|
|
|
Keskustelu Oheistoiminta
|
|
Venyttely
27-10-2007 13:17
|
|
Kukkoukko kirjoitti:
"ei viitti uuttakaan ketjua alottaa niin voi kai kysyä tässäkin, että miten jengi on venytellyt ennen/jälkeen skedeyksen kun alkaa tuntuu siltä että jalat ei tahdo kestää."
Eli mun mielestä tästä voisi ja pitäisi tehdä oma ketju. Itse olen jonkun verran aiheeseen perehtynyt olosuhteiden pakosta jne. mutta ne jotka asiasta tietävät lisää voivat korjailla ja lisäillä. Tästä lähtee:
Ennen uhkarohkeaa temppuilua laudan päällä kannattaa ottaa pieni alkulämpö, vaikka pumppailla miniä ihan rauhassa niin että tulee vähän hiki ja lihakset lämpenee. Sen jälkeen lihaksia voidaan alkaa venyttämään, kuitenkin niin että venytys tuntuu muttei satu! 10 sekuntia riittää per venytysliike.
Tiukan asfalttisurffailun jälkeen noin tunnin päästä voidaan aloittaa pitemmät venytyssetit, vähän niinku palautellaan niitä lihaksia että huomennakin pystyy kävelemään. Tähänkin tarvitaan pieni alkulämpö taas ja sitten asiaan. 30-60 sekuntia riittää per muskeli. Venytellä voi mitä haluaa, mutta itsellä on yleensä reidet ja pohkeet paskana että niihin kai se eniten ottaa. Kannattaa olla yrittämättä repiä liikaa myös venytyksissä, sillä itellä on mennyt juuri niin paskaksi paikkoja, että löysän rullittelun jälkeen oon innostunut venyttelemään kunnolla ja olo on aamulla kuin maratonin jäljiltä, että malttia peliin!
Näin tällä kertaa ja tuulipuvut päälle ja jääkiekkoreeneihin... Kunnon punkkarit ei tietenkään mitään venyttele vaan hakee Alkvistista pullon pulsuviiniä ja lähtee keskustaan potkiin nasuja, ja jos on paikat jumissa aamulla niin viinaa koneeseen ja taas vasarat ja tikarit sinkoilee.
|
|
|
RE: Venyttely
2005-03-11 04:17:50
|
|
tänää ei ollu punkkua, vaan 2 litraa valkkaria ja hyvää teki lihaksille. <3 mut prkl liikunta on jees mä oon ihan lovena. voevoe. "blue nun2 saved my life!
|
|
|
2005-03-11 11:27:17
|
|
Terve käsi, hyvä että otit asian esille. Urheilevana immeisenä totean, että jokaisella rullaajalla pitäisi ruveta venyttelemään, päivittäin.
Ite lipsuin kyllä viime kesänä, ens kesänä luppaan kyllä jäkistellä
|
|
|
2005-03-11 22:08:49
|
|
Venyttelen jotta saisin itseltäni suihin.
|
|
|
2005-03-12 09:22:13
|
|
Kyllä sen tietää ettei nuoremmille skeittareille venyttely paljon maistu mutta sitä voi sitten ihmetellä kun vanhempana on joka paikka paskana. Itse aloitin venyttelyn ja pienen lihastreenin vasta siinä vaiheessa kun selkä ja olkapäät ei enää pysynyt paikoillaan. En usko että kukaan tätä suositusta uskoo, mutta tulipahan kuitenkin yritettyä ;)
|
|
|
2005-03-14 15:43:36
|
|
Se on kuulkaas Korkin vanha sananlasku että 'homot venyttelee ja lahjattomat harjottelee.'
|
|
|
2005-03-28 17:33:55
|
|
Taisi olla viisas mies se Korkki.
|
|
|
2005-03-28 17:49:10
|
|
Meikä on sitten lahjaton homo. Huh huh. Toisinaan sitä siis oppii rankkojakin asioita itsestään...
|
|
|
2005-03-28 19:58:09
|
|
Jooga vois olla hyvä harrastus rullauksen vasta painoksi. Eipä siitä haittaa ole vaikka ei rullaiskaan.
|
|
|
2005-04-05 12:48:42
|
|
homot venyttelee ja ite en enää meinannu snoukalla taipua tailgräpiä ottamaan...pitäs varmaan alkaa homostelemaan enemmän..
|
|
|
2005-04-05 19:09:04
|
|
Mä venytän munaani ettei se revähdä kesken sessareiden. jaloilla ei nyt oo niin välii.
|
|
|
2005-04-06 03:02:08
|
|
joskus on pakko.
|
|
|
2005-04-07 02:26:26
|
|
kai sitä vois joskus taas koittaa
|
|
|
2005-04-07 14:54:01
|
|
oon skedenny 5 vuotta ja venytelly noin 2 kertaa tänä aikana! mut ei oo kyl hyvästä 17v ja nivelet vain ratisee ja naksuu jaloissa aamuisin ja iltaisin!!
|
|
|
2005-04-07 17:18:50
|
|
Totta kai kannattaa venytellä, huomaa heti miten on helpompi potkia ja liikkua laudan päällä.. kannattaa harrastaa vaikka karatea niin tajuaa miten venytellään jos ei muuten osaa.
|
|
|
2005-04-13 11:29:18
|
|
Venyttely on hyvä aloittaa vaikka niin että yrittää ottaa itseltään suihin. Kun jaksaa päivittäin reenata siinä kyllä onnistuu ja se on palkitsevaa!
|
|
|
2005-04-13 18:33:56
|
|
jooga on oiva venyttelymuoto: rentoutuu keho ja mieli. lisäksi lihakset ja nivelet pysyy kunnossa.
|
|
|
2007-08-28 18:34:54
|
|
voiko polvia venytellä? vai voiko jotain muuta paikkaa venyttelemällä vaikuttaa myös polviin? ku joskus aina itellä polvet narskuu iltasin
|
|
|
2007-08-28 21:29:12
|
|
reisien lihaksisto ja lonkkien koukistajat (tai no yleensä kaikki tosta lantiosta alaspäin) vaikuttaa ainakin polviin. eli jos polviin koskee, voi kyllä venyttelystä olla apua. meikälle jelppas ainakin. tuolta löytyy ainakin noihin lonkkiin ohjeita >
http://www.mobilat.fi/opas_lantio.php
|
|
|
2007-10-17 20:23:02
|
|
aika huippu toi animaatio :) venyttely on hyvästä, jos jaksaisi + ehtisi, niin tekisin joka ilta.
hyvä yleinen vanhuus/venyvyys-testi: kokeile pääsetkö "silta-asentoon", mitä veivattiin joskus kersana päiväkodeissa + ala-asteen liikkatunneilla (lattialle makaamaan, jalat koukussa lähelle ahteria ja siitä sitten selkä kaarelle käsien varassa).
Kokeilin tossa joskus viime jouluna ja ihan säikähdin kun teki vaikeeta saada ees päätä lattiasta irti :O saati että olisi pysynyt muutamaa sekuntia kauemmin asennossa.. nyt menee jo huomattavasti paremmin. niin se vanhuus vaan tulee ja notkeus häviää jos ei pidä sitä tietosesti yllä :P
|
|
|
2007-10-20 11:08:26
|
|
nii ja nivelien naksumiseen yms. kulumiin etenkin polvissa auttaa myös vahvat reisilihakset että ei muuta kuin salille tai kotijumppaamaan muuten vaan reisiä..
|
|
|
2007-10-20 11:30:19
|
|
muutaman minuutin venyttely päivittäin on pieni hinta paskojen jalkojen välttämisestä.
|
|
|
2007-10-24 20:22:58
|
|
ikää en oo venytelly. enkä venyttele! (ellei hyvää syytä tuu vastaan)
|
|
|
2007-10-26 12:59:17
|
|
onks jollai vinkkejä miten sais nilkat taas kondikseen? menny niin monesti paskaks ettei käänny enää kunnolla
|
|
|
2007-10-27 13:17:39
|
|
hyvä kysymys. vaikkei pahasti venähtänyt niin jäykisty oma nilkka kuitenkin heti.
|
|
|
 Katso Nolla.net TV
|