|
Se leffa on tullu katottua huolestuttavan monena joluna missä se yks parrakas jäbä on joulupukki, ja sit se jotai joutuu johki oikeuteen sen takia et onks se ny oikeesti vai eikö. Ja sit jotai. Se. Tiätte kai. Se just. Joo. Juu. Kyllä vain. Ei. Joopas se juuri kyllä kyllä.
Ja koska en jouluruuista piittaa, niin perinteisesti jouluaattona himassa syön lasagnea, mutta sitten joulupäivänä kun perinteikkäästi menemme mummolle, niin siellä kohteliaisuussyistä sitten mussutan jouluruokaa ettei kukaan voi sanoa 'Mikähän sil on hätänä ku se on tollane?' YARRRRrrrrr.
Sanokaapa muuten, miksi helvetissä ihmiset ovat luoneet itselleen tollasia sääntöjä että pitää herätä aamusin niin helvetin aikasin?! Kai sen saatana tyhmäkin näkee että on yö, kun on pimeää. Koulussa työt alkaa kasilta ja eikös vain sitä varten pidä herätä vähän ennen seitsämää! Ja moni herää vielä aikaisemmin duuniinsa tms. Kesäsin se nyt ehkä on VÄHÄN eri asia, kun aurinko sentään näkyy jostain horisontista jo vähän tämmösiin aikoihin, mutta onhan se siltikin vitun tyhmää pakottaa itsensä ylös kukon laulun aikaan. Enkä mä nyt halua dissata tai kieltää ketään heräämästä, mutta jos sun on pakko herätä näin, niin mee sitten vaikka aamulenkille ja -suihkuun jne. ja mee sitten vaikka klo 12 vasta sinne leipäkaupan ovelle koputtamaan kun se myyjä tulee. Ei sen tarvi saatana sua varten leipoa siellä keskellä yötä niitä limppujansa. Kyllä käy vituttamaan että maittavat yöunet katkastaan sen verukkeella että olis muka aamu. Aamu on sitten ku aurinko nousee saatana! Ei ne luolamiehetkään aikoinaan kelannu et 'Hei jumalauta jätkät, se on aamu nytte vaikka aurinkoa ei näy missään! Herätys, lähetää metsästää mammutteja ja naisia!' Eehei, voin kertoo; Ne jätkät on noussu sillon ku aurinkokin ja menny nukkuu vähä sen jälkee ku arska vetäytyy mailleen. Ja sit tästä samasta asiasta vielä se, että jos mä nyt yhteiskunnan paineesta huolimatta pystyisin herää vaikka 12.30, eli sillon ku mun mielestä hyvältä tuntuu, niin sitte mä oisin about klo 15 valmis lähtee johki himasta, aamutoimien jälkeen toki. Ni sitte täällä menee kahvilat kiinni joskus 17.30!? Hyvä ku siinä ajassa ehtii sumpit heittää huiviin ennen ku joku mamma tulee rättinsä kaa sanoo että 'tää menee just kii, huome taas mo'. Mitä järkeä!?
Ja huhhuh muutes vielä mitä vittunaamoja on Suomessa olemassa! Tästä kahvila asiasta tuli siis mieleen.. Eilen illal joskus 22 aikaan mentiin kavereitten kaa paikalliselle ABC:lle, mentiin ostamaan sitten kusarit (kytkinlevyt, roiskeläpät, ne saarioisten valmispizzat) siitä kaupasta ja maksettiin ne siihen ns. ravintolan kassalle. Ensin meni kaks kaveriani ja minä hetkenpäästä perässä. Kun menin maksamaan ja annoin rahat muijalle, niin se jotenkin mulkoili epäilevästi alta kulmiensa. En antanu sen häiritä vaan kiitin ihan normaalisti kun sain vaihtorahat. Menin siitä sitten siihen mikron luo mikä sijaitsee siinä maustetiskillä, laitoin lätyn siihen jutellen samalla kavereilleni jotka venas vuoroaan. Sitten tää vittunaamanmuija tulee siihen ja kysyy kaveriltani X vitun äkäsenä 'Ootsä maksanu ton sun pizzan ja kokiksen' (kaveri siis maisteli pizzaansa kylmänä) 'Oon kyllä.' 'MIHIN?!' 'No tohon kassalle.' sitten vittunaamamuija on sillai tuohtuneena 'Jaahas.' Sitten saatiin pizzamme lämmitettyä ja mentiin istumaan pöytään syömään niitä, niin parin minsan päästä tää vittunaama tulee siihen ja sanoo että 'Te ette saa syödä noita tässä, tää on ravintolan puoli ja te ostitte noi kaupasta.' Kaverini Y siihen 'Pitääks meijä lähtee pihalle syömää näitä vai?' 'No tohon.. Saatte kyl lämmittää tos ne, mut ette voi tulla tänne ravintolan puolelle syömään niitä'. Just joo. Lähettiin siitä sitten isompaa meteliä aiheuttamatta mutta paskan maku jäi suuhun kyllä siitä ämmästä. Vittu mitä perseilyä.
Nii joo, hyvää huomenta vaan sullekkin.
|