|
|
|
Keskustelu Kaatis
|
|
Armeijaan?
29-03-2008 20:04
|
|
Vaikuttaa että porukka täällä on aika junnupitoista.
Löytyykö yhtän armeijan käynyttä?
Entä mitä mieltä lökäpöksykansa on: aiotko suorittaa armeijan kun asia tulee ajankohtaiseksi?
Omasta mielestäni asepalvelus on kansalaisvelvollisuus, joka jokaisen suomalaisen miehen tulee suorittaa.
|
|
|
RE: Armeijaan?
2003-01-31 20:46:26
|
|
Joo intissä on loppupeleissä ihan kivaa....nim.kokemusta on.
Se on sitten eri asia luokittelenko itteni "lökäpöksykansaksi".
|
|
|
2003-01-31 21:10:52
|
|
Hahaa. Mie saankin vapautuksen. Paitsi et kyl mie oon silti aatellu käyä ton sivarin ku ois muutenkin mielenkiintoa lähtee opettajaksi kuulovammasten kouluun. Pääsis ainakin kattoo millasta se sit ois ennen ku tarvii viel päättää mihin sitä sit lähtis myöhemmin opiskelemaan öihin.
Ei ainakaan tarvis sit katua myöhemmin ettei sinne menny. Ja ei se sivari kuulemma niin kauheeta oo loppujen lopuksi. Jos on kokemuksia tosta asiasta ni mielellään kyl kuulisin niitä sit. Kitos.
|
|
|
2003-01-31 21:31:00
|
|
Armeija on merkittävä askel makalla miehuuteen, kyllä se pitää läpikäydä.
Tosimiehelle sivlipalvelus ei ole mikään vaihtoehto!
|
|
|
2003-01-31 21:36:04
|
|
kerropa toki lisää niistä tosimiehistä.
osaako tosimies kirjoittaa?
potkiiko tosimies pakolaista?
onko tosimies ikuisesti viriili?
kirjoituskysymystä selventääkseni: kerro toki myös sivlipalveluksesta.
|
|
|
2003-01-31 21:43:30
|
|
Tosimies pukeutuu asiallisesti, ilmestyy esim työpaikkahaastatteluun pukeutuneena suoriin housuihin eikä lökäpöksyihin.
Tosimies ei potki pakolaisia, ainakaan elleivät nämäkäy päälle ensin.
Ja miksipä kävisivät?
Siviilipalveluksesta en osaa paljon kertoa, itse kun olen suorittanut asepalveluksen.
Nimim reservin upseeri
|
|
|
2003-01-31 22:03:52
|
|
noi tosimies läpät on perseestä. siellähän leikitte sitä sotaa sitten. ihan niinkuin lapsenakin.
|
|
|
2003-01-31 22:06:25
|
|
aini. ku toi armeija on jokaisen "tosimiehen" velvollisuus, niin onkos naisten velvollisuus sitten nyrkin ja hellan välissä?
tosimies...
...juu juu.
|
|
|
2003-01-31 22:06:51
|
|
aattelin sanoa kutsunnoissa että oon HOMO, ni eikös sillä rapsahda vapautus?
|
|
|
2003-01-31 22:10:30
|
|
Eipä teinit heittäydytä hävyttömiksi.
Voin vain halveksua niitä jotka yritävät saada vapautuksen armeijasta.
Uskokaa minua, kadutte sitä myöhemmin. Huomaatte kyllä elämän varrella että armeija on hyvä olla käytynä.
|
|
|
2003-01-31 22:15:43
|
|
Kyllähän sinne pitää mennä, ens vuonna vissii kutsunnat mulla.
|
|
|
2003-01-31 22:17:08
|
|
noku mä oon jo ton intin käyny, nii sitä saatanan leikkimistä se oli, vaikka sitä kuinka kaunistelis. eipä tuo sotilaspassi oo meikäläisen elämää auttanu millään tavoin missään vaiheessa.
turhaa lässyn lässyn propagandapaskaa, jolla saadaan lisää jotain lapsia sinne "miesten" kouluun leikkimään sotaa.
|
|
|
2003-01-31 22:18:55
|
|
ja vaikka tulis kuinka upseeri sanomaan mitä, niin ei se siitä mihinkään muutu...
...upseeri, juu juu.
|
|
|
2003-01-31 22:19:05
|
|
oikein!
|
|
|
2003-01-31 22:21:47
|
|
Pysytäänpä ruodussa teinit!
Ja sinä jolla on kutsunnan edessä niin rohkeasti mukaan vain!
Aina ei ehkä tule olemaan helppoa mutta kun suoriudut vaikeistakin hetkistä niin itsetunto nousee miehen tasolle.
|
|
|
2003-01-31 22:23:46
|
|
ruotu on sun perseessäs. mee värväämään niitä lapsia jonnekkin tikkurilan torille. amareissa on suomen tulevaisuus.
|
|
|
2003-01-31 22:25:02
|
|
ja mitä vaikeeta intissä on. sehän on tehty just niille, jotka ei osaa ajatella ite. lastentarhassakin on enemmän haastetta.
|
|
|
2003-01-31 22:25:31
|
|
Noin hävytön lököpäksy ei ole kyllä viettänyt päivääkään armeijassa!
|
|
|
2003-01-31 22:25:41
|
|
Noin hävytön lököpäksyteini ei ole kyllä viettänyt päivääkään armeijassa!
|
|
|
2003-01-31 22:26:20
|
|
Noin hävytön lököpäksyteini ei ole kyllä viettänyt päivääkään armeijassa!
|
|
|
2003-01-31 22:28:00
|
|
vedä ny kätees. turhaan sä leikit mitään isällistä oraakkelia, jolta löytyy absoluuttinen totuus...
...isäs oli hävytön ku sua teki.
|
|
|
2003-01-31 22:34:27
|
|
Voi saatana mitä vetelyksiä!
Jos olisin vähän nuorempi niin ottaisin liekinheittimen ja vetelisin ympäriinsä!
|
|
|
2003-01-31 22:38:38
|
|
hahaha
|
|
|
2003-01-31 22:58:21
|
|
Lökäpöksyteini eikä lököpäksyteini. Noin hävytön sota-intoilija ei ole kyllä viettänyt päivääkään koulussa. Eiköhän tääki jo kerro jotai:
Tunnuksen Travis tiedot on salattu omistajan puolesta
|
|
|
2003-01-31 22:58:39
|
|
Lökäpöksyteini eikä lököpäksyteini. Noin hävytön sota-intoilija ei ole kyllä viettänyt päivääkään koulussa. Eiköhän tääki jo kerro jotai:
Tunnuksen Travis tiedot on salattu omistajan puolesta
|
|
|
2003-01-31 22:59:06
|
|
joo tuota travis :D
|
|
|
2003-01-31 23:02:58
|
|
no voi helevetti :D
travis, nyt näin aluksi voisit laittaa ne tiedot näkymään, eikä nimettömänä täällä uhota. ja mikähän teini slomo sinulle on, taidat olla itsekin lähes kaksi kertaa nuorempi?
|
|
|
2003-01-31 23:33:20
|
|
Olen ite armeijan jo käyny...
Jos nyt pitäisi valita armeijan ja sivarin välillä niin miettisin kyllä tarkemmin kumman vaihtoehdon valitsisin. Ei sen takia että intti olisi jotenkin niin rankka kokemus vaan koska ymmärrrän nyt ehkä paremmin mitä se instituutiona edustaa.
Travis:"tosimiehet" osaa kyllä tehdä itse omat päätöksensä: millään reserviupseeri nimimerkillä on täällä turha vaahdota, voit säästää oikeistopropagandan niihin kookoomusnuorten kokouksiin missä taatusti käyt kaltaistesi kanssa haaveilemassa piia-noora kaupista.
|
|
|
2003-02-01 00:11:06
|
|
DudeB oli joskus oikeessa sanoessaan et näit armeija topikkeja on osapuilleen kaks vuodessa
|
|
|
2003-02-01 01:54:40
|
|
Juu TJ on nolla ja mulla oli ihan hauskaa armeijassa, tosin jos pitäs nyt valita että armeija vai sivari, saattasin sivariin kääntyä. Jos haluaa oppia tekemään asiat vaikeimman kautta ja sluibaamaan niin mikä jottei, armeiaan vaan.
Eipä siitä jäänyt käteen mitään muuta ku pari hyvää frendiä..
|
|
|
2003-02-01 04:21:40
|
|
juu intissä tosiaan oppii sluibailun salat..
ja se paikka todellakin sit vituttaa jos sinne menee. sivari tuskin vituttaa juuri yhtään, luulenma.
mulle riitti ihan hyvin se 6kk vitutus..
nyt varmaan ehkä saattaisin mennä sivariin jos pitäs valita.. tai ehkä..
ja luulis vituttavan jos on siellä päälle vuoden ollu vaan et sais jonku arvonimen jolla käytännössä et tee vittuukaan. välttämättä.
|
|
|
2003-02-01 10:00:26
|
|
Eiks sen sivari paikan saa valita suurin piirtein ite mihin haluis mennä?
|
|
|
2003-02-01 11:46:55
|
|
Travis on joku vitun armeijasta tänne soluttautunu propaganda pelle.
sivariin menen. (totaali on kanssa harkinnassa)
EN KYL OO MIKÄÄN RUNKKU TOSIMIES.. tosimiehet on ihan perseestä. perinteisesti tosimiehet tunnetaan naisia alentavasta kielenkäytöstään ja perheväkivallasta. tosimies ei todellakaan pane vastaan kun määrätään vaan tottelee mukisematta. armeijassa sotaa leikkimällä kasvaa sellaseksi. tosimieheksi. sellanen en haluu olla. enkä suostuis ampumaan porukkaa vaan koska presidentti määräis mut ampumaan.
eikä mua todellakaan käännytä armeijaan uskomaan joku vitun upseeri. mua ei kiinnosta vittujakaan isänmaa. en kuolis sen puolesta.
ja sitte vielä. en ole menossa sivariin sen takia että siellä ois helpomaa tai sinne meno ois helpompaa. varmasti selviäisin armeijassa ihan hyvin. ei vaan vittujakaan kiinnosta mennä tollasten travisin kaltasten ääliöitten komennettavaksi jonku vitun tappokoneen osaksi.
|
|
|
2003-02-01 12:00:20
|
|
täytyy viel sen verran lisätä että uskooko herra isoherra (TRAVIS) tosiaan, että tosimiehen tekee jotku suorat housut?
|
|
|
2003-02-01 12:29:13
|
|
ääh. travis on pelkkä läppä, eihän tuota usko kukaan. varmaan mikään upseeri edes.
itse menen sivariin, enkä sen takia ettenkö uskaltais pitää asetta kädessä tai jaksais juosta metässä mutta kun se vaan olis niin aivotonta hommaa olla mukana tuommosessa väkivaltakoneistossa. peace.
|
|
|
2003-02-01 12:37:34
|
|
aamen
|
|
|
2003-02-01 12:45:59
|
|
Noh kertokaapas solttupojat että mitä tämmöinen piskuinen suomi mahtaa sodan tulle?
joku venäjä vaikka hyökkäisi ei ole ees pieni ylivoima. ja me "WannaBE niggusizzit" vaan mäiskittäis jollain 9millisillä niitä polakkeja
Sivari on miesten juttu, armeijaan pääsee naisetkin!
|
|
|
2003-02-01 13:23:07
|
|
"Sivari on sissi ja totaali on sotilas"
Tässä yhteiskunnassa yleisenmielipiteen vastustaminen vaatii luultavasti enemmän miestä kuin se että menee päättömänä muiden mukana.
En halua moittia kaikkia armeijan käyneitä valinnastaan. Jos on tarkkaan miettinyt asiaa ja silti päätynyt ITSE siihen tulokseen että armeijan käynti on se parmpi vaihtoehto niin siinähän sitten menee armeijaan.
Harmi vaan että monella mallikkaalla suomalaisella "sotilaalla" on yhtä suuri maanpuolustustahto kuin sivarillakin.. armeijaan on vaan menty kun muutkin menee.
Kuka siinä sitten on "tosimies" ?!
En kyllä kiellä että nykyään ihmisiä menee sivariin sen takia että kun kaikki kaveritkin menee.. sellaiset sivarit on samalla viivalla niiden kanssa jotka menee muiden mukana armeijaan.
Mutta kuinka moni armeijjan käynyt olisi valmis menemään vankilaan vakaumuksensa puolesta?
Totaaleita kunnioitan yli muiden! Ja totaalilla ei tosiaankaan tarkoiteta palvelus rikkomuksen vuoksi vankilaan joutumista.
|
|
|
2003-02-01 13:32:38
|
|
Tulihan siellä armeijassa se puol vuotta oltua, vaikka kyllähän se vähän hävettää etten viittinyt sivariin mennä. Sivari ois kyllä ollu senkin vuoks parempi ratkasu et sivarihommista sais jotai palkkaakin... Nyt sitä sit ollaan puol vuotta tyhjän panttina eikä tilille tuu ees työttömyyskorvausta...
|
|
|
2003-02-01 13:39:35
|
|
Tosin voi siitä intin käymisestä varmaan olla työnsaannissa apua, kun valitettavan suuri osa suomen rikkaista on näitä traviksia. Joskus on hyvä päästä "isojen herrojen" suosioon, vaikka itse en mielellään haluisi sellaisen työnantajan alaisuuteen joka sivareita syrjii...
|
|
|
2003-02-01 14:03:43
|
|
Ja se on harmi että tyypit jotka menevät armeijaan ,vaikka ei sitä välttämättä haluaisikaan, antavat tietämättään hyväksyntänsä sille systeemille mihin ovat menneet mukaan.
|
|
|
2003-02-01 18:59:48
|
|
taa on ainakin hauskin intti topikki tahan asti.
vietin kokonaisen vuoden armeijassa ja paljon hyvia muistoja on repussa
kokemuksia lahdin paa-asiassa hakemaan ja niita sain
-ainutlaatuisia sellaisia. ainutlaatuinen ymparisto
thing - WAR - heitin risukoppaa jo lahtiessa
ITS ALL ABOUT THE EXPERIENCES
|
|
|
2003-02-01 19:53:38
|
|
mitä tää on?! :D
|
|
|
2003-02-02 13:50:11
|
|
14.7.03
PEACE
|
|
|
2003-02-02 14:31:44
|
|
Tosimiehet ovat homoja.
|
|
|
2003-02-02 20:11:05
|
|
Faija heitti just hyvän inttijutun. Kertausharjotuksissa oli ollu joku suomenruotsalainen ja ku taistelut oli käyty, ni äijää ei näkyny missään ja yhtäkkiä kuulu muutama laukaus. Sit se tuli takasin päämajaan ja faija sitten kysy, että missä helvetissä se on ollu. Sit se äijä alko änkyttää "Minä - minä kävin lopettamassa ne haavottuneet sinne metsään"
|
|
|
2003-02-02 21:03:16
|
|
No mun ei pidä menäkään armeijaan
et ei mul muuta..
|
|
|
2003-02-02 21:26:47
|
|
Vituttaahan tonne armeijaan lähtö,mutta menee se 6kk nopeemmin kuin 13kk sivarissa.
Laitoksena armeija on turha.
|
|
|
2003-02-02 21:58:48
|
|
juu 6kk meni nopeesti. vituttais olla vielä sivarissa..
|
|
|
2003-02-03 09:57:41
|
|
ensio miks sie saat vapautuksen.
|
|
|
2003-02-03 10:32:17
|
|
Vittuun kaikki paitsi meikä.
|
|
|
2003-02-03 10:48:23
|
|
Se paikkahan on tosi perseestä, vaikka sieltä sai ihan hyviä kavereita...
res. korpr.
|
|
|
2003-02-03 10:53:31
|
|
"Laitoksena armeija on turha."
Perustele.
Olettek
o laskeneet kuinka monta tarkoituksellista tappoa puolustusvoimilla on tilillään vaikka tässä 10 vuoden sisään?? Ei taida täyttää tappokoneen tunnusmerkkejä...
Tajuattek
o te pikku lapsoset mikä olisi tilanne ilman puolustusvoimia? Luuletteko todella, että teillä olisi varaa kirjoitella näitä juttuja netissä ilman puolustusvoimien avulla pystyssä pidettyä itsenäisyyttä???
|
|
|
2003-02-03 16:58:05
|
|
Jätkät vaahtoaa toisille ihan perse löysänä, ihan naurettavaa. Mulle ihan sama mihin kukakin kumiperse menee, jokaisen oma asia. Itse menen mielummin armeijjaan. Enkä opi tappamaan ihmisiä, koska osaan sen jo muutenkin (ihmisellä on vielä tuo tappaminen verässä noilta ammoisilta ajoilta...). Eli ei nyt hermostuta muiden kommenteista. Jokaisella mielipiteet, hyvä niin.
|
|
|
2003-02-04 08:30:25
|
|
lumimies:tuota niin työnantajallahan ei ole oikeutta kysellä oletko käynyt intin.sama juttu kun naiselta ei saa kysyä onko raskaana muuta kuin erityistapauksissa.
|
|
|
2003-02-04 10:04:16
|
|
phantom: niin kai se on, mutta käytännössä taitaa olla toisin. Joissain työpaikkailmoituksissakin haetaan armeijan käyneitä ja kyllä multa on varmaan joka ikisessä työhaastattelussa kysytty tota asiaa..
|
|
|
2003-02-04 10:13:19
|
|
Paskanpöyheet että nykyään oliski vitusti väliä töihin haettaessa sillä että ootko käyny intin vai et.Kuuntelin kerran radiosta ku oli ko. aiheesta jutustelua ja sitte ne toimittajat soitteli kaikille työnantajille ja kysy että onko vaikutusta? Niin työnantajat oli vaan että eipä ne ees nykyään kysele koko asiasta.Sitte soitettiin jollekki herra isoherra eversti erkalle niin se oli just kunnon armeija äänellä että No tottahan toki se vaikuttaa todella paljon.Toimittajat sano että niille sanottiin vähän muuta niiin menipä eversti vähän hiljasemmaksi.
|
|
|
2003-02-04 12:12:03
|
|
niinn..mä en sit tiedä miten paljon sillä on vaikutusta, mutta multa sitä on kysytty. Tai sitte kysyttiin vaan sen takia että tän ikäisillä se on ajankohtaista ja vois liittyä siihen kauan töissä voisi olla jne..
|
|
|
2003-02-04 12:53:29
|
|
armeijaan menee vaan ne jotka on vähäälysiä ja jotka ei jaksa katsoo mitä muita vaihtoehtoja on ite en ainakaan mee kattokaa nyt mailmaa mitä sotilaa
|
|
|
2003-02-04 14:23:33
|
|
Syitä mennä armeijaan:
-ei jaksa sotia yleistä mielipidettä vastaan vaikka ehkä mieli tekisikin
-tunnustaa valtion, valtion vallan yksilöön ja haluaa suojella tätä valtaa
-ei oikeastaan kiinnosta koko asia ja arvelee pääsevänsä helpommalla armeijassa
-?
Syitä mennä muualle:
-yleinen kapinointi yleistä mielipidettä vastaan
-ei tunnusta valtion oikeutta määrätä kenet kuka tappaa ja koska tappaa
-ei oikeastaan kiinnosta koko asia ja arvelee pääsevänsä helpommalla sivarissa tai hankkimalla vapautuksen
-äänestää päätöksellään palkka-armeijan tai muun korvaavan systeemin puolesta
-?
Joka tapauksessa, ihmiset tietävät asioista hyvin vähän,etenkin siinä vaiheessa kun tehdään päätöksiä. He luulevat tietävänsä, mutta ovat todellisuudessa vain puolueellisen propagandan varassa. Suomessa on mm. vahva koneisto joka antaa ymmärtää suomen olevan sivistynyt, rauhaa rakastava pohjoinen oikeusvaltio, vaikka suomi on todellisuudessa esim. Euroopan militaristisin valtio monella mittarilla (yksi pisimmille viedyistä asevelvollisuuksista, asennetutkimuksissa sotilas ja poliisi ovat korkeammassa asemassa kuin missään muualla jne, jne...). Esim. ulkopuolinen tarkkailija vaikkapa saksasta kokee suomen erilaiseksi verrattuna muihin maihin kuin mitä suomalainen kokee suomen.
|
|
|
2003-02-04 20:05:52
|
|
Tähän sopii yks totuuden biisi
SOTAA ARMAIJJAA VASTAAN
käydään sotaa armeijaa vastaan
kieltäydytään kaikki sotimasta
armeijaan meno ei tarvita voimaa
voimaa on kääntyä sitä vastaan
ei oo järkee mennä armaijaan
käydään sotaa sitä vastaan
sinne ei haluu ku sota hullut
joille ei ole tarpeeksi aivoja suotu
|
|
|
2003-02-04 23:31:56
|
|
en jaksanu noita kaikkia lukee mutta..olishan se ihan hyvä jotain osatakkin jos sattuu joskus tulemaan sellanen tilanne että sinne rintamalle olis lähettävä..mutta ymmärrän kyllä jos jollakin on syy miks ei vois/kannata inttiin mennä! V.E.K.E: siitä intistä on varmaan lähinnä hyötyä siinä vaiheessa jos meinaa vaikka johonkin korkea-arvoisempaan virkaan..johtajaks tms.ja siis lähinnä siitä että olet ollu intissä joku "isompi herra".
|
|
|
2003-02-05 00:28:32
|
|
mua ei kiinnosta vittujakaan isänmaa. en kuolis sen puolesta.
sellanen en haluu olla. enkä suostuis ampumaan porukkaa vaan koska presidentti määräis mut ampumaan.
oottasit mieluummin että joku muu ampuu sut?
eli lopputulos melkeimpä sama, paitsi jos sotisit niin ois ees jotain hyötyä...
|
|
|
2003-02-05 14:24:24
|
|
Suomi merkitsee mulle maanpalasta, en voisi ikinä kuvitellakaan lähteväni sotimaan suomen puolesta. Isänmaan puolesta.. hahahah painukaaa jo vittuun.
|
|
|
2003-02-05 14:27:02
|
|
Turha tota on enempää alkaa spekuloimaan, hakemaan syitä miksi en mene armeijaan. Ei vaan yksinkertaisesti vois vähempää kiinnostaa. Jo perusluonteeni estää siellä olemisen, olen laiska ja en saa juuri mitään aikaiseksi. Mieluummin otan khillisti ja oleilen himassa, kuuntelen musaa, dokailen ja käyn rullailemassa.
|
|
|
2003-02-05 14:45:04
|
|
Armeijaan oon menossa, en massan mukana vaan koska 6kk kuulostaa paremmalta kuin 11kk. Isäni on armeijassa upseerina ja kyllä minä häntä kunnioitan. Ei kyllä tuo isänmaan puolesta kuoleminen kuulosta yhtään hyvältä. Todellisessa sotatilanteessa todennäköisesti lähtisin tuli perseenalla menemään. Isänmaallisuus oikein kiinnosta, mutta kunnioitusta löytyy esim. molemmille isoisilleni jotka on suomen puolesta taistelleet.
piis. out.
tulipa perkeleen pitkä.
|
|
|
2003-02-05 15:30:22
|
|
fliper, no minkäs muun kun massan mukana sitä mennään jos kuulostaa 6-kk paremmalta kun pitempi aika?
ja niin sittenhän voitaisiin keskustella pitemmältikin siitä mitä isänmaa ja isänmaallisuus itse kullekin merkitsee.
kulttuuria ja perinnettä, kansallisluonnetta vaiko jotain territorioon tai reviiriin liittyvää.
|
|
|
2003-02-06 11:46:38
|
|
Niin siis isoisänvaarinserkunkaverinkunn
ioittaminen on kai sellainen juttu minkä ei pitäisi omiin ratkaisuihin heijastua. Kunnioittaa voi ilman että jatkaisi keskiajalta peräisin olevia perinteitä! Ja siis olisi myös asiallista kunnioittaa yleisestikin kaikkia ihmisiä ihan vaan ihmisinä.
|
|
|
2003-02-06 13:28:47
|
|
Voiherranjumala tätä ikuista jauhantaa.
Pitihän se arvata että travis "tiedot salattu omistajan pyynnöstä" on ihan upseerisluokkaista superpatrioottia. Onko pakko tulla tänne lietsomaan?
Kato vaikka tota keski-ikää, eihän nää pojat pääsis armeijaan vaikka haluais!
Mitä minuun tulee - sisätauti or bust!
|
|
|
2003-02-23 23:13:45
|
|
http://members.shaw.ca/suomipojat/tosimies/
tosimiehille
|
|
|
2003-02-23 23:21:34
|
|
Aika hauska lukee näitä kommentteja kun itekkin on parhaillaan intissä...
Oon niin sata kertaa kuullu olevani ihan hullu/idiootti/vajaa kun menin inttiin. Mut mun mielestä on kuitenki tärkeintä että kunnioittaa jokasen omaa mielipidettä, mullakin on tosi monta kaveria jotka on sivarissa ja moni niistä luuli että mä alan jauhaa jotain samanlaista paskajuttua niille niiden valinnasta mitä ite oon kuullu sen takia että menin armeijaan.
En todella oo mikään kiihkoisänmaallinen, mutta tottakai jotain juttuja esim itsenäisyydestä tajuaa vasta nyt.
Oon tosin kuullu aika huonojakin perusteluita sivariin menolle, esim. sen että ei haluu mennä kuuntelee amiksien disautusta mut harmi jos antaa sellasen vaivata...
Mut käykää ensin intti/sivari ja sanokaa sitten mikä on todellinen mielipide.Peace.
|
|
|
2003-02-23 23:31:28
|
|
no joo..intin oón käyny enkä kadu yhtään.
sama se sille kumman sitä käy kuhan käy,mutta ei tarvii rueta paskaa heittään jos ei tiedä ko.asiasta mitään.
|
|
|
2003-02-23 23:44:20
|
|
ens heinäkuussa uhkaavat viedä armeijaan sodankylän vittu jääkäriprikaatiin. vituttaa aika isosti.
|
|
|
2003-02-24 18:40:08
|
|
Itellä intti eessä ens tammikuussa. Ihan siksi meen koska suomen laissa(vissiin ainoa jota tämmönenki asia kiinnostaa) lukee että asepalvelus on pakollinen kaikille paitsi uskonnollisista ja vakaumuksellisista syistä voi hakeutua sivariin. Mullahan ei kumpaakaan syytä oo siis inttiin meen.
Täydet kunnioitukset sille jolla oikeesti on joku suuri vakaumuksellinen syy. Useimmilla jotka sivariin pääsee ei mun mielestä kuitenkaan oo... Liian helppoon ovat suomalaiset nuoret tottuneet. Suomessa on asiat niin hyvin että ei se intti paha paikka oo.
|
|
|
2003-02-24 22:11:09
|
|
no kysehän ei ole aina nimenomaan siitä haluatko päästä helpommalla. luultavastihan armeijassa pääsee helpommalla, jos vaan aivot kääntää asentoon off.
kyse on monen kohdalla varmasti siitä minkälaisen koneiston osana haluaa olla ja mikä on sellaista toimintaa johon ei halua omaa panostansa antaa.
|
|
|
2003-02-25 02:11:32
|
|
olbert puhuu aika asiaa. 9kk tuli oltua intissä, eikä vituta yhtään että kävin. fyysisesti oli kyl aika ajoin melko rankkaa mut kyl sen kesti. ja mitä henkiseen puoleen tulee liian tosikoilla ja pienihermoisilla kyl hajos pää, huumorilla ja puolihälläväliämeiningillä pärjäs, varsinki jos alikessut alko möykkään. kaikenmaailiman juttuja sielä kyl oppi mut se "kasvetaan pojista miehiksi"-homma ei kyl minun kohalla hirveesti toiminu, yhtä laiska ikiteini oon vissiin vieläki mitä ennen armeijaa. näin jälkeenpäin ku miettii ni olihan sielä aika pirun siisitiäki välillä vaikka just sillä hetkellä vitutti nii perekeleesti. varmaan aika moni armeijan käyny ajattelee samoin. ? jokaisen oma päätös käykö vaiko eikö, empä jaksa lähtä tuomitteen kettään.
|
|
|
2003-02-25 02:16:40
|
|
nii sen sotilaspassin kans, empä oo itekkään paljo hyötyny siitä vaikka molemmat arvosanat kiitettäviä. kerran oon tosin ilmasen tuopin baarissa sillä saanu, joku ressun vänrikki tarjos ku tuli puhetta intistä ja sattu oleen passi mukana. tapahtu tosin pari päivää tj-päivän jälkeen.
|
|
|
2003-02-25 10:28:59
|
|
...niin no siitä koneistosta. Kaikki aina puhuu että tappaminen on turhaa jne jne. mutta useimpien mielestä esim Suomen talvisota oli suomen kannalta oikeutettu "puolustus sota". eikä suomen armeijaa ole tehty hyökkäys tarkotukseen, ne on PUOLUSTUSvoimat eli just puolustus sotia varten. oikeutettua siis? minun mielestäni kyllä.
|
|
|
2003-02-25 16:32:30
|
|
hakekaa kaikki armeijan puolustajat pasilasta AKL talosta eli rauhan asemlata AKL lappuja ja muuta. niissä on saman tyyppistä selitystä ku armeijan ukot pitää mut sivari näkökulmasta ja ehkä lähempää totuutta. vittuun armeija.
|
|
|
2003-02-25 17:44:57
|
|
No ei sitä armeijjaa välttämättä vittuun tartteis laittaa. Joillekkin se on oikea paikka... mulle ei.
|
|
|
2003-02-25 21:03:36
|
|
Mullekki tuli jotaki kutsuntalappuja ja taian lähtiä kuueksi kuukauksi sinne.
Ei tuo hirviästi innosta, ko sodisa on aina niitä siviilejäki. Niin asenteellinen en tosin ole, että sivariin lähtisin. Menis sinne armeijjaan vaikka heinäkuusa, niin vois tammikuusa tulla pois ja ihastella kevättä ja vaikka lukia lääkikseen jotaki, jos ei inttiä ennen sinne pääse.
Ei tuo suurempia tuntoja herätä, ehkä eniten semmosen, että mennee aika hukkaan. Kyllä nykyään pittää osata sopia asiat puhumala.
|
|
|
2003-02-26 09:48:37
|
|
2bad: Ei sivariin mitään asennetta tarvita. Vankilaan menossa on asennetta ;)
|
|
|
2003-02-26 14:40:17
|
|
joo armeijaan en mene.pitemmät puheet jätän muille.
|
|
|
2003-02-28 09:58:20
|
|
Tume on oikeassa, vasta vankilaan mennessä vastutetaan kunnolla näitä yhteiskuntamme perinteitä ja normeja.
|
|
|
2003-06-08 14:23:33
|
|
Mitä jos suomessa ei olis puolustusvoimia? Mitä olis siili ilman piikkejä? Ilman sitä Suomi olis helppo vallata muutamassa päivässä.
GJ 34
|
|
|
2003-06-08 14:56:03
|
|
tj 33
en suosittele kellekkään
|
|
|
2003-06-08 16:02:00
|
|
Goofy: tuo nyt oli huonoin mahollinen vertaus.
|
|
|
2003-06-08 16:08:45
|
|
Kyl mieki tonne meen. Ei kehtaa olla menemättä..
|
|
|
2003-06-09 16:37:20
|
|
heh heh... pullamössösukupolvi taas tilittää täällä...
ehkä sitä inttiä/sivaria kannattas kommentoida vasta sitten kun siitä jotain tietää, eikä pelkästään sen takia että on vaan tyhmää mennä inttiin/sivariin
9kk intissä olin, enkä kadu että kävin, aikanaan vitutti ankarasti, mut näin jälkeenpäin huvittaa pelkästään
|
|
|
2003-06-09 16:56:34
|
|
ei intti oo kovin rankkaa ja kyl sen kestää...
|
|
|
2003-06-09 17:25:27
|
|
inttiin mennään sen takia että sieltä päästään pois. turhaanhan siinä menee 6kk. tuskin siellä oppii mitään hyödyllistä tai kunto paranis tai mitään. enpähä tiijjä ku en oo käyny. sitte joskus kuha o aika.
|
|
|
2003-06-09 17:42:10
|
|
joo-o armaijaanhan sitä ollaan menossa... syksylä kutsunnat ja silleen...
|
|
|
2003-06-09 19:40:38
|
|
mä oon tälläkin hetkellä intissä. ei oo kovin rankkaa jos pelaa korttinsa oikein... :) mul on käyny tosi hyvä tuuri, ku oon päässy ihan mässyyn mestaan!
|
|
|
2003-06-09 20:23:44
|
|
onneks sein leikki koulu on käyty.. jättää vain aivot narikkaan ja ottaa huumorin mukaan niin kyllä siitä selviää :D
|
|
|
2003-06-09 20:50:34
|
|
vittuun kaikki jotka sanoo että vittuun armeija, vittuun kaikki jotka sanoo että vittuun sivari. varsinkin vittuun travis. joskus travisin tiedot eivät vielä olleet salatut ja se äijä on niiden tietojen mukaan syntynyt vuonna 1955. mä todella toivon että travis on vaan jonkun alter-ego joka haluaa aiheuttaa hämmennystä täällä. ite oon käynyt armeijan enkä kadu päivääkään. tosin sivari oli viimeiseen asti mielessä. menkää armeijaan, menkää sivariin, menkää totaaliin, mulle ihan sama. mut ennenkaikkea kunnioittakaa toisten mielipiteitä. tekis mieli lopettaa niskalaukauksella jokainen jonka ainoo painava sana asiasta on että vittuun armeija tai vaihtoehtoisesti vittuun sivari.
|
|
|
2003-06-09 20:51:36
|
|
ja vittuun vittu-sana. vituttaa sekin.
|
|
|
2003-06-10 10:59:51
|
|
meitsi kävi kolme kuukautta ihan normaalii armeijaa ja sain sit siirron tänne ihan luksus mestaa, mut kyl mulla on ainakin näin jälkeenpäin ihan huvittavat ja kivat muistot niist huimasta viidestä leiriaamusta jostka oleilin. no mut ihan sama kaikki päättää itte kumpaan menee ja toivottavasti käy tsägä...
|
|
|
2003-06-10 12:52:47
|
|
Luuletteko tosiaan että suomeen joskus hyökätään?
Ei helvetissäkään.
Armeija voitais lopettaa ja siihen käytettävät rahat johonkin muuhun esim.kouluihin ja sairaaloihin...
Okei, siinä menis monelta työpaikka alta mutta kaikki ''hienot'' kenraalit ja upseerit siirrettäis muualle.
|
|
|
2003-06-10 13:30:07
|
|
kysyitkö multa? sanotaanko näin et on todella hyvä et suomella on armeija vaik en todellakaan usko et tänne hyökätään. on kuitenkin paljon edustavampaa että meillä on armeija, koska ei suomi oo kovin uskottava jos sil ei oo mietää millä puolustaa. tää on vaa mun mielipide, mutta en väheksy siviilipalvelustakaan...oma on ratkaisu. kyllä mullakin kävi molemmat mielessä,mutta onneks valitsin tän. ei kuitenkaan tuu varmaan tulevaisuudessa oltuun pressan linnas duunis...kiitos tuuristani!
|
|
|
2003-06-10 15:35:01
|
|
loppupelaissä ihan hyvä. kyllä se varmaan muutenki kasvattaa ihmistä ku vain sotimaan
|
|
|
2003-06-11 10:05:26
|
|
kyllä varmaan, ei se kuitenkaa vie ku 6-12 kuukautta elämästä. ja vielä onhan niitä kiva sit muistella ku oli kylmä leirillä nukkua teltassa... kyl siit selvii.
|
|
|
2003-06-11 11:23:34
|
|
Vuosi vierähti intissä mullakin ja nyt oon ollu töissäkin siellä jo puolivuotta, muuta en voi sanoo kun että suosittelen...
|
|
|
2003-06-11 14:47:57
|
|
mulla päiviä 120 jäljellä ku 9 kuukaudeks jouduin, mut siirto pressanlinnan kuskiks oli ihan boonusta. nyt menee aika nopeasti, eikä vituta yhtää.
|
|
|
2003-06-11 21:55:53
|
|
ohi on.
|
|
|
2003-06-11 22:47:38
|
|
jotos kessuksiko jäit? heheh, skeittaava upseeri :D
just tänään puhuin parin inttikaverin kanssa, lähdetään ens kuussa tj miinus 365 risteilylle..
|
|
|
2003-06-11 23:12:39
|
|
elä mene armeija on sota hulluille
|
|
|
2003-06-12 10:52:21
|
|
joo, niin on...???
|
|
|
2003-06-12 15:35:58
|
|
jussba, oletko joku näistä:
http://www.mil.fi/ruotuvaki/10_03/09.html
|
|
|
2003-06-12 21:41:09
|
|
armeijaan, sen takia että siitä voi olla hyötyä työmarkkinoilla, mutta sotimaan en mee (en uskalla), jos joku menee sinne sen takia et haluu puolustaa "isänmaataan" niin sitten on ihan selkee skinhead.
|
|
|
2003-06-12 22:23:03
|
|
lcx-352: joo niinhän se on. ja jos on sivari ni on ihan selkee pilvenpolttaja nisti.
vittu ihmiset on tyhmiä!
|
|
|
2003-06-13 00:23:17
|
|
kyl mulla ainakin on ihan hyvä juttu se, että saa työtodistuksen täält!!! auttaa ehkä työn saantiin ku on kanslian leima.
|
|
|
2003-06-17 00:57:21
|
|
Ihan turha hommahan toi intti on. Täyttä skeidaa. Aika sama sinäänsä kun se kerran on ohi. Ehkä siellä joku sietokyky saattoi vähän parantua. Joidenkin asioiden sietäminen kyllä heikkenikin... Ainut mikä enää vituttaa on se, että terveys siellä kyllä meni. Joulusta lähtien on joku tauti ollut. Johtuu ilmeisesti kasarmien homeisuudesta...
Traviksest
a ei tosiaankaan kannata välittää. Mies on täysi pelle ff:llä ja tänne ilmeisesti tullut jonkun toisen ff:läisen sairaan mielen tuotoksena. Eli on ns trollinicci...
|
|
|
2003-06-18 08:01:03
|
|
Armeijaan ei todellakaan kannata mennä. Isänmaa on yhtä kuin maanpalanen jolla joudun valitettavasti elämään, mieluummin sitä asustelisi inhimillisemmissä olosuhteissa ja nauttisi auringon paahteesta karibialla. Aseilla tapetaan ihmisiä, armeijat ovat ihmisen luomia tappokoneistoja joilla lähdetään sotimaan mitä ihmeellisimpien syiden puolesta. Yleensä oman edun tavoittelun. Yksikin sota on liikaa ja siinä sodassa ei ole kuin häviäjiä, miksi siis kuulua häviäjiin? Minä ainakin valitsen oikein ja lykkään inttiin lähtöä viimeiseen saakka, sen jälkeen lääkäriin valittelemaan mielenterveysongelmaa, ettei tarvitse palvella tätä paska maata.. fuck off.
|
|
|
2003-06-18 11:16:21
|
|
14.7. kajaani tykistön viesti. anyone? :D
|
|
|
2003-06-18 12:01:24
|
|
14.7 Pohjoiskarjalan prikaati... "jääkärikomppania - tarkkaampuja" jos hyvä tsäkä käy...
|
|
|
2003-06-18 13:41:04
|
|
isoveli on armeijassa, ja pääsee kohta pois sieltä. Sitten se sano että siellä on ihan perseestä..
|
|
|
2006-07-09 16:00:06
|
|
huomena kainuun prikaatiin....<3 skeitatkaa ja viettäkää kesälomaa kaikki muut ihan kymbillä.
|
|
|
2006-07-09 16:55:52
|
|
Linnaan ollaan menossa.
|
|
|
2006-07-10 14:54:00
|
|
ohi on 362 kohta kaks vuotta sitte
|
|
|
2006-07-10 19:09:31
|
|
Mun ainoo beeffi ton tulevan kieltäytymisen kanssa on se että sen eteen pitää tehä jotain, joka on tietenki tarkoituksenmukaisesti tehty.
Only dead fish go with the flow
|
|
|
2006-07-12 00:25:58
|
|
kutsunnat on ens lokakuussa ja kyllä armeijaan sitte vuoden päästä meen.
Armeijaan siksi että se on lyhyempi kuin siviili. Mahdollisimman helpolla homma läpi vaan = D. Tarkotuksena saada mahollisimman nopeesti toi varusmiespalvelus aika pois alta niin sitten pääsee oikeisiin töihin, kaupan puolelle = ). Tämän takia armeijaankin aion mennä heti kun saan paperit kauppiksesta käteen.
Mikään isänmaallinen ihminen en ole. Armeija vaan kuulostaa houkuttelevammalta kuin siviilipalvelus, juuri sen takia ku se on lyhyt kestoisempi. JA SOTIMAAN EN LÄHE. Mun serkku oli rauhanturvaajana kosovossa enkä voi ymmärtää sitä = S. Mutta mulle ainakin ihan sama et käykö ihmiset sivarin vai armeijan, en ala sen perusteella ketään arvostelemaan.
|
|
|
2006-07-12 00:30:55
|
|
Onko kukaan nollan käyttäjä tai jonku kaveri käynyt siviilipalvelusta..? Ja mitä ollaaan syyksi esitetty?
|
|
|
2006-07-12 05:39:47
|
|
Äh?Oon käyny sivarin.Ja niin on moni muukin tänne enemmän tai vähemmän kirjoitteleva jamppa.Ja mitä tarkotat että mitä ollaan syyksi esitetty?Ei ainakaan uskonnollista vakaumusta:D
|
|
|
2006-07-12 11:05:20
|
|
Paraikaa suoritan 13kk internet palvelusta.
Nykyäänhän ei tosiaan tarvii ennää mittään perustella kutsunnoissakaan, monet jopa kaipailee niitä Kekkosen aikaisia vakaumuksentutkinta hetkiä pappeineen päivineen.
Tuosta armeija ja sivari jutusta vois sanoo, että se on ihan ok jos joku haluaa tukea sotakoneistoa ja aseteollisuutta. Ollennaista asiaa koulun historiankirjoista vaan tuntuu puuttuvan jostain kumman syystä niin paljon. Kestäisikö se päivänvalon on sit ihan eri juttu
Meitti fiilistelee sitä hetkeä kun/jos mennään natoon ja päästään jenkkien öljyn puolesta harrastamamaan kaikkea kivaa. Toivottavasti se olisi sit myös pakollista kyseisen opinahjon suorittaneille.
En tiiä muista sivareista, mutta meitti nauttii ainaki ku tyttökaverin isä ym. hiiltyy: "miksi et mennyt armeijaan, eikö sinussa ole miestä, eikö isänmaallisuus sano sinulle mitään?"
Kertaakaan en ole vielä kuullut yhtään perusteellista selitystä miksi olisi pitänyt mennä, joten sitä odotellessa..
Itseä on aina huvittanut sivareiden dissaajat, joilla itellä ei oo munaa sanoo suvulle,isälle tai tyttökamulle EI, EN MENE INTTIIN. Who`s the pussy now?
|
|
|
2006-07-12 11:39:01
|
|
Mielenkiintoisena juttuna vois vielä mainita helsingin yliopiston tutkimuksen, jonka mukaan n.80% asevelvollisista menisi suorittamaan intin vaikka se olisi vapaaehtoinen.
Aika hyvin mielestäni on armeijankoneisto saanut hakattua päähän tuon aatteen.. liekkö pelkästään "intti on jees" pläjäyksen ansiota?
|
|
|
2006-07-12 13:12:45
|
|
hahha...no mä voin ainakin heti sanoo et jos ois vapaaehtonen toi niin jättäisin kyllä väliin = )
|
|
|
2006-07-12 15:05:16
|
|
Kutsunnoissa niitten propaganda videoitten jälkee on ahistanu intti.. ei siin muuta mut mul saattaa mennä hermo jos joku tuntematon tulee huutamaan naaman etee.. en välttis osaa ottaa sitä huumorilla :D noo sivarii oon miettiny mut 6kk pääst alkais intti ni aattelin et nääh.. käydää se nyt alta pois toivottavasti vuoden pääst ois TJ 0. Sivari ois hyvä valinta jos löytyis hyvä paikka jostain kodin vierestä.. ehkä joku koulu kiinnostais ! Mutsi on sillee et "mee mihin meet, omapahan on päätös. ei mua haittaa vaik menisit sivarii" ja toi meijän on sillee et "mene nyt sinne armeijaa, tulis sustaki mies" sitte jos sille sanoo et miten musta tulee mies ni se menee ihan vaikeeks.. sil oli itellää aika hanuri intti ni ei sekää varmaa siit pahemmin suuttuis.. :D armeniaan ainaki tällei alustavasti oon menossa.. kattoo nyt jos se on ihan hanurista ni jos lopettais ja menis sivarii..
|
|
|
2006-07-12 18:38:16
|
|
Paskapuhetta että sielä tehään miehiä. Arvostan niitä jotka tekee mitä ite haluaa. Ainoa mitä armeijasta jäi käteen on että osaan kääriä sätkiä. wohoo.
|
|
|
2006-07-12 21:21:56
|
|
kuis monelta on tiedusteltu tohonki kyselyy... mut siis inttihän on sellanen juttu joka suoritetaa siviilis tai armeijas paskaa se on kumpikin, kummastakaa ei saa palkkaa, varsinaista, molempii menee turhaa aikaa... yms loppupelis ihan vitun sama kumpaa menee.
|
|
|
2006-07-12 23:04:39
|
|
Mutta jos ei oo sitä niin sanottua uskonnollista" syytä.. niin mitkä menee sitte muut läpi?
|
|
|
2006-07-13 00:58:05
|
|
Ei sun mitään syitä tarvi esittää sille että haluat sivariin, pääset sinne kun ilmotat kutsunnoissa haluavas siviilipalvelukseen.
|
|
|
2006-07-13 08:03:54
|
|
jussitee veti pointsit kotiin. Kumpi on kovempi jätkä, se joka menee sivariin ja kestää sukulaisten sun muiden paskiaisten kusipäisyyden, vai se joka menee armeijaan kun ei uskalla olla tottelematta isiä?
|
|
|
2006-07-13 11:18:31
|
|
Tuosta kutsuntojen propagandaisuudesta tuli mieleen, että onko kellekään tarjottu siellä sivariin paikkaa? Omissani en muista, että ois mainittu sanallakaan siviilipalveluksenkin olevan mahdollista tässä maassa.
Kutsunta boikotit takas. Venäjän vallan aikaanhan suomalaiset kutsuntatilaisuuksien järjestäjätkään eivät ilmestyneet paikalla, puhumattakaan nuorista suomalaisista miehistä. Siinä oli sitä asennetta, joka tuotti myös tulosta. Suomalaisten värväys päätettiin lopettaa
|
|
|
2006-07-15 21:51:59
|
|
Haluisin kyllä tietää että kuinka moni armeijan käynyt "mies" pärjäis oikeessa sodassa ja pystyis tappamaan vihollisen 6kk:n koulutuksella? Veikkaan että ei kovin moni.
|
|
|
2006-07-16 09:05:20
|
|
ompahan noita miehia laitettu sotaan parinki viikon koulutuksella. Kylla siina varmaan miettii etta pitaskohan noita alkaa listimaan ku viereinen kaveri saa napin ottaan.
|
|
|
2006-07-16 21:47:03
|
|
syksyllä kutsunnat, pitäs varmaan sivaripaikoista alkaa ottaa selvää joskus.. vai miten on, jos kutsunnoissa ilmottaa tahtovansa sivariin ni annetaako se paikka sit sieltä samantien jossei mihinkään ole ite kyselly? muutenki joku vois kertoa että miten toi sivari homma toimii. ois ihan kiva meinaan esim että ois kotipaikkakunnalla paikka sit.
ja kyl ihmiset tosissaan on tyhmiä, armeijaan pitää mennä ku isi sanoo.. vittu että ärsytti kun koulussa oli armeijasta joku esitelmä ni esitelmän pitäjä sitte kysy että "onkos täällä ketään kuka on harkinnu sivaria armeijan sijaan" ni olin ainut kuka viittas. ja sit niitä perusteluja että minkä takia armeijaan. "kyllähän se on jokasen miehen armeija käytävä". ei oikeesti uskois että jengi on nykyäänki vielä noin tyhmää.
|
|
|
2006-07-17 10:29:42
|
|
Juakko, Voit suoraan pyytää kutsonnoista sivarin paprut tai tilata ne jälkikäteen puollustusvoimilta.
Paikkaahan ei tosiaan tarvitse olla eikä sitä sinulle määrätä, se haetaan itse. Jossain vaiheessa tulee kirje/kutsu 3 viikon mittaiselle Lapinjärven koulutusjaksolle (1-2v menee yleensä), jota ennen olisi suotavaa olla palveluspaikka valmiina, mutta pakollinen se ei ole.
Lapinjärveltä saa lähteä mukavasti palveluspaikan hakuun, joten sieltä käsinkin sitä voi hakea. Riskinä tietty ,että paikkaa ei löydy ja "joudut" tulemaan neljännelle ns. seurantaviikolle koulutuskeskukselle, jossa haet taas palveluspaikkaa. Mikäli palveluspaikkaa ei löydy tullee jätkästä legioonalainen elikkä suomeksi oot 13kk siellä lapinjärvellä esim ruokalassa hommissa.
Oon vakuuttunut ,että omalla vähälläkin aktiivisuudella saa sivaripaikan kylästä kuin kylästä, joten ei syytä hättäillä legioonasta.
www.sivarikesk
us.fi
Ps. Sivarikeskukseltahan löytyy sit kesäaikaan mini ja lähellä olevasta Loviisasta spotteja usseempiakin
|
|
|
2006-07-18 10:26:46
|
|
Sivarissa vielä muutaman viikon.
|
|
|
2006-07-18 17:51:28
|
|
Armenia vaikuttaa aik kehitysmaalta, ni ei viittis lähtee, kai siel jotai spottrei löytyy.
|
|
|
2006-07-18 19:17:39
|
|
armeijas ei tehä yhtää mitää. koko päivä katottii leffoja ja illaks himaa.
|
|
|
2006-07-19 15:42:15
|
|
kylhän se vitutti hiukan intis olla mut oli silti aika lepposa homma.Puoli vuotta rakentelin radioohjattavia lentokoneita ja lennäteltii niitä kun toiset ampu niitä tykeillä alas...kannattaa hakeutuu maalilennokkii jos tahtoo hyvän homma intis.
|
|
|
2006-07-20 10:08:14
|
|
Syitä mennä inttiin:
- ei jaksa olla netissä 6-8h per päivä
|
|
|
2006-07-20 10:30:39
|
|
armeija on näytelmä jossa jokaisella on rooli.Minkälainen ihminen jää armeijaa töihin?kertokaahan jos täällä foorumissa on joku puolustusvoimissa töissä oleva.
|
|
|
2006-07-21 13:55:37
|
|
higher, "valtion leipä on pitkä ja lavia!"
Jos tykkäät eräjormailusta ja haluat varman työpaikan keskivertopalkalla ja lisäksi sulla ei oo intoa kouluttaa itteä niin sinne vaan. Itsehhän en menis perkeleelläkään.
|
|
|
2006-07-21 14:46:54
|
|
Yks entinen skedeejä, josta ei olis joskus voinu mitenkään kuvitella et siitä tulee skappari on nytte just lennostossa joku kadetti ja päläpälä.. Ihan siistiä varmaan, lentelee siel..
Noh, meitsistä ei olis kyllä sinne töihin jäämään. 362 oli ihan tarpeeks, ja liikaakin.
Mitä armeijasta jäi käteen?? No eipä kauheesti, muistot vain, hyvät ja huonot.
Ainut syy miksi menin armeijaan oli se että olin 99% varma että pääsen puolella vuodella, mutta toisin kävi. Näin jälkikäteen ajateltuna, olis kyllä pitäny sivariin mennä ehdottomasti. Mutta se on mennyttä elämää se.
|
|
|
2006-07-21 17:35:33
|
|
jussi, kiitti infosta..
noista sivaripaikoista jos jengi jaksais kertoa että missä on ollu ja mimmosta on ollu. hyviä ehotuksia otetaan vastaan..
|
|
|
2006-07-21 18:05:28
|
|
mä mietiskelin liian pitkään et meniskö sivariin. sit olinki jo intis ja asetin puol vuotta sen saatanan sergein tähtäimii. periaattees vähällä selvisin, mut kyl silti harmittaa et menin inttiin, ei se toiminta ollu mua varten. mut oppia ikä kaikki ja vuodet on viisautta, jopa se puol, tai no en kyl tiiä..
mut jos vois hyppää ajas taaksepäin suorittaisin ilman muuta siviilipalveluksen, mieluiten tervakosken kirjastossa.
|
|
|
2006-07-24 12:13:41
|
|
juakko, http://www2.sivarikeskus.fi/paikat/
Ite oon käräjäoikeudessa ja toimenkuvana käräjäpäivystäjä + haastemiesten apupoika. Kotona asuessa tää tuottaa aika mukavasti. Nyt päivärahan nousun myötä aletaan puhumaan työkkärin harjoittelija palkasta, joten ei auta valittaa. Rahantulohan riippuu siitä, että tarjoaako palveluspaikka ruoan vai ei.
Pietiläine vois kommentoida omaa hommaansa kans tänne, jos sattuu lukemaan. Herra on urheiluseuroilla 6h per päivä ja kuntsareita ja muitakin taitaa tulla mukavasti?
Eli yleisesti se riippuu ihan paikasta,pomosta ja henkilökunnasta miten se vuos siellä vierähtää. Ite voisin sen 2vuotta täällä olla kyllä, jos palvelus olisi sen pituinen.
Lastentarha ois varmasti jees, ala-asteet ja muut.. niin ja mikäli haet paikkaan missä on lapsia tarvitaan ote rikosrekkarista tietenkin. Nää kaikki selitetään tuhanteen kertaan siellä Lapinjärvellä sit, joten ohi näitä tuskin saa menemään kukaan
|
|
|
2006-07-24 17:38:14
|
|
Yhtä väsynyttä kun sivareiden homoksi haukkuminen alkaa olla tää sivareiden meuhkaaminen. Millon jengi tajuaa että noi vaihtoehdot on siks että jokainen voi tehdä just niin kun parhaaksi näkee. Tietysti ihanteellinen vaihtoehto olis se että koko systeemi olis vapaaehtoinen tai, että siviilipalveluksen sais myös kuudella kuukaudella. Yhtä varmasti kun sivarit ei kestä inttiä, mennään inttiin siks kun ei uskalleta tehdä toisin tai halutaan miellyttää perhettä. Molemmat on ihan täyttä paskaa. Oma faija kävi sivarin ja silti menin inttiin ihan vaan henk. koht. syistä. Enkä oo mikään militaristi, pitää vaan saada homma pois alta puolessa vuodessa että pystyy sit keskittymään muuhun.
|
|
|
2006-07-24 21:16:47
|
|
Totta kai meen armeijaan ku saapii ampua tussarilla...heh...eiks ollukki hyvä muumipappa ilmaisu?
|
|
|
2006-07-25 00:21:24
|
|
Mä meen kans armeijaan mutta eipä kyllä mullakaan oo mitään "perheen miellyttämistä/-pakottamista" ku faija sai vapautuksen, niin ei oo mullekkaa paljoo tota armeijaa sitte kuumottanu, muutenkin rennot porukat, antaa mun ite päättää et mitä teen eikä rupee meuhkaamaan..kuhan vaaan pidän kuitenki homman järkevänä jne.
|
|
|
2006-07-25 08:35:42
|
|
Niin turhaa kun tää kirjoittelu onkin, mutta eipä tässä olo paljoa muutakaan tekemistä.
En ihan noinkaan sanois, että siks on vaihtoehdot. Lähinnä siks on muutakin kuin intti, koska kaikki ei oo aikanaan allekirjoittaneet yhtä s | |