|
|
|
Keskustelu Aloittelijat
|
|
skeden hankinnasta, hjälpa mej!
10-03-2008 17:46
|
|
elikäs joo, olin viikonloppuna kavereitten yllyttämänä skedeemässä ja nyt kyllä sytty simmonen liekki että huhhuh! pakko saada oma skede, mutta ei havaintookaa mimmoi on hyvä ku ei oikee oo tutustunu aiheesee aiemmi ollenskaa.
kengän koko semmoset 37-38 ja no oon aika pienikokonen ja pituutta 158. ja siis tyttö olen.
mistä tiiän mikä ois kiva dekki ettei mee ihan vaa näön perusteella hankinnaks ja mimmoset trukit ja renkaat on hyvät? mitä merkkejä suosittelisitte? ja minkä levynen ja pitunen dekki on kätevin? tiiän kyl et se on makuasia, mut mitä suosittelisitte.
tarkotus ois nyt alkuun hankkii hyvä skede, mut ei kuitenkaan ihan maltaita maksava, ku ei kuitenkaa mikään roope ankka ole.
|
|
|
RE: skeden hankinnasta, hjälpa mej!
2008-03-04 21:14:59
|
|
jos skedekaupasta ostat kamat niin myyjät osaa kyllä varmasti neuvoa, mut ehkä dekin leveydellä on varmaan eniten väliä, 7.5 - 7.75 dekki on varmaan ihan hyvä
dekkien pituudet ei paljoa eroa toisistaan eli sillä ei oo niin väliä
trukit mitä myydään skedekaupoissa on kyllä kaikki ihan toimivia ja renkaat varmaan joku 52 mm vois olla sopivat
|
|
|
2008-03-04 21:55:18
|
|
Elementtejä, firmejä etc on aivan turha katella, suomilafkoilta saa täysin samaa laatua halvemmalla. Ei ne laudat eroa toisistaa. Ite tykkään leveemmästä laudasta, ländää paremmi ja varmempi ku joku hammastikku. Onha se sit vähä "kömpelömpi" mutta ei se haittaa ero on nii snadi, polkee vaa enemmä.
Sit tommoi kapeempi pyörii ärhäkämmin ja kenties ketterämpi. Ostasin aluks laudan joka on leveydeltää kenkii ja omaa pituutee passeli. Sit kaverin laudoilla vähä hakisin tuntumaa et kumpi on rennompi, laiha vai läski.
Renkaat suosittelisin pehmeemmiks, ei mitää graniittipullia. Ku tää suomen roudan kyllästyttämä asfaltti ei mitään marmoria ole. Plus pitää vielä paremminki, ei lähe alottelijalla vesivanerilla tahi hallissa lauta hanskasta.
Trukit laudan leveytee sopivat, trukkejen korkeutta paha neuvoo, se o makuasia. Korkeimmilla trukeilla poppaa lauta paremmi, matalilla parempi tuntuma ja mun mielestä helpompi ländäillä.
Laakereilla nyt ei iha kauheesti oo muuta tekemistä ku et pitäs kestää.
Kyllähän ne abec 9 rullaa paremmi ku ne abec 5, mut ei niillä yseillä nyt mitää kriittistä eroa sada muuhun ku hintaa. Öljyämisellä ne halvemmatki liukuu.
Tällä setillä ite asioin ku kamat hajoilee.
muokattu 4.3.2008 22:05
|
|
|
2008-03-05 15:17:01
|
|
7.5 ois hyvä.
|
|
|
2008-03-05 16:11:34
|
|
onko teijän mielest sitten 7.65 liian pien?
|
|
|
2008-03-05 18:19:07
|
|
jej, pitäs vaa päästä ny kyl skedekaupoille hesaa, iih. mitä pikemmin sen parempi :D pakko päästä rullaa
|
|
|
2008-03-10 16:46:39
|
|
7.65 on just paras ja vielä kun ostat happyhourin, flipin tai jonkun minilogon niin
hyvä
|
|
|
2008-03-10 17:46:12
|
|
leveellä dekillä kanttii alottaa..
|
|
|