlaisesta lankusta kaikki dekit on valmistettu. Kumminkin huomattavia laatueroja on merkkien välillä. Johtunee ehkä valmistus prosessista.
|
|
|
 Katso Nolla.net TV
|